کد خبر 236261
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

فقط فیلمسازان یهودی اجازه دارند تا فیلم‌های افشاگرانه بسازند و به نظام سرمایه‌داری که ساختۀ همکیشان آنها است اعتراض کنند. مضافاً که این قبیل فیلم‌ها انتقادات بنیادی به تمدن غرب و نظام سرمایه‌داری وارد نمی‌کنند، زیرا کلّیت وضع کنونی مطلوب آنها است. خصوصاً که با ساخت این فیلم‌ها توسط فیلمسازان یهودی، آنها خود را طرفدار آزادی بیان و منتقد وضع موجود معرفی می‌کنند.

گروه فرهنگی مشرق - هر ساله در سینمای هالیوود چندین فیلم‌ افشاگرانه ساخته می‌شود که حتی دولت امریکا و ارکان آن را مورد انتقاد قرار می‌دهند. آیا ساخت این فیلم‌ها را به جهت «آزادی بیان» باید تلقی کرد یا مسئله چیز دیگری است؟ به عبارت دیگر، فیلم‌های افشاگرانه در هالیوود با چه مجوزی و با چه قصدی ساخته می‌شوند؟ در این مقال قصد داریم ضمن مرور برخی از این فیلم‌ها  که در دهه 1970 ساخته شده‌اند به جواب سؤال فوق برسیم.

******

ماکس وبر (1920-1864) جامعه شناس مشهور آلمانی در کتاب «روح سرمایه‌داری و اخلاق پروتستانی» نوشته است که سرمایه‌داری غرب، زاییدۀ پروتستانتیسم است. ورنر سومبارت (1941-1863) جامعه شناس و اقتصاددان آلمانی که از دوستان ماکس وبر بود در همین خصوص در کتاب خود به نام «یهودیان و حیات اقتصادی مدرن»، سرمایه‌داری غرب را نتیجه عقاید یهودیان دانسته و اعتقاد ورزیده که بانک‌ها شکل مدرن  تشکیلات یهود رباخوار هستند.

ورنر سومبارت (1941-1863)

سومبارت سرمایه‌داری غرب را نتیجه فکر یهودیان می‌داند

این دو نظریه البته با هم تضادی ندارند زیرا پروتستانتیسم در واقع یک نوع اصلاحات یهودی در مسیحیت بود. پروتستان‌ها با این اصلاح، رساله‌های عهد عتیق را مطابق عهد عتیق یهودیان تنظیم کردند. در حالیکه عهد عتیقِ کاتولیک‌ها هفت رساله بیشتر دارد، مضافاً که رساله‌های استر و دانیال در عهد عتیق آنها نیز مفصل‌تر‌ و سانسور نشده است. (این هفت رساله که اتفاقاً کم‌تحریف نیز هستند در ایران در کتابی با عنوان «کتاب‌های قانونی ثانی» توسط نشر نی در سال 1380 به چاپ رسیده‌ است).

وقتی کمونیسم و جناح شرق در زمستان سال 1369 رسماً مضمحل شد سید مرتضی آوینی به برخی از دوستانش سخنی به این مضمون گفته بود: «زیاد دور نیست زمانی که تمدن غرب نیز بدون جنگ و خونریزی از درون نابود شود». غرب‌شناسان می‌دانند که بنیان‌های تمدن غرب سست است و به هر حال زائل خواهد شد، تمدن تنگ‌نظری که بسیاری از تمدن‌ها را خصوصاً در قاره امریکا نابود کرده است.

پیدایش امریکا و سلطه یهود
برخی معتقدند کریستف کلمب جزو یهودیان «مارانو» (Marrano) محسوب می‌شده است (یعنی یهودیان اسپانیا یا پرتغالی که دین خود را کتمان می‌کردند و در ظاهر مسیحی بودند). اگر اینطور باشد می‌توان گفت که قاره امریکا را یهودیان کشف کرده و توسعه داده‌اند. مهاجرت عمومی یهودیان به امریکای شمالی از اوائل قرن بیستم شدت گرفت. آنها سرمایه‌های خود را از اروپا و انگلستان به امریکا بردند و از همان وقت بود که افول امپراطوری بریتانیای کبیر آغاز شد.

کریستف کلمب

یهودیان به کشور امریکا همچون یک اسرائیل جدید و یک وطن حقیقی نگاه می‌کردند. آنها عمدتاً در نیویورک و لس آنجلس متمرکز شدند، و صنعت فیلمسازی خود را در محلۀ هالیوود این شهر بنا کردند. سینما در فرانسه توسط برادران لومیر ابداع شد اما یهودیان که آن را در جهت منافع خود دیدند استقبال شایانی از آن نموده، به سرعت از مخترعان سینما پیش افتادند.

یهودیان به امریکا همچون یک اسرائیل جدید و یک وطن حقیقی نگاه می‌کردند.

همانطور که به اختصار متذکر شدیم بنیانگذاری سرمایه‌داری در غرب و توسعه اقتصادی امریکا به عنوان یک ابرقدرت، هر دو در نتیجۀ فعالیت یهودیان بوده است. لذا تمدن کنونی امریکایی برای یهودیان یک تمدن ایده‌آل است؛ یک بهشت موعود که ثروت و تجارت‌های پرسود یهودیان در آن تضمین‌شده است. «محافظه‌کاری» در امریکا به عنوان یک حزب یا مرام سیاسی وظیفه دارد تا وضع موجود را که بهشت یهودیان است، «حفظ» کند. و این البته در حالی است که 99 درصد مردم دنیا، از وضع موجود جهان راضی نیستند و آن را نتیجه ظلم و تبعیض می‌دانند.

علمای شیعه خبر می‌دهند که اغلب آنچه در احادیث به عنوان مشخصات دورۀ آخر الزمان مذکور آمده، هم‌اکنون به وقوع پیوسته است. بارزترینِ این نشانه‌ها، فراگیر شدن ظلم و فساد در زمین است. اما جالب توجه این است که همین وضع نابسامان کنونی، برای یهودیان سرمایه‌دار بسیار مطلوب بوده و بهشت آنها محسوب می‌شود.

صنعت سینما در امریکا به عنوان یکی از ابزارهای قدرت، در قبضۀ یهود است. آنها فیلمنامه‌ها را مطابق عقاید خود سفارش می‌دهند و سپس آنها می‌خرند. ظاهراً نظریه پردازان آنها، برای سینما قدر و منزلتی بیش از سرگرمی و تفریح قائل نیستند. در حالیکه در پشت این سرگرمی‌ها بسیاری از مفاهیم تحریف‌شدۀ دین یهود را در قالب قصه به مخاطبان القاء می‌کنند.


صنعت سینما در امریکا به عنوان یکی از ابزارهای قدرت، در قبضۀ یهود است

اما یک پرسش در این میانه مطرح می‌شود: فیلم‌های افشاگرانه در هالیوود با چه مجوزی و با چه قصدی ساخته می‌شوند؟


فیلم‌های افشاگرانه هالیوود چه توجیهی دارد؟

ساخت فیلم‌های افشاگرانه در سینمای هالیوود را چطور می‌توان ارزیابی کرد؟ فیلم‌هایی که علی الظاهر به انتقاد از وضع موجود می‌پردازند و از دولتمردان یا سیاست‌های نظام امریکایی انتقاد می‌کنند. آیا این فیلم‌ها انعکاس دهندۀ صدای حقیقت طلبان و مظلومان امریکا است یا همان صدای یهودیان است که به نحوی دیگر به گوش می‌رسد؟

پاسخ راقم این است که این فیلم‌ها را نمی‌توان در یک دستۀ‌ واحد قرار داد و عوامل متعددی می‌توان برای ساخت آنها برشمرد که مهم‌ترین آنها به این قرارند:

1. این قبیل فیلم‌ها فقط به فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان یهودی سپرده می‌شود تا آنها را با استفاده از بازی هنرپیشه‌های یهودی بسازند. به عبارت دیگر، فقط فیلمسازان یهودی اجازه دارند تا فیلم‌های افشاگرانه بسازند و به نظام سرمایه‌د‌اری که ساختۀ همکیشان آنها است اعتراض کنند. به این ترتیب،‌ با ساخت این فیلم‌ها یهودیان خودشان را طرفدار آزادی بیان و منتقد وضع موجود معرفی می‌کنند و اینکه نسخه رهایی‌بخش نیز در دست خود آنها است.

2. این قبیل فیلم‌ها انتقادی بنیادی به تمدن غرب و نظام سرمایه‌داری وارد نمی‌کنند، زیرا کلّیت وضع کنونی برای آنها مطلوب است.

3. گاهی یک فیلم افشاگرانه ساخته می‌شود و بخشی از حقایق را علن می‌کند تا ذهن مردم را از حقایق مهم‌تر در آن خصوص منحرف ‌کند. مثلاً وقتی نغمه‌های در خصوص جعلی بودن فرود سفینه آپولو 11 بر ماه به گوش می‌رسید ساخت کاپریکورن 1 در دستور قرار گرفت تا فرود فضانوردان امریکایی بر کره مریخ را جعلی نشان دهد. مردم وقتی این صداقت را می‌بینند به این نتیجه می‌رسند که فرود امریکایی‌ها بر ماه درست بوده است. مثال دوم، فیلم جِی.اف.کِی/ الیور استون (1991) است که در آن، لی هاروی آزوالد قاتل کندی مطابق قول مشهور را تبرئه کرده و برخی عوامل سازمان سیا را مقصر شمرده است. اما بعد از چند سال کتابی به نام قضاوت نهایی/ مایکل کالینز پایپر به چاپ می‌رسد و از نقش سازمان موصاد در قتل کندی پرده برمی‌دارد. به این ترتیب دیده می‌شود که الیور استون یهودی، عامدانه و آگاهانه برای ساخت این فیلم انتخاب شده است.

4. گاهی دوران یک تفکر، فیلمساز یا نویسنده یهودی به سر آمده است. آنها برای کنار زدن او از یک یهودیِ دیگر استفاده می‌کنند تا علیه او افشاگری کند.

به عنوان یک نمونه مشابه، می‌توان به ماجرای دو روانشناس یهودی اشاره کرد. زیگموند فروید (1939-1856) را بنیانگذار روانکاوی می‌دانند اما عقاید او عملاً شبهِ علم بود و نوعی از خیالات واهی که او در ذهن می‌پروراند. وقتی دورۀ فروید به پایان رسید آنها الزام داشتند تا یک روانشناس یهودی دیگر را با انتقاد از فروید وارد میدان کنند. لذا اریک فروم (Erich Fromm) کتابی در سال 1959 نوشت و عقاید فروید را نقد کرد. (این کتاب با عنوان «رسالت زیگموند فروید»  توسط فریده جواهر کلام ترجمه شده و در شرکت سهامی کتاب‌های جیبی در سال‌های قبل از انقلاب به چاپ رسیده است).

   

فروید - اریک فروم


معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود در دهه 1970

به نظر می‌رسد که در امریکا فیلم‌های افشاگرانه فقط به دست فیلمسازان و بازیگران یهودی ساخته می‌شود. ذیلاً ضمن مرورِ برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود امکان ساخت این فیلم‌ها را