کد خبر 1309523
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵

آخرین باری که Z در این مسابقات حضور داشت به سال ۲۰۰۷ و مدل Z۳۳ مربوط می‌شود اما حتی با این وجود نیز خودروی موردبحث نسبت به وضعیت خود عملکرد موفقی داشته است.

به گزارش مشرق، نیسان به‌صورت رسمی اعلام کرد GT-R سالخورده را از مسابقات بیرون می‌کشد. نسخه سوپر GT این خودروی مشهور تا پایان سال جاری میلادی وداعی خبرساز با دنیای موتور اسپورت خواهد داشت. گودزیلای مسابقه‌ای ۱۳ سال بود که در کلاس سوپر GT۵۰۰ حضور داشت و به کسب ۵ عنوان قهرمانی رانندگان این برند کمک کرد.

بیشت بخوانید

معرفی خودرو رادیکال مدل۲۰۲۲ +عکس

اگرچه خداحافظی GT-R با مسابقات خبر تلخی است اما خبر خوش به معرفی جانشین آن مربوط می‌شود. در فصل ۲۰۲۲ سوپر GT این نسل جدید نیسان Z است که انجام‌وظیفه خواهد نمود. باید دانست Z جدید در حال بازگشت به بالاترین سطح از مسابقات GT ژاپن بوده و جانشین گودزیلا محسوب می‌شود.

آخرین باری که Z در این مسابقات حضور داشت به سال ۲۰۰۷ و مدل Z۳۳ مربوط می‌شود اما حتی با این وجود نیز خودروی موردبحث نسبت به وضعیت خود عملکرد موفقی داشته است.

پس از غیبت بیش از ۱۰ ساله در مسابقات نسل جدید Z حرف‌های زیادی برای گفتن در GT۵۰۰ دارد. نیسان مشخصات پیشرانه این خودروی مسابقه‌ای را اعلام نکرده اما با نگاهی به قوانین و مقررات می‌توان ایده خوبی از آن به دست آورد.همانند دیگر خودروهای حاضر در این مسابقات Z GT۵۰۰ باید از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده کند.

اگرچه این مشخصات بیشتر شبیه مقررات سری کلاس BTCC می‌باشد اما این پیشرانه‌های جمع‌وجور قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کنند. قدرت این نیروگاه‌ها به ۶۵۰ اسب بخار محدود شده بنابراین فاصله زیادی بین قدرت آن‌ها و پیشرانه‌های استاندارد وجود دارد.طراحی بدنه Z در این نسخه مسابقه‌ای کاملاً مشهود است.

البته این مدل مسابقه‌ای فقط نام Z را یدک می‌کشد زیرا دارای فریم لوله‌ای بوده و ظاهری پهن و کم ارتفاع و به شدت آئرودینامیک دارد. Z GT۵۰۰ جدید به دنبال موفقیت‌های چشمگیر است. جدای از سابقه ۵ بار قهرمانی رانندگان توسط GT-R، این خودرو باید به دنبال کسب عنوان قهرمانی هم باشد، چیزی که قبلاً ۴ بار به دست آمده است.

منبع: پدال