به گزارش مشرق، تأییدیه نهایی تولید خودروی موردبحث در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ و دقیقاً ۷۰ سال پس از پیروزی سر استرلینگ موس در گرندپری ریمز صادر شده است. مسابقه ۳۶۰ کیلومتری و ۵۰ لپ ریمز تنها چیزی بیشتر از لحظات افتخار انگیز برای جگوار محسوب میشود زیرا این پیروزی آغاز انقلاب موتور اسپرت بود.
گرندپری ریمز اولین رقابت بینالمللی بود که C-Type با ترمزهای دیسکی در آن برنده شد. استرلینگ موس در آن زمان از تیم خواسته بود تا روی به استفاده از تکنولوژیهای پیشرو بیاورند. خودرویی که در دهه ۵۰ میلادی حرف اول را در مسابقات میزد برای تکمیل کارهای خودروی موردبحث ما در نظر گرفته شده است. اولین خودروی Continuation C-Type دارای رنگ بدنه سبز پاستل بوده و از صندلیهای چرم و جیر سبز رنگ سود میبرد. این خودرو پس از تستهای ۴۰۲ کیلومتری آماده تحویل به مالک خوششانس خود میشود.
دیوید فاستر مدیر بخش مهندسی جگوار کلاسیک میگوید:
خودروی Continuation C-Type منحصربهفرد ما از خلاقیتهای فنی و مشخصات خودروی پیروز در لمانز ۱۹۵۳ از جمله ترمزهای دیسکی دانلوپ سود میبرد. هر مدل C-Type تجربه سواری لذت بخشی را برای مصرفکنندگان به ارمغان میآورد.
خودروی موردبحث بهصورت دستساز در مرکز کلاسیک جگوار در کاونتری تولید میشود و تیم مهندسی این برند از مدلسازی CAD پیشرفته برای تولید خودرو به همراه روشهای سنتی استفاده میکنند. این خودرو کاملاً انحصاری بوده و مشتریان میتوانند از بین ۱۲ رنگ بدنه، ۸ طرح چرم و آپشن های بیشتر موارد باب میل خود را انتخاب کنند. مدلهای Continuation تأییدیه فیا را به همراه دارند و به همین خاطر میتوان با آنها در مسابقات و رویدادهای خودروهای تاریخی شرکت کرد. از جمله این مسابقات میتوان چالش کلاسیک جگوار را نام برد که در پیستهای متنوع از جمله لمانز و سیلورستون برگزار میشود.
منبع:پدال