‌

رئیس شورای عالی سیاسی یمن دستور داد جشن «روز ملی اتحاد» این کشور تا روز یکشنبه و پایان عزای عمومی به مناسبت شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان و هیأت همراه وی، به تاخیر بیافتد.

به گزارش مشرق و به نقل از المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت «روز ملی اتحاد یمن» سخنرانی کرد.

المشاط در این سخنرانی اعلام کرد: به دولت دستور می‌دهم جشن ملی را تا روز یکشنبه پیشرو و پایان عزای عمومی برای همدردی با ملت ایران در غم فاجعه (شهادت) رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی به تأخیر بیاندازد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: به تاخیرانداختن این جشن وظیفه ما در قبال کشوری مسلمان است که ملت ما را بزرگ می‌دارد و در غم و دردهای امت اسلام و مبارزان آن در فلسطین، شریک آنان است.

همچنین المشاط گفت: عاقلانه، حکیمانه و به سود کشور و منطقه نیست که به حل مشکلات از طریق فداکردن اتحاد کشور اندیشیده شود. تمام جهان می‌داند که منافع یمن، منطقه و جهان و حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی در گرو وجود یمن واحد و متحد است.

وی افزود: ما بر تمایل صادقانه خود در ایجاد صلح، حسن همجواری و تجدید برادری با کشورهای پیرامونی خود و با گروه‌های مختلف داخلی تاکید می‌کنیم.

المشاط ادامه داد: از سران ائتلاف (عربی) می‌خواهم که آنچه با یکدیگر آغاز کردیم تکمیل کنند، به صورت جدی وارد مسیر امضا و اجرای نقشه راه شوند و ایجاد فضای حمایت از اعتمادسازی میان دو طرف در زمینه‌های انسانی و اقتصادی را به صورت فوری آغاز کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: ما توصیه می‌کنیم که همگان نسبت به تلاش‌های ویرانگر آمریکا، اسرائیل و انگلیس علیه ملت‌ها و کشورهای اُمتمان هوشیار و محتاط باشند. از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد می‌خواهم که قطعنامه‌های مانع برقراری صلح در یمن را لغو کنند.

المشاط ادامه داد: از آمریکا و انگلیس می‌خواهم که فوراً تجاوز به غزه و حمله به یمن را متوقف کنند. آمریکا و انگلیس باید بدانند که حمله به غزه و یمن تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آید و منافع آنان را به خطر می‌اندازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    6 0
    درود خدا بر فرزندان رشید اسلام در یمن ابن پرچمداران اسلام اصیل محمدی - ص-
  • DE ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    5 0
    عزیزان یمنی نوادگان اویس قرنی. به داشتن چنین دوستانی باید افتخار کرد.
  • بخشنده IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    1 0
    یمنیون قهرمان...برادران دینی شریف و دلاورمان
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    همه در ایران می دانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس