کد خبر 1604678
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سدهای کشور تا ۳۰ اردیبهشت ماه را ۶۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش مشرق، فیروز قاسم‌زاده در باره آخرین وضعیت سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: ورودی سدهای کشور تاکنون ۳۲.۲ میلیارد متر مکعب بوده است و این میزان ورودی باعث افزایش ۵ درصدی حجم پرشدگی مخازن نسبت به سال قبل شده است.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۲۰ درصدی بارش‌ها در استان تهران نسبت به نرمال، درصد پر شدگی سدهای تامین کننده آب شرب پایتخت را ۳۰ درصد خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل گرم و افزایش نیاز آبی، مدیریت مصرف در سطح کشور به ویژه در آب شرب پایتخت بسیار حائز اهمیت است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت ۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: استان‌های تهران، قزوین، بوشهر، سمنان و فارس بیشترین کاهش بارندگی را دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و ایلام از بیشترین افزایش بارش نسبت به نرمال برخوردار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    1 1
    حیف حیف از این اردیبهشت پر باران که با خاطره ای تلخ تمام شد!!!!
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    فقط شکر کنید شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس