به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سردار محمد صالح جوکار درباره برنامه هاي سازمان بسيج دانش آموزي براي معرفي 36 هزار شهيد دانشآموز و 4 هزار فرهنگي شهيد اظهار داشت: از سال 1375 ستاد يادواره شهداي دانشآموز در کشور تشکيل شد و طرح اين ستاد نيز به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي رسيد.
وي افزود: ايشان در رابطه با اين طرح تدابير و رهنمودهاي ارزشمندي ارايه کردند که يکي از آنان شناسايي شهداي شاخص دانشآموز و معرفي آنان به دانشآموزان امروزي بوده است.
سردار جوکار ادامه داد: بر اين اساس دبيرخانه دايمي براي اين کار در نظر گرفته شده است که در حال حاضر نيز مستقر بوده و در حال پذيرش اطلاعات درباره شهداي دانشآموز و فرهنگي است.
وي گفت: آنچه در اين ميان اهميت دارد ناگفتههاي بسياري است که از زندگي شهداي دانشآموز به دست ميآيد که به عنوان مثال ميتوان از شهيد فهميده نام برد که در سنين پايين و بر اساس احساس تکليف در جبههها حاضر شد و با اقدام ارزشمند خود جلوي ستون تانکهاي دشمن را گرفت.
رئيس سازمان بسيج دانشآموزي و فرهنگيان ادامه داد: اما آنچه اهميت دارد اين است که عليرغم اين اقدام خلاقانه شهيد فهميده در زندگي وي، تنها اين اقدام به چشم نميخورد بلکه اين شهيد بزرگوار در زمينه مسايل درسي، رفتارهاي اجتماعي و ارتباطگيري با گروه همسالان نيز ويژگيهاي ارزشمندي داشته است که امروز براي دانشآموزان قابل توجه است.
سردار جوکار افزود: شهيد مهرداد عزيزاللهي نيز نمونهاي ديگر از شهداي دانشآموز است که سابقه حضور در چند عمليات به عنوان نيروي تخريبچي را داشته است اما اين شهيد با کتاب درسي وارد جنگ شد و علم و دانش را با خود به جبهه آورد به گونهاي که برخي از دروسي را که در آنها تسلط داشت در سنگر به همسالان خود تدريس ميکرد.
وي ادامه داد: همچنين در مقطعي از دوران دفاع مقدس مصاحبهاي از شهيد عزيزاللهي در تلويزيون پخش شد که نشان دهنده بزرگي منش و تفکر آن شهيد بزرگوار بود؛ پس از اين مصاحبه، حضرت امام (ره) اين نوجوان را به حضور طلبيدند و شهيد عزيزاللهي به همراه خانواده خود به ديدار امام (ره) شتافت و در آن ديدار نيز حضرت امام (ره) با آن جايگاه معنوي خود بر بازوان شهيد عزيزاللهي بوسه زد بنابراين اين نکات براي دانشآموزان امروز ميتواند ارزشمند و قابل استفاده باشد.
* برگزاري 500 هزار يادواره شهداي دانشآموز به صورت سالانه
رئيس سازمان بسيج دانشآموزي و فرهنگيان تصريح کرد: در اين رابطه تاکنون سرگذشتپژوهي حدود 3 هزار شهيد دانشآموز انجام شده است و شهداي شاخص در هر استان نيز تعيين شده اند تا شرح حال آنان براي دانشاموزان بيان شود همچنين کتابهاي متعددي با ادبيات دانشآموزان و در رابطه با نحوه زندگي و دليل موفقيتهاي شهداي دانشآموز چاپ شده است يا در دستور چاپ قرار دارد.
سردار جوکار گفت: همچنين هر سال حدود 500 هزار يادواره شهداي دانشآموز در سراسر کشور برگزار ميشود که عطر شهدا را در فضاي دانشآموزي کشور ايجاد ميکند.
* برخي از رسانههاي کشور نقش دشمن را ايفا ميکنند
وي در ادامه درباره وظيفه رسانهها در رابطه با معرفي شهداي دانشآموز گفت: با توجه به سخت و پيچيده بودن شرايط جنگ نرم بايد تلاشها را بيشتر کرد زيرا دشمن از ابزار رسانه براي ايجاد جنگ رواني و عمليات رواني در جامعه بيشترين بهرهبرداري را ميکند لذا مهمترين ابزار مقابله با جنگ نرم، فعاليت رسانه متعهد، کارآمد، دشمنشناس و بصيرتبخش در جامعه است.
سردار جوکار تأکيد کرد: رسانهاي که نتواند ديدگاههاي خود را مطابق با ديدگاههاي انقلاب اسلامي و رفتارهاي مورد انتظار جامعه همراه کند، رسانه کارآمد و موفقي نخواهد بود.
رئيس سازمان بسيج دانشآموزي و فرهنگيان تأکيد کرد: در جامعه ما برخي از رسانهها نقش دشمن را ايفا ميکنند و به جاي آنکه با جريان جنگ نرم دشمن مقابله کنند با ايجاد يأس و نااميدي و القاء آن به مردم با دشمنان همراهي ميکنند در صورتي که نياز امروز جامعه ما شور و نشاط و اميد به آينده است.
سردار جوکار افزود: تهديداتي مانند خرافهگرائي عرفانهاي کاذب و ترويج فرقههاي ضاله همگي از دستهاي پشت صحنه دشمن است که رسانهها بايد آنها را به خوبي آشکار کنند.
کد خبر 13049
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
رئيس سازمان بسيج دانشآموزي و فرهنگيان گفت: در راستاي معرفي 36 هزار شهيد دانشآموز به جوانان، تاکنون سرگذشتپژوهي 3 هزار شهيد دانشآموز انجام شده است و شهداي شاخص در هر استان تعيين شدهاند.