به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، پروژه تانک آلتای که در حقیقت بر اساس طرح زرهی K2 کره جنوبی توسعه پیدا کرده است قرار بود که از موتور ساخت آلمان استفاده کند که این مسئله از چندین سال پیش به دلیل بروز تحریم بر علیه این کشور متوقف شد. در سالهای اخیر این پروژه که از اهمیت بالایی برای صنایع دفاعی ، ارتش و دولت ترکیه برخوردار بود به دلیل عدم یافتن سیستم پیشران به نوعی در وضعیت توقف قرار داشت. گزینه هایی مثل شرکت کاترل پیلار آمریکا و یا خرید پیشران از اوکراین نیز در این میان طرح شد که در نهایت به نتیجه نرسید. بعد از به نتیجه نرسیدن این طرح ها ترکیه یک پروژه بومی برای توسعه سیستم پیشران داخلی را آغاز کرده است که بنا به گفته منابع آگاه بخشی از سرمایه آن نیز توسط قطر تامین شده است. البته به دلیل سنگین بودن این پروژه مشخص نیست که چه زمان به نتیجه می رسد.
با وجود این شرایط در روزهای اخیر خبر جدیدی در این زمینه منتشر شده و بر اساس صحبت های اسماعیل دمیر ، رییس صنایع دفاعی ترکیه که زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری این کشور است قرار بر استفاده از موتورهای DV27K ساخت شرکت Doosan کره جنوبی گرفته است. این موتورها قدرتی در حدود 1500 اسب بخار را تولید می کند و از نظر توان هم اندازه موتورهای آلمانی است که قرار بود در ابتدای کار بر روی این تانک نصب شود. این که چه زمانی تحویل این موتورها به ترکیه آغاز شود و یا این که بحث تحریم های کاتسای آمریکا در این خصوص اثری داشته باشد یا خیر از جمله مسائل نامشخص در این حوزه است. در عین حال اسماعیل دمیر اعلام کرده است که توسعه موتور بومی تانک آلتای به اسم Batu نیز در این کشور ادامه دارد.