به گزارش مشرق، فارس به نقل از آی دی جی نوشت: اطلاعاتی که توسط مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده نشان می دهد که وریزون طی این مدت 3.48 میلیون دلار را صرف لابی با دولت و کنگره آمریکا کرده تا از نفوذ مقامات سیاسی برای پیشبرد اهداف تجاری خود و کنار زدن رقبا استفاده کند.
پس از آن AT&T حدود 3.4 میلیون دلار را به این هدف اختصاص داده ورتبه سوم متعلق به گوگل است که 3.35 میلیون دلار را در این زمینه هزینه کرده است. در میان شرکت های تجاری که مبالغ قابل توجهی را به لابی در آمریکا اختصاص داده اند نام مایکروسافت هم به چشم می خورد که 2.43 میلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.
میزان هزینه ای که گوگل برای لابی در این مدت اختصاص داده در مقایسه با مدت مشابه در سال 2011 حدود هفتاد درصد افزایش نشان می دهد. فیس بوک هم اگر چه در میان شرکت های برتر لابی کننده قرار ندارد، اما هزینه های آن هم برای لابی در مقایسه با سال 2012 معادل 318 درصد افزایش نشان می دهد.
یک گروه مدافع حقوق مدنی کاربران و مصرف کنندگان به نام Consumer Watchdog's Privacy Project با محکوم کردن این رویه اعلام کرد گوگل، فیس بوک و ... سنت فسادآمیزی را در واشنگتن در پی گرفته اند: خریدن آنچه که می خواهند.
مایکروسافت، وریزون و دیگر شرکت های لابی کننده در مورد اتهاماتی که در این زمینه به آنها وارد شده سکوت کرده اند.
Google، AT&T و Verizon Communications در سه ماهه پایانی سال 2012 در صدر شرکت های لابیکننده با دولت آمریکا قرار گرفتند.