به گزارش مشرق، سرتیپ والی اویسی در گفتوگو با ایسنا با تایید خبر توقف فعالیت شرکت هواپیمایی ساها، اظهار کرد: ساعت پروازی هواپیماهای این شرکت از ساعت پرواز هواپیماهای دیگر شرکتها پایینتر است.
اویسی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای ادامه پرواز هواپیماهای بویینگ 707 شرکت ساها اسنادی مبنی بر استاندارد بودن هواپیماها میخواهد اما با توجه به تحریم، دریافت چنین اسنادی از شرکت سازنده امکانپذیر نیست.
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هواپیماهای بویینگ 727 شرکت ایرانایر و آسمان را نیز به دلیل قدمت فعالیت زمینگیر کرد و در ادامه خواستار زمینگیر شدن بویینگ 707 شرکت ساها شد.
عمر پرواز هواپیماهای ساها یک هفتم هواپیماهای جوان کشور
مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری میگوید قدمت هواپیماهای بویینگ 707 بالا است اما از نظر زمان پرواز، هواپیماهای شرکت ساها یک هفتم هواپیماهای جوان ناوگان هوایی کشور عمر پرواز دارند.
اویسی تاکید کرد: هیچ یک از سه بویینگ 707 شرکت ساها نقص فنی یا مشکل پروازی نداشتند و تاکنون سانحهای برای آنها اتفاق نیفتاده است.
به گفته وی بویینگ 707 هر چند در حال حاضر در هیچ جای دنیا مورد استفاده پروازهای مسافری نیست اما به دلیل چهار موتوره بودن و بالا بودن استانداردهای فنی همواره درکشور سازنده آن به عنوان VIP حتی برای رییسجمهور استفاده میشده است.
4 هواپیمای جدید به ساها میآید
مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها با بیان اینکه پروازهای شرکت ساها از 20 فروردین ماه متوقف شده است، اظهار کرد: بین تاریخ 20 فروردین تا 15 خرداد کمترین تعداد مسافر در بخش هوایی وجود دارد که در این مدت چهار فروند هواپیما به ناوگان هوایی شرکت ساها اضافه میشود.
اویسی از ورود دو فروند ایرباس و دو فروند هواپیمای بویینگ MD به ناوگان هوایی ساها خبر داد و گفت: دو فروند بویینگ MD پس از تعمیر اساسی از فروشنده تحویل گرفته شده و برای پرواز در آسمان ایران آماده خواهند شد.
وی گفت: دو فروند ایرباس 300-600 نیز به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی ساها اضافه میشوند.
از سرگیری پروازهای ساها از نیمه خرداد
مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها درباره میانگین سنی هواپیماهایی که تا خرداد ماه وارد ناوگان هوایی ساها میشود گفت: ایرباسهایی که برای ساها پرواز خواهند کرد، تولید سال 1996 هستند و در مجموع میانگین سن ناوگان ساها پایینتر از بسیاری از شرکتهای هواپیمایی کشور خواهد بود.
اویسی با اعلام اینکه آغاز پروازهای شرکت ساها نیمه دوم خرداد ماه خواهد بود افزود: شرکت ساها تا قبل از توقف فعالیت در مسیرهای کیش – مشهد – چابهار تردد داشته است.
وی تاکید کرد: شرکت هواپیمایی ساها به دلیل پشتوانه مالی مناسب هیچگونه مشکلی در تامین مالی و خرید هواپیما برای آغاز دوباره فعالیتهای خود ندارد. این شرکت تنها شرکتی است که هیچگونه بدهی به شرکت نفت برای هزینه سوخت و به شرکت فرودگاههای کشور به دلیل خدمات ندارد.
اویسی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای ادامه پرواز هواپیماهای بویینگ 707 شرکت ساها اسنادی مبنی بر استاندارد بودن هواپیماها میخواهد اما با توجه به تحریم، دریافت چنین اسنادی از شرکت سازنده امکانپذیر نیست.
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هواپیماهای بویینگ 727 شرکت ایرانایر و آسمان را نیز به دلیل قدمت فعالیت زمینگیر کرد و در ادامه خواستار زمینگیر شدن بویینگ 707 شرکت ساها شد.
عمر پرواز هواپیماهای ساها یک هفتم هواپیماهای جوان کشور
مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری میگوید قدمت هواپیماهای بویینگ 707 بالا است اما از نظر زمان پرواز، هواپیماهای شرکت ساها یک هفتم هواپیماهای جوان ناوگان هوایی کشور عمر پرواز دارند.
اویسی تاکید کرد: هیچ یک از سه بویینگ 707 شرکت ساها نقص فنی یا مشکل پروازی نداشتند و تاکنون سانحهای برای آنها اتفاق نیفتاده است.
به گفته وی بویینگ 707 هر چند در حال حاضر در هیچ جای دنیا مورد استفاده پروازهای مسافری نیست اما به دلیل چهار موتوره بودن و بالا بودن استانداردهای فنی همواره درکشور سازنده آن به عنوان VIP حتی برای رییسجمهور استفاده میشده است.
4 هواپیمای جدید به ساها میآید
مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها با بیان اینکه پروازهای شرکت ساها از 20 فروردین ماه متوقف شده است، اظهار کرد: بین تاریخ 20 فروردین تا 15 خرداد کمترین تعداد مسافر در بخش هوایی وجود دارد که در این مدت چهار فروند هواپیما به ناوگان هوایی شرکت ساها اضافه میشود.
اویسی از ورود دو فروند ایرباس و دو فروند هواپیمای بویینگ MD به ناوگان هوایی ساها خبر داد و گفت: دو فروند بویینگ MD پس از تعمیر اساسی از فروشنده تحویل گرفته شده و برای پرواز در آسمان ایران آماده خواهند شد.
وی گفت: دو فروند ایرباس 300-600 نیز به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی ساها اضافه میشوند.
از سرگیری پروازهای ساها از نیمه خرداد
مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساها درباره میانگین سنی هواپیماهایی که تا خرداد ماه وارد ناوگان هوایی ساها میشود گفت: ایرباسهایی که برای ساها پرواز خواهند کرد، تولید سال 1996 هستند و در مجموع میانگین سن ناوگان ساها پایینتر از بسیاری از شرکتهای هواپیمایی کشور خواهد بود.
اویسی با اعلام اینکه آغاز پروازهای شرکت ساها نیمه دوم خرداد ماه خواهد بود افزود: شرکت ساها تا قبل از توقف فعالیت در مسیرهای کیش – مشهد – چابهار تردد داشته است.
وی تاکید کرد: شرکت هواپیمایی ساها به دلیل پشتوانه مالی مناسب هیچگونه مشکلی در تامین مالی و خرید هواپیما برای آغاز دوباره فعالیتهای خود ندارد. این شرکت تنها شرکتی است که هیچگونه بدهی به شرکت نفت برای هزینه سوخت و به شرکت فرودگاههای کشور به دلیل خدمات ندارد.