کد خبر 1491984
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

این روزها تنوع و رشد انفجاری کسب‎وکارها بیش از قبل حس می‎شود و شاید شما نیز صاحب یکی از این کسب‏وکارها باشید. یکی از چالش‎های پیش رویتان این باشد که آیا برای برندینگ سرمایه‎گذاری کنیم یا خیر؟

برند همچون شناسنامه‎ای است که به کسب‏وکار شما هویت هدیه می‏دهد ازین جهت باعث جذب بیشتر مشتری و فروش می‏گردد. البته مسیر برندسازی راهی پر از فراز و نشیب است که به کمک خلاقیت، مهارت و استراتژی سختی‏های آن ممکن می‏گردد. انتهای مسیر برندینگ، کسب‎وکارتان مخاطب ایده‎آل از نگاه مشتری می‎شود که این مهم به کمک تبلیغات ویدیویی مناسب سریعتر خواهد شد. مخاطبان با محتوای ویدیویی ارتباط بهتری پیدا می‌کنند، این موضوع اهمیت موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی در برندینگ را پررنگ‌تر می‌کند.

موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی بهترین گزینه برای تبلیغات ویدیویی هستند که با ایجاد ارتباط بصری بذر اعتماد را در ذهن مشتری می نشانند. تبلیغات ویدیویی مناسب، تصویری واضح از شما در جامعه ارائه به نمایش می‏گذارد که باعث می‎شود نام شما در بین مردم زمزمه شود.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

بر طبق مقالات علمی که بر روی طیف گسترده مخاطبین تبلیغات یک شرکت اروپایی صورت گرفته است، تاثیرگذارترین نوع تبلیغات که به خوبی در ذهن بیننده نقش بسته و ماندگار میشود تبلیغات ویدئویی است.

هدف اصلی تیزر تبلیغاتی انتقال درست پیام به مخاطب است؛ برای ساخت تیزر قالب های متفاوتی به کار گرفته می شود که از پر طرفدار ترین قالب های تیزر تبلیغاتی می توان به داستانی، نمایشی، طنز و… اشاره کرد. در زمان ساختن تیزر چنانچه استراتژی درست و مناسبی در نظر گرفته شود با تحریک حس کنجکاوی مخاطب می توان وی را ترغیب کرد تا به خرید یا استفاده از خدمات شما روی آورد.

اگر به دنبال بیدار کردن حس کنجکاوی حس مخاطب هستید بهترین گزینه تبلیغات ویدیویی است که به کمک طرح وصدا پیام را منتقل می‏کند. تیزر تبلیغاتی جایگزین جذابی برای متن‏های بلندبالا و کاتالوگ‎های متعدد است که نگاه مشتریان را به خود می‎کشاند. دسترسی راحت تنها با یک کلیک حتی تنبل‏ترین مخاطبان را مشتاق به مشاهده تبلیغات شما خواهد کرد.

موشن گرافیک چیست؟ و اهمیت آن در تبلیغات چگونه است؟

موشن گرافیک (Motion Graphics) از دو کلمه موشن به معنی حرکت و گرافیک تشکیل شده است. به هنر متحرک سازی تصاویر پویانمایی و صداگذاری روی آن ها موشن گرافیک می گویند. در موشن گرافیک طراحان با جان بخشیدن به کاراکتر ها داستان را روایت می کنند. این نوع محتوا با طراحی خلاقانه به معرفی برند، خدمات، محصولات و… می پردازد..

موشن گرافیک از ترکیب طراحی گرافیک مفهومی با حرکت و صدا شکل می‎گیرد که موضوع را برای تمام اقشار جامعه قابل فهم خواهد کرد. اگر از موشن گرافیک اصولی کمک گرفته شود، پیام تبلیغاتی شما بر ذهن مشتری می‏نشیند. شناخته شدن شما توسط مشتری یعنی برندینگ که خود آغاز رشد و فروش بیشتر است.حضور تصاویر گرافیکی و افکت‌ رنگ‌های خاص باعث می‏گردد نریشن جذابی را بسازید که قابلیت انتشار در تمامی پلتفرم‎های مجازی را داشته باشد.

قیمت مناسب از آپشن‏های بسیار مهم و مورد توجه در رابطه با ساخت موشن گرافیک است که باعث توجه تمامی کسب‎وکارها در تمامی سطوح شده است. دومین دلیل انتخاب موشن گرافیک برای برندینگ می‌توان سادگی و دسترسی آن برای تمامی سنین و افراد جامعه سخن گفت. زیرا بسیاری از کاربران به دنبال تبلیغات ساده و دسترسی راحت اطلاعات هستند. توجه کنید که برای حفظ سادگی و پرسونای مخاطب باید مطالب در زمان کوتاه بیان شود.

هدف اصلی استفاده از موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی در برندینگ چیست؟

اهمیت تیزر و موشن گرافیک در برندینگ را نمی‎توان انکار کرد. توجه به تبلیغات برای حفظ برند و نشان دادن آن در بین اقشار جامعه بسیار حائز اهمیت است. در ادامه نگاهی به اهداف استفاده از تبلیغات ویدیویی در برندسازی خواهیم داشت.

