روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

آژانس آنروا در گزارشی مستند به نقل از شاهدان عینی، ابعاد شکنجه‌های وحشیانه نظامیان صهیونیست علیه اسرای فلسطینیِ ربوده شده از غزه به ویژه تعرض‌های وحشتناک علیه زنان و کودکان را فاش کرد.

به گزارش مشرق، به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» نهادهای گوناگون گزارش‌های هولناکی از وضعیت غیرانسانی اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر ارائه دادند.

آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) در گزارشی به این منظور که با توجه به گفته‌های اسرای فلسطینی آزاد شده، تهیه کرده است، شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران علیه اسرای مرد، زن و کودک فلسطینی را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، در بازه زمانی بین نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳ موارد زیادی از بازداشت‌های خودسرانه غیرنظامیان فلسطینی توسط ارتش اسراییل و ربایش هزاران فلسطینی از جمله مردان، پسران، زنان و دختران ثبت شده است.

آنروا در این گزارش خود به نقل از اسرای فلسطینی که در جریان جنگ غزه توسط ارتش دشمن از نوار غزه ربوده و طی هفته‌های اخیر آزاد شدند، اعلام کرد که فلسطینی‌های ربوده شده از غزه به پادگان‌های نظامی موقت که کاملا جدا از جهان خارج است، منتقل شده‌اند و چندین بار برای بازجویی به مقر شاباک فرستاده شدند.

در میان گزارش‌های وحشتناکی که از رفتار ضد بشری نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطینی وجود دارد، گزارش‌های مربوط به تعرض به اسرای زن هولناک‌تر از همه است. این زنان که توسط ارتش اسراییل ربوده شده بودند، بعد از آزادی درباره شرایط بسیار بدی که داشتند، تاکید کردند که مورد انواع آزار و اذیت‌ و شکنجه قرار گرفتند که تجاوز آشکار به کرامت و حقوق ابتدایی آنها بود.

شاهدان عینی جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی اعلام کردند که نیروهای دشمن همه اسرای زن و مرد و کودک را مورد تجاوزهای وحشیانه و اهانت و تهدید و ضرب و شتم قرار می‌دهند.

در گزارش مستندی که آنروا تهیه کرده، آمده است که اسرای زن فلسطینی که اخیرا از غزه توسط ارتش اسراییل بازداشت شده‌اند شرایط بسیار اسفناکی دارند و در حالی که دست و پاهایشان بسته شده، مجبورند روی زمین سفت دراز بکشند. آنها همچنین دسترسی به غذا ندارند و از هرگونه امکانات بهداشتی و حتی سرویس بهداشتی محرومند. همچنین نیروهای اسراییلی این زنان فلسطینی را در هوای سرد به مدت طولانی نگه داشته و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و به مرگ و تجاوز وحشیانه تهدید می‌کنند.

شاهدان عینی این شکنجه‌های وحشیانه می‌گویند که صهیونیست‌ها، اسرای زن فلسطینی را مجبور می‌کردند بدون هیچ وسیله‌ای وارد زندان شوند و ضرب و شتم شدیدی که این زنان در معرض آن قرار دارند، منجر به شکستگی استخوان‌های آنها و زخم‌های عمیق روی بدنشان شده و همچنین به دلیل آنکه دست و پایشان مدام در غل و زنجیر است، با خطر قطع عضو هم مواجهند.

همچنین گزارش‌های وحشتناکی درباره شکنجه افراد کهنسال و میانسال در زندان‌های دشمن صهیونیستی وجود دارد. یکی از شاهدان عینی این جنایت‌ها می‌گوید: در زندان‌های دشمن افرادی را دیدم که بیش از ۷۰ سال سن داشتند و برخی از آنها از انواع بیماری‌ها همچون آلزایمر رنج می‌بردند، برخی از آنها نابینا بودند و برخی نیز از معلولیت‌های مختلف رنج می‌برند و نمی‌توانستند راه بروند. اما با این وجود، صهیونیست‌ها آنها را به بدترین شکل شکنجه می‌کردند.

یکی دیگر از این اسرای آزاد شده فلسطینی هم که ۲۶ سال دارد، در توصیف رفتارهای وحشیانه نیروهای دشمن با اسرا می‌گوید که صهیونیست‌ها با میله فلزی من را به شدت کتک زدند و سپس یک سلاح تیز در زانویم فرو کرده و حدود ۲۴ ساعت همین شرایط را داشتم و سپس به زندان النقب منتقل شدم.

یک جوان ۳۴ ساله فلسطینی هم که تحت بازداشت صهیونیست‌ها بود، می‌گوید نیروهای دشمن مرا تهدید می‌کردند که اگر اطلاعاتی که می‌خواهند به آنها ندهم خانه‌ام را بمباران می‌کنند و اعضای خانواده‌ام را می‌کشند. ماموران شاباک کل محله ما را روی صفحه رایانه به من نشان دادند و می‌خواستند نام همه افرادی که در آن محله بودند به آنها بگویم.

تجاوز جنسی وحشیانه نظامیان اشغالگر به اسرای زن فلسطینی

در گزارش آنروا به انواع شکنجه‌های دیگر علیه اسرای فلسطینی از جمله نشستن روی زانو به مدت طولانی و بدون استراحت، حبس در قفس، حمله سگ‌های وحشی و تهدید به مرگ و ... هم اشاره شده است. اما علاوه بر آن موارد زیادی از تجاوز جنسی به زنان و کودکان و مردان ثبت شده است. در این گزارش به نقل از شاهدان عینی آمده است که نظامیان اسراییلی، زنان و کودکان و مردان را مجبور می کنند تا لباس‌های خود را دربیاورند.

اسرای زن آزاد شده در این باره گفتند که مورد آزار روحی و جنسی از سوی نظامیان صهیونیست قرار گرفتند و نیروهای دشمن آنها را درحالی که برهنه بودند تفتیش کرده و از آنها عکس گرفتند. آنها در این رابطه تصریح کردند: صهیونیست‌ها دائما ما را کتک می‌زدند و مورد آزار جنسی وحشتناک قرار می‌دادند که نمی‌توان بسیاری از آنها را توضیح داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 0
    تشکیلات خودگردان فلسطین مخصوصا محمود عباس جیره خوار و خائن مسئول تمام زجرها و شکنجه های مظلومان فلسطینیه ، فقط نمی دانم چرا مردم فلسطین با دانستن این شرایط اسف بار اسیران بر علیه سازشکاران قیام نمی کنن؟
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 0
    ضعیف کشای حرامزاده‌ی سگیون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس