کد خبر 10128
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶

توييتر قصد دارد به يک ميليارد عضو دست يابد که ممکن است به اين سرويس در رقابت با فيس بوک در جذب تبليغ‌کنندگان کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، ايوان ويليامز، يکي از بنيانگذاران توييتر و مدير اجرايي پيشين اين شرکت در واکنش به هدف فيس‌بوک براي جلب کاربران بيش‌تر، اظهار کرد: توييتر به يک ميليارد عضو دست خواهد يافت اما درباره زمان آن اظهارنظري نکرد.
توييتر که کاربرانش روزانه بيش از صد ميليون پيام کوتاه ارسال مي‌کنند، ماه گذشته و پس از آزمايش موفقيت‌آميز با برندهايي مانند استارباکس و کوکاکولا، اعلام کرد تبليغ‌کنندگان بيش‌تري را مي‌پذيرد.
سايت‌هاي شبکه اجتماعي مانند توييتر و فيس‌بوک که ميليون‌ها کاربر دارند، به طور فزاينده هزينه‌هاي تبليغ بازاريابان را به عنوان منبع اصلي درآمد در نظر مي‌گيرند.
سرويس ميکرو وبلاگ‌نويسي توييتر سال جاري آزمايشي را با 30 تبليغات‌کننده آغاز کرد و تبليغات در کنار نتايج جست‌وجوي سايت و محبوب‌ترين موضوعات خبري در سمت راست صفحه وب نمايش داده مي‌شد. برآورد شده به‌طور متوسط در هر 43 ثانيه، يک کليک موس برروي اين تبليغات انجام گرفته است.
مارک زوکربرگ، بنيانگذار فيس‌بوک اوايل سال جاري اظهار کرده بود که رسيدن محبوب‌ترين سايت شبکه اجتماعي جهان به يک ميليارد کاربر يا حدود 14 درصد از جمعيت جهان، تقريبا يک گارانتي است.
توييتر که در سال 2006 بنيان‌گذاري شده است، ماه گذشته سايت خود را مورد به سازي قرار داد تا براي جذب کاربران بيش‌تر، ارسال عکس و ويديو و نقشه را راحت‌تر کند. طراحي نوي اين سايت هم‌چنين براي بازاريابان راه جديدي جهت استفاده از مولتي مديا در تبليغات آنلاين فراهم مي‌کند.
بر اساس آمار کام اسکار، اين سرويس با بيش از 165 ميليون کاربر در سراسر جهان اکنون بالاتر از ماي اسپيس نيوزکورپ قرار دارد و فيس بوک اول و ويندوز لايو پروفايل در رتبه دوم قرار گرفته است.