کد خبر 176210
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷

برج میلاد تهران به عنوان برند گردشگری پایتخت این روزها نه تنها به مکانی تفریحی برای شهروندان و گردشگران داخلی تبدیل شده است، بلکه حالا اکثر مسافران خارجی نیز خواهان بازدید از ششمین برج مخابراتی دنیا در تهران هستند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، آمار بازدیدهای خارجی برج میلاد، حاکی از آن است که بسیاری از گردشگران، بازدید از این مکان فرهنگی و گردشگری را در برنامه اول سفر خود قرار می دهند.

در شرایطی که وضعیت گردشگری و ورود گردشگر خارجی در ایران شبیه به بیمار رو به موت است، برج میلاد تهران به عنوان یکی از برندهای گردشگری پایتخت یکه تازی می کند و به مکانی پرجاذبه و تفریحی برای گردشگران خارجی تبدیل شده است.



بازدید بیش از 6هزار گردشگر خارجی در 8ماهه اول امسال

فرزاد هوشیار پارسیان در این باره گفت: آمار بازدید گردشگران خارجی در هشت ماهه اول امسال به شش هزار و 735 نفر رسیده است که اگر بخواهیم مقایسه ای با سال گذشته داشته باشیم، در هشت ماهه اول سال گذشته این آمار سه هزار و 518 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه آمار بازدیدهای خارجی در طول یک سال دو برابر شده است، توضیح داد: برج میلاد تهران اگرچه در دنیا به عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا به ثبت رسیده است، اما این برج بر خلاف سایر برج های مخابراتی دنیا، با کاربری های مختلف فرهنگی، هنری، گردشگری و تفریحی ساخته شده است که این خود می تواند برج میلاد تهران را از سایر برج های مخابراتی دنیا، متمایز کند.

مدیرعامل برج میلاد تهران با بیان اینکه آمار کل بازدیدکنندگان در هشت ماهه امسال به بیش از 14 هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: از این تعداد، بیش از شش هزار نفر آنها گردشگران خارجی هستند که برای بازدید از نمایشگاه های مختلف، موزه سکه ها، گالری های برج میلاد و همچنین سایر بخش های فرهنگی به برج میلاد تهران می آیند و اینها همه حاکی از تغییر ادبیات بازدید از برج میلاد تهران به عنوان یکی از جاذبه های جدید گردشگری پایتخت است.

به گفته وی سفرای خارجی، وزرای اسکاپ، کارداران سفارتخانه های مختلف و گردشگران کشورهای اروپایی و آسیایی بیشترین بازدیدکنندگان خارجی برج هستند که پس از بازدید از این برج، رویکرد و نگاه آنها نسبت به ایران و شهر تهران تغییر می کند.

هوشیار پارسیان با بیان اینکه گردشگران بهترین مبلغان صنعت گردشگری کشور هستند، اظهار داشت: بسیاری از این گردشگران پس از بازدید از برج می گویند که در بازگشت به کشور خودشان حتماً از برج میلاد به عنوان یکی از جاذبه های شهر تهران یاد خواهند کرد و بازدید از آن را نیز به دیگر مسافران تهران توصیه می کنند که این خود بزرگترین تبلیغ برای ماست.

مدیرعامل برج میلاد تهران با بیان اینکه،ششمین برج مخابراتی دنیا حالا به عنوان قطب گردشگری مدرن شهر تهران شناخته می شود، گفت: برج میلاد تهران امکانات مختلف فرهنگی، هنری، تفریحی بسیار زیادی برای گردشگران دارد و با توجه به اینکه راهنمایان گردشگری این برج علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی به بیش از هشت زبان مختلف دنیا مسلط هستند، می تواند میزبان گردشگران کشورهای مختلف باشد.

بر اساس این گزارش برج میلاد تهران حالا دیگر میزبان مسافران و گردشگرانی است که از کشورهای دور و نزدیک برای تماشای جاذبه های مختلف ایران به این کشور سفر می کنند. از نکات جالب توجه آن است که بسیاری از آنها برج میلاد پایتخت را نه به عنوان برج مخابراتی بلکه به عنوان یکی از اماکن گردشگری پایتخت شناخته و بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار می دهند.