افزایش فروش محصول:

تیزر و موشن گرافیک دو چرخ دنده اصلی برندسازی و فروش هستند که با اعتمادسازی مشتری فعالیت می‎کنند. برای مطرح شدن و به عبارتی نفر اول شدن در هر کسب‎وکاری باید مشتری در نگاه اول شما را بشناسد و اعتماد کند تا به در مرحله بعدی فروش بیشتر برسید.

آموزش مشتریان

ویدیوهای آموزشی و یا یک ویدیو پاسخ به سوالات مشتریان بسیاری از ابهامات را از کسب‏وکار شما دور می‎کند. به طور مثال آموزش نحوه استفاده از محصول یا خدمت (ویدیو آموزشی) تبادل بسیار بالایی دارد. تمامی برندهای بزرگ دنیا نیز همچنان از این روش برای ارتباط با مشتری هدف خود بهره می‎برند.

برندینگ

برندسازی برای بقا مشاغل بسیار حیاتی است. برای حفظ بقای کسب‎وکار خود از تیزر تبلیغاتی کمک بگیرید. نمایش قدرت برند، محصولات و نمایش تصاویری که مخاطب به دنبال آن است، باعث حفظ تعامل بین شما و مشتری می‏گردد. اگر از تبلیغات ویدیویی به درستی کمک بگیرید؛ در ذهن‌ها به خوبی ماندگار خواهید شد.

ویدیو تبلیغاتی را به شکلی بسازید که حتی بعد از بارها نمایش جذابیت خود را حفظ کند تا اینگونه مشتری بیشتری را مجذوب خود کنید. از ایده‎های خلاقانه و ترفندهای جالب کمک بگیرید و ویدیویی با سبک جدید و جذاب بسازید، همیشه اولین ها به یادماندنی تر هستند پس سعی کنید که اولین ایده شما باشید. در این مسیر از تیم پلاسینگ غافل نشوید.

تعامل و ارتباط بیشتر

سبک تبلیغات در این روزها شبیه به سبک بازاریابی دهان به دهان است که برای رشد خود نیازمند تعامل می‎باشد. کاربری که محتوای شما را لایک، کامنت و ارسال می‎کند، محتوای شما را برای دامنه افراد خود به اشتراک گذاشته ، که باعث دیده شدن شما برای سایرین می‌شود.

مزایای موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی در برندینگ

برندینگ نوعی مزیت رقابتی بوده که برای حفظ پویایی کسب‎وکار خودتان باید به آن توجه کنید. برندینگ نوعی تعامل بین نگاه مخاطب و کسب‌وکار شما است. تصویری که از شما بر ذهن مشتری نقش می‎بندد همان برندینگ است. .

برندسازی مجموعه‌ای از فعالیت‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت کسب‎و کار شما است که در تعامل با مشتری ساخته می‎شود. برندسازی بدون تبلیغات عملا ناممکن است اگر به دنبال بازاریابی برای فروش بیشتر محصول و برندسازی کسب‎وکار خود هستید، باید تبلیغات را جدی بگیرید. قدرت تبلیغات را هیچ وقت نادیده نگیرید. اما نه هر تبلیغاتی!

برند شما هویت و شناسنامه کسب‎وکار شماست و نامی است که با آن شناخته می‎شوید. اگر به دنبال یک شخصیت برای کسب‎وکار خود هستید، باید هزینه کنید.

موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی دو اصل تبلیغات ویدیویی است که تاثیر مستقیم بر برندینگ دارد. تاثیر ویدیو بیشتر از متن است و اصولا محتواهای ویدیویی قابل درک‎تر هستند و ذهن آنرا بهتر متوجه می‎شود.

داشتن ویدیوهای تبلیغاتی مناسب و خلاقانه مخاطبان را مایل به بازدید و اشتراک محتوای شما خواهد کرد. با داشتن محتوایی مناسب و جذاب ارتباط خود را با مشتری حفظ کنید.

نتیجه گیری

برندینگ بخش حیاتی تجارت است که برای زنده ماندن کسب‎وکار باید آن را با بازاریابی همسو کنیم. این روزها اهمیت این موضوع بیش از قبل احساس می‎شود. رشد رسانه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی در کنار وجود تنش‌ها، خستگی‌ها و دغدغه‌های زیاد تمایل افراد را برای مطالعه متن‎های بلند کم می‎کند. در این نقطه است که تبلیغات ویدیویی جایگاه پیدا می‎کند.

وجود اینترنت و گسترش بستر خرید از این فضا حضور تبلیغات در بستری جدید را بیشتر هویدا می‎کند. تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک‌ بهترین و بروزترین گزینه‌ی تبلیغات ویدیویی هستند .در قرن بیست و یک تبلیغات سبک جدیدی پیدا کرده‎اند که با حضور تبلیغات ویدیویی بازاریابی بهتری را تجربه می‎کنند. برای حضور کسب‌وکار خود در بین رقبا باید به فکر تبلیغات ویدیویی مناسب باشید. برای ساخت تبلیغات ویدیویی مناسب از افراد ماهر کمک بگیرید تا خروجی مناسب داشته باشید. تبلیغ اشتباه برای برند به مانند سم رفتار می‏کند. سعی کنید با شناخت کافی از افراد متخصص چون آژانس پلاسینگ در مسیر بازاریابی و تبلیغات بهره ببرید.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است