نارنجی نوشت؛ شاید قابل باور نباشد که شرکت برتیش پترول 211 میلیون دلار (بله میلیون دلار) خرج فرآیند برندسازی دوباره خود کرده است. که 4.6 میلیون دلار از این پول تنها برای طراحی لوگو پرداخت شده است. در حالی که کوکا کولا سال های سال است که از یک لوگوی قدیمی و رایگان استفاده می کند.
در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به هزینه طراحی لوگوی برخی شرکت های مشهور دنیا نگاهی داشته باشیم.
لوگوی گوگل: رایگان
لوگوی اصلی گوگل در سال 1998 توسط سرگئی برین (یکی از موسسان گوگل) در برنامه Gimp لینوکس طراحی شد. این لوگو بعدها چندین بار تغییر یافته و بهبود پیدا کرد، اما طرح اولیه آن هم چنان دست نخورده باقی ماند.
لوگوی جدید پپسی در سال 2008 توسط گروه Arnell طراحی شد. البته این هزینه شامل طراحی یک مجموعه اداری کامل با برند جدید بود.
کسی به خاطر دارد که پپسی تا به حال چند بار لوگوی خود را عوض کرده؟
لوگوی بی بی سی در سال 1997 بازطراحی شد.
به گمانم شما هم می توانستید تنها برای چند دلار، چنین لوگویی طراحی کنید!
لوگوی BP در سال 2008 باز طراحی شده است.
لوگوی المپیک 2012 لندن: 625000 دلار
لوگوی المپیک لندن در سال 2007 توسط Wolff Ollins طراحی شد.
لوگوی NeXT: صدهزار دلار
لوگوی نکست در سال 1986 توسط Paul Rand برای استیو جابز طراحی شد.
لوگوی نایک: 35 دلار
لوگوی نایک در سال 1975 توسط Carolyn Davidson طراحی شد. هرچند این شرکت بعدها همانند گوگل و کوکاکولا، لوگوی خود را بهبود بخشید. اما هیچ گاه طرح و ایده اولیه آن را کنار نگذاشت. البته نایک تنها به همین 35 دلار بسنده نکرد و چند سال بعد 500 سهم از شرکت را هم به طراح لوگو بخشید. سهامی که اکنون 600 هزار دلار قیمت دارند.