به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، رييس ستاد حمل و نقل و سوخت گفت: منطق ما اين است كه اصلا سهميهبندي بنزين نبايد وجود داشته باشد و قيمت بنزين بايد آزاد شود.
رويانيان در جشن نوسازي ناوگان تاكسيراني با بيان اينكه كيفيت خودروهاي داخلي واقعا خوب نيست، گفت: بايد اساسي تر صحبت كنيم. مشكل اساسي در نظام تاكسيراني بحث كيفيت خدمت است.
رويانيان گفت: نميتوان تا ابد سهميه بنزين ارائه داد و بايد به جاي ارائه سهميه بنزين اين موضوع را از ديگر حوزهها نظير پايين بودن قيمت ماشين يا بالا بردن نرخ جابجايي جبران كرد.
وي افزود: در چند ماهه اخير سهميه بنزين اضافه شده است و باز هم به فكر افزايش آن هستيم.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه با اشاره به مشكلات بيمهاي رانندگان تاكسي گفت: رييس جمهور به وزير اقتصاد دستور داده است بيمه رانندگان تاكسي تا سه سال ديگر ادامه داشته باشد. اين مصوبه ابلاغ شده و بايد اجرا شود و طبق اين مصوبه رانندگان تاكسي 50 درصد حق بيمه خود را پرداخت ميكنند و دولت هم 50 درصد باقيمانده را پرداخت ميكند و اگر اين موضوع تا كنون اتفاق نيفتاده است بايد عرض كنم من و تاكسيراني مقصر هستيم.
رويانيان در زمينه بيمه اجتماعي رانندگان بالاي 50 سال گفت: اين موضوع منع قانوني دارد و بايد در مجلس به تصويب برسد و بايد عرض كنم وقتي كه 300 هزار راننده تاكسي بيمه ميشوند، بيمه نشدن 30 هزار راننده بالاي 50 سال هيچ استدلال منطقي ندارد و اشكالات اين موضوع اشكالات قانوني است و لازم است شهرداري كه نقش تاثيرگذاري در مجلس دارد براي رفع اين اشكالات قانوني اقدام كند.
وي با بيان اينكه خودروي ساخت داخل، سيستم نظارت و مديريت ، ساماندهي تاكسيها و نحوه ارائه خدمات اشكال دارد، اظهار كرد: لازم است رانندگان تاكسي اصولي را در برخورد با مسافران رعايت كنند. از سوي ديگر مديريت ما هم اشكال دارد و بايد تمام اين اشكالات را پذيرفت.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه مشكل اساسي دوم جايگاه تاكسيها در كشور است، عنوان كرد: در هيچ جاي دنيا تاكسي مانند ايران نيست. در كشور ما تاكسي نقش اتوبوس و مترو و ميني بوس را ايفا ميكند اما اهميت تاكسي و نرخ كرايه تاكسي پايين است.
وي افزود: در زمينه ميزان افزايش هزينه تاكسيها از سال گذشته تاكنون بايد عرض كنم اين هزينه كرد در ميان مسافران تاكسيها تقسيم ميشود.
رييس ستاد حملونقل و سوخت ادامه داد: در زمينه ساماندهي و توزيع مسافر اشكالاتي وجود دارد و در اكثر شهرها مديريتي در عرضه و تقاضا وجود ندارد و چالش اصلي جايگاه تاكسي است و بايد دانست كه تاكسي نميتواند به اندازه اتوبوس مسافر جا به جا كند و بايد تنها به يك نفر سرويس دهد و كرايه و سود خود را بگيرد.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه دو اصل اساسي را در زمينه رفع مشكلات اساسي تاكسيها بايد دنبال شود گفت: نخستين اصل كيفي سازي خودرو و مديريت در خدمات است و اصل دوم قرار گرفتن تاكسي در جايگاه خود است.
رويانيان در جشن نوسازي ناوگان تاكسيراني با بيان اينكه كيفيت خودروهاي داخلي واقعا خوب نيست، گفت: بايد اساسي تر صحبت كنيم. مشكل اساسي در نظام تاكسيراني بحث كيفيت خدمت است.
رويانيان گفت: نميتوان تا ابد سهميه بنزين ارائه داد و بايد به جاي ارائه سهميه بنزين اين موضوع را از ديگر حوزهها نظير پايين بودن قيمت ماشين يا بالا بردن نرخ جابجايي جبران كرد.
وي افزود: در چند ماهه اخير سهميه بنزين اضافه شده است و باز هم به فكر افزايش آن هستيم.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه با اشاره به مشكلات بيمهاي رانندگان تاكسي گفت: رييس جمهور به وزير اقتصاد دستور داده است بيمه رانندگان تاكسي تا سه سال ديگر ادامه داشته باشد. اين مصوبه ابلاغ شده و بايد اجرا شود و طبق اين مصوبه رانندگان تاكسي 50 درصد حق بيمه خود را پرداخت ميكنند و دولت هم 50 درصد باقيمانده را پرداخت ميكند و اگر اين موضوع تا كنون اتفاق نيفتاده است بايد عرض كنم من و تاكسيراني مقصر هستيم.
رويانيان در زمينه بيمه اجتماعي رانندگان بالاي 50 سال گفت: اين موضوع منع قانوني دارد و بايد در مجلس به تصويب برسد و بايد عرض كنم وقتي كه 300 هزار راننده تاكسي بيمه ميشوند، بيمه نشدن 30 هزار راننده بالاي 50 سال هيچ استدلال منطقي ندارد و اشكالات اين موضوع اشكالات قانوني است و لازم است شهرداري كه نقش تاثيرگذاري در مجلس دارد براي رفع اين اشكالات قانوني اقدام كند.
وي با بيان اينكه خودروي ساخت داخل، سيستم نظارت و مديريت ، ساماندهي تاكسيها و نحوه ارائه خدمات اشكال دارد، اظهار كرد: لازم است رانندگان تاكسي اصولي را در برخورد با مسافران رعايت كنند. از سوي ديگر مديريت ما هم اشكال دارد و بايد تمام اين اشكالات را پذيرفت.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه مشكل اساسي دوم جايگاه تاكسيها در كشور است، عنوان كرد: در هيچ جاي دنيا تاكسي مانند ايران نيست. در كشور ما تاكسي نقش اتوبوس و مترو و ميني بوس را ايفا ميكند اما اهميت تاكسي و نرخ كرايه تاكسي پايين است.
وي افزود: در زمينه ميزان افزايش هزينه تاكسيها از سال گذشته تاكنون بايد عرض كنم اين هزينه كرد در ميان مسافران تاكسيها تقسيم ميشود.
رييس ستاد حملونقل و سوخت ادامه داد: در زمينه ساماندهي و توزيع مسافر اشكالاتي وجود دارد و در اكثر شهرها مديريتي در عرضه و تقاضا وجود ندارد و چالش اصلي جايگاه تاكسي است و بايد دانست كه تاكسي نميتواند به اندازه اتوبوس مسافر جا به جا كند و بايد تنها به يك نفر سرويس دهد و كرايه و سود خود را بگيرد.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه دو اصل اساسي را در زمينه رفع مشكلات اساسي تاكسيها بايد دنبال شود گفت: نخستين اصل كيفي سازي خودرو و مديريت در خدمات است و اصل دوم قرار گرفتن تاكسي در جايگاه خود است.