جنگ نرم، جنگيدن دشمن با سلاحي است که خود روزي از آن استفاده کردهايم. به همين دليل فتنه 88 با مختصات ظاهري انقلاب 57 وارد ميدان شد؛ دسيسهاي که رهبر حکيم انقلاب بارها به آن اشاره و از آن به عنوان کاريکاتور انقلاب اسلامي ياد فرمودند. در تحليل فتنه 88 به 20 سال کار بزرگ و مداوم دشمنان براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي اشاره شد؛ ضربهاي که با استفاده از سلاح انقلاب بايد صورت ميگرفت؛ اللهاکبر گفتنهاي شبانه، ياد کردن از امام راحل و برگزاري مراسم دعاي کميل و گرفتن روزه براي بيان مواضع سياسي. در تمام طول دوران 8 ماهه، يعني زماني که سران فتنه از قانون اساسي ياد ميکردند و خود را نخستوزير امام ميدانستند، بايد راهي پيدا ميشد تا دروغ بزرگ دينداري اين افراد، دروغ کبير پايبندي به قانون اساسي و دروغ عظيم خيرخواهيشان براي انقلاب رسوا شود؛ دروغهايي که در تبليغات داخلي و خارجي و در همراهي رسانههاي بيگانه و پارسيزبان هر روز ابعاد تازهتري به خود ميگرفت. مراسم مختلف مربوط به انقلاب اسلامي در سال 88 يکي پس از ديگري برگزار شده و زمان برگزاري اين مراسمها که اصالتش مربوط به اسلام و انقلاب بود، توسط فتنهگران به فرصتي براي آشوب و تجمعهاي غيرقانوني و خسارت زدن به اموال عمومي تبديل ميشد؛ اما چه اعتقادي،چه مراسمي و چه حرکتي ميتوانست چهره اصلي فتنهگران را به مردم نشان دهد؟ انقلاب اسلامي با بصيرتي که مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت سيدالشهدا عليهالسلام به مردم بخشيد، شکل گرفت. چه کسي است که نداند نقش حادثه کربلا و آگاهي مردم درباره اتفاقات و حوادث دهه اول محرم چطور توانست انقلاب اسلامي را با الگوگيري مردم از همين قيام مقدس پيروز کند؟ چه کسي است نداند تأسي به حضرت امام حسين(ع) بود که موجب شد جنگ تحميلي، تنها جنگي در طول تاريخ ايران باشد که حتي يک وجب از خاک خود را به دشمن تسليم نکنيم؟ حادثه عاشورا تنها تاريخي نيست؛ تجربهاي براي شناخت جبهه حق و باطل است و چه کسي بهتر از امام مظلوم(ع) و چه زماني بهتر از روز عاشورا براي نمايش دادن چهره دينستيز و مخالف مقدسات فتنهگران؟
حادثه عاشورا و بصيرت مردم در انتخاب بهترين راه بود که سلاح مقاومت و ايثار را به سلاحي در دست دشمنان تبديل نکند. اگر مدعيان دروغين راه امام، روز عاشورا را فرصتي براي حضور دوباره در خيابانها يافتند تا برگي ديگر به پرونده آشوبگريهايشان بيفزايند، مردم عاشورايي نيز نگذاشتند تجربه تاريخي عاشوراي سال 61هجريقمري به تجربهاي تلخ در عاشوراي سال1388 هجريخورشيدي تبديل شود. اين بصيرت، شناخت و آگاهي مردم بود که امت پيامبر اعظم(ص) در قرن 14 هجريقمري را از امت او در سال 61 تميز داد و اينگونه حماسه «9 دي» در تهران رقم خورد. موضوع براي مردم ديگر تنها مقابله با آشوبگراني که حدود يک سال، اوضاع کشور را در تنش و اضطراب نگه داشتند، نبود؛ موضوع اصلي نشان دادن آگاهي خود از چگونگي وقوع حوادث بعد از انتخابات و نشان دادن موضع رسمي ملت در قبال تمام حوادث و فتنههايي بود که تاکنون مشاهده کرده بودند. مردم با آگاهي از مجموعه حوادثي که حادثه عظيم کربلاي حسيني را رقم زد، آمدند تا نشان دهند اين امت با امت صدر اسلام و تهران با کوفه فرق دارد و به همين ترتيب بود که فرماندهان کودتاي مخملين در خارج از مرزهاي ايران نتوانستند ديگر از موضوع عاشورا براي حمله به مردم استفاده کنند.
حضرت آيتاللهالعظمي خامنهاي فرمودند: «حادثه عاشورا فقط تاريخ نيست؛ بايد ديد در کجا دستگاه هويت يزيدي موجود است، آنگاه در برابر آن دستگاه هويت حسيني را بر پا کرد».
و مردم ايران در روز نهم ديماه 88 به خوبي هويت حسيني خود را به دشمنان نشان دادند.
منبع: وطن امروز