کد خبر 105454
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹

رويانيان گفت: نمي‌توان تا ابد سهميه بنزين ارائه داد و بايد به جاي ارائه سهميه بنزين اين موضوع را از ديگر حوزه‌ها نظير پايين بودن قيمت ماشين يا بالا بردن نرخ جابجايي جبران كرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، رييس ستاد حمل و نقل و سوخت گفت: منطق ما اين است كه اصلا سهميه‌بندي بنزين نبايد وجود داشته باشد و قيمت بنزين بايد آزاد شود.

رويانيان در جشن نوسازي ناوگان تاكسيراني با بيان اينكه كيفيت خودروهاي داخلي واقعا خوب نيست، گفت: بايد اساسي تر صحبت كنيم. مشكل اساسي در نظام تاكسيراني بحث كيفيت خدمت است.

رويانيان گفت: نمي‌توان تا ابد سهميه بنزين ارائه داد و بايد به جاي ارائه سهميه بنزين اين موضوع را از ديگر حوزه‌ها نظير پايين بودن قيمت ماشين يا بالا بردن نرخ جابجايي جبران كرد.

وي افزود: در چند ماهه اخير سهميه بنزين اضافه شده است و باز هم به فكر افزايش آن هستيم.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه با اشاره به مشكلات بيمه‌اي رانندگان تاكسي گفت: رييس جمهور به وزير اقتصاد دستور داده است بيمه رانندگان تاكسي تا سه سال ديگر ادامه داشته باشد. اين مصوبه ابلاغ شده و بايد اجرا شود و طبق اين مصوبه رانندگان تاكسي 50 درصد حق بيمه خود را پرداخت مي‌كنند و دولت هم 50 درصد باقيمانده را پرداخت مي‌كند و اگر اين موضوع تا كنون اتفاق نيفتاده است بايد عرض كنم من و تاكسيراني مقصر هستيم.

رويانيان در زمينه بيمه اجتماعي رانندگان بالاي 50 سال گفت: اين موضوع منع قانوني دارد و بايد در مجلس به تصويب برسد و بايد عرض كنم وقتي كه 300 هزار راننده تاكسي بيمه مي‌شوند، بيمه نشدن 30 هزار راننده بالاي 50 سال هيچ استدلال منطقي ندارد و اشكالات اين موضوع اشكالات قانوني است و لازم است شهرداري كه نقش تاثيرگذاري در مجلس دارد براي رفع اين اشكالات قانوني اقدام كند.

وي با بيان اينكه خودروي ساخت داخل، سيستم نظارت و مديريت ، ساماندهي تاكسي‌ها و نحوه ارائه خدمات اشكال دارد، اظهار كرد: لازم است رانندگان تاكسي اصولي را در برخورد با مسافران رعايت كنند. از سوي ديگر مديريت ما هم اشكال دارد و بايد تمام اين اشكالات را پذيرفت.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه مشكل اساسي دوم جايگاه تاكسي‌ها در كشور است، عنوان كرد: در هيچ جاي دنيا تاكسي مانند ايران نيست. در كشور ما تاكسي نقش اتوبوس و مترو و ميني بوس را ايفا مي‌كند اما اهميت تاكسي و نرخ كرايه تاكسي پايين است.

وي افزود: در زمينه ميزان افزايش هزينه تاكسي‌ها از سال گذشته تاكنون بايد عرض كنم اين هزينه كرد در ميان مسافران تاكسي‌ها تقسيم مي‌شود.

رييس ستاد حمل‌ونقل و سوخت ادامه داد: در زمينه ساماندهي و توزيع مسافر اشكالاتي وجود دارد و در اكثر شهرها مديريتي در عرضه و تقاضا وجود ندارد و چالش اصلي جايگاه تاكسي است و بايد دانست كه تاكسي نمي‌تواند به اندازه اتوبوس مسافر جا به جا كند و بايد تنها به يك نفر سرويس دهد و كرايه و سود خود را بگيرد.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه دو اصل اساسي را در زمينه رفع مشكلات اساسي تاكسي‌ها بايد دنبال شود گفت: نخستين اصل كيفي سازي خودرو و مديريت در خدمات است و اصل دوم قرار گرفتن تاكسي در جايگاه خود است.