اینروزها با خبر شدیم که سرویسی با نام سرویس درونشهری توسط شرکت تیپاکس به مشتریان ارائه میشود که نسبت به گذشته با امکانات بیشتر درحال توسعه است. وقتی درباره چگونگی سرویسدهی این خدمت تحقیق کردیم، متوجه شدیم که این سرویس یکی از سرویسهای پایه تیپاکس است، این کمپین برای ارسال بسته در شهر تهران در نظر گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با این سرویس، نشستی با چندتن از مدیران ارشد این شرکت داشتیم.
آقای مهندس ساسان مرعشی، مدیر ارشد بازاریابی و توسعه بازار شرکت تیپاکس درباره سرویس درونشهری صحبتهای خود را اینگونه آغاز کرد:
مهندس مرعشی: تیپاکس با بیش از 63 سال قدمت، بزرگترین شبکه پست خصوصی کشور است که با بیش از 1100 نمایندگی در کشور، سرویسهای مختلف ارسال بسته متناسب با نیاز اقشار مختلف مردم را ارائه میدهد.
وی افزود: سرویس درونشهری سرویسی است که مبدا و مقصد آن داخل یک شهر بوده و به 2 صورت ارسال همانروز و ارسال روز بعد ارائه میشود.
وی گفت: این سرویس بیش از 1 سال است که در بازار بهصورت ارسال روز بعد مشغول فعالیت بوده و با شعار حمایت از کسبوکارهای خرد و کلان، این اطمینان را به صاحبین مشاغل میدهد که میتوانند ارسالی آسان و با کمترین نقص را تجربه کنند.
مهندس مرعشی افزود: از جمله مزایای این سرویس میتوان به امکان پرداخت وجه کالای خریداری شده در مقصد، امکان رهگیری آنلاین بسته، امکان پرداخت هزینه ارسال بهصورت نقدی، پسکرایه، نقدی-پسکرایه، جبران خسارت، لینک پرداخت امن، امکان استفاده از بستهبندی و ... اشاره کرد. مهندس مرعشی هدف از این سرویس را همسو شدن با ترندهای بازار و همچنین پیشرفت در حوزه تجارت الکترونیک دانست و اشاره کرد که مشتریان میتوانند با اتصال به API ها نیز از خدمات ما بهرهمند شوند.
مهندس مرعشی درباره اهداف این سرویس در سال 1403 گفت: یکی از اهداف این سرویس برای سال 1403، افزودن سرویس درونشهری همانروز برای رسیدن بستهها از مبدا به مقصد در همان روز ثبت سفارش و همچنین گسترش این سرویس در تمامی استانهای کشور است.
در ادامه این نشست آقای مهندس اشکان قراچورلو مدیر ارشد مهندسی فروش تیپاکس افزود:
این سرویس با هدف جابهجایی بسته داخل یک شهر راهاندازی شده و امروز بخش بزرگی ازجابهجایی درونشهری استان تهران و البرز را برعهده دارد. وی گفت: تیپاکس با ظرفیت بالا به لحاظ عملیاتی و داشتن نمایندگی در سراسر کشور حتی در شهرهای با جمعیت کمتر از 4000 نفر، به مشتریان مختلف بهویژه کسبوکارها، خدمترسانی میکند.
مهندس قراچورلو گفت: این سرویس با مزایایی همچون ارسال عملیاتی با ظرفیت بالا، امکان ارسال بسته تا وزن 100 کیلوگرم، امکان تحویل کالا در پلاک مقصد، نمایندگی و لاکر هوشمند در حال فعالیت بوده و بستهها را بهصورت روزانه تا ساعت 18 جمعآوری کرده و در روز بعد تا ساعت 18 توزیع میکند.
مهندس قراچورلو درباره مشتریان هدف این سرویس اینگونه عنوان کرد که مشتریان هدف سرویس درونشهری تیپاکس، صاحبان کسبوکارهای صنعت خردهفروشی، کسبوکارهای کلان و فعالین در حوزه تجارت الکترونیک (فروشگاههای آنلاین و شبکههای اجتماعی) هستند. مهندس قراچورلو افزود که ثبت سفارش ارسال درونشهری با اپلیکیشن مایتیپاکس، با امکاناتی از جمله دسترسی آسان به اپلیکیشن و وبسایت، ثبت سریع سفارش بدون واسطه، امکان رهگیری آنلاین، امکان استعلام زمان و هزینه ارسال، نمایش نمایندگیها و لاکرها در نقشه و رصد سوابق سفارشهای ثبت شده امکانپذیر است.
مهندس قراچورلو از این سرویس بهعنوان یک شریک قدرتمند و استراتژیک برای فروشگاههای آنلاین و فعالان در حوزه تجارت الکترونیک یاد کرد. وی همچنین به پوششدهی گسترده، بهبود تجربه مشتریان و افزایش 50 درصدی استفاده مشتریان از این سرویس اشاره کرد.
مهندس قراچورلو درباره مزیت رقابتی این سرویس و فیچرهای آن نسبت به سایر رقبا گفت: باتوجهبه تغییر رفتاری مشتریان و علاقه به خرید آنلاین، امکان استفاده از لاکر هوشمند، قیمت رقابتی، تامین نیاز کسبوکارها در ارسال مرسولات، توان عملیاتی بهمنظور ارسال مرسولات تا وزن 30 کیلوگرم و ارتفاع 180 سانتیمتر، امکان پرداخت بهصورت آنلاین، امکان پرداخت وجه کالا در مقصد، استفاده از کیف پول، صرفهجویی در زمان ثبت و ارسال بسته، جبران خسارت تا 60 میلیون تومان، جمعآوری طبق زمان انتخابی مشتری و همچنین امکان بستهبندی استاندارد از جمله امکانات این سرویس بوده و تمامی این قابلیتها در اپلیکیشن و وبسایت مایتیپاکس در دسترس هستند.
در ادامه از آقای مهندس محمدصادق عسکریان مدیر شبکه تهران و البرز تیپاکس خواستیم تا درباره تیپاکس و سرویس درونشهری این شرکت صحبتی کوتاه داشته باشد.
مهندس عسکریان صحبتهای خود را اینگونه آغاز کرد که: شرکت تیپاکس با بیش از 63 سال تجربه، با فراز و نشیبهای بسیاری روبهرو بوده و با همکاری و همدلی نیروهای جوان و پویا و مدیریتی قوی به بزرگترین شرکت پست خصوصی ایران تبدیل شده و حرکت مثبتی در صنعت لجستیک کشور داشته است.
مهندس عسکریان گفت: این شرکت به پشتوانه اعتماد مردم شکل گرفته و در طول 63 سال سابقه کاری خود سعی داشته تا با بهرهگیری از جدیدترین فناوریهای مطرحشده در صنعت لجستیک، به انجام هرچه بهتر وظایف خود پرداخته و بهعنوان سازمانی بهروز و همراه با نوآوری، شناخته شود.
مهندس عسکریان افزود که ما در تیپاکس واحدی به نام شبکه نمایندگان داریم و شبکه نمایندگان تهران و البرز مسئولیت کنترل اجرای عملیات و فروش نمایندگان تهران و البرز را برعهده دارد. وی گفت: تهران به 5 منطقه، منطقه مرکز شامل 9 سرویس پوینت و 19 نمایندگی، منطقه شرق شامل 2 سرویس پوینت و 35 نمایندگی، منطقه شمال شامل 22 نمایندگی و 6 سرویس پوینت، منطقه جنوب شامل 31 نمایندگی و 3 سرویس پوینت و منطقه غرب شامل 6 سرویس پوینت و 27 نمایندگی تفکیک شده و این نمایندگیها به کمک تیپاکسیارها، به توزیع بستهها میپردازند.
وی اضافه کرد که بخشی از دستاوردهای شبکه نمایندگان تهران و البرز در سال 1402 شامل رسیدن به SLA(L.M) 92 درصدی در تهران، رسیدن به SLA(F.M) 90 درصدی در تهران، رسیدن به SLA(L.M) 93 درصدی در البرز و رسیدن به SLA(F.M) 90 درصدی در البرز است.
وی درباره نقاط قوت سرویس ارسال درونشهری نسبت به سایر رقبا، به سرعت عمل بالا در جابهجایی مرسولات، جبران خسارت سریع و سرویس پرداخت وجه کالا در مقصد اشاره کرد و آنلاینشاپها، صنف پوشاک، صنف لوازم آرایشی و بهداشت و صنف لوازم خودرو را از اصلیترین مشتریان این سرویس دانست.
در آخر مهندس عسکریان افزود که سرویس درونشهری باعث کاهش چشمگیر هزینههای ارسال و همچنین افزایش رضایتمندی مشتریان در شبکه تهران و البرز شده است.
این محتوا تبلیغاتی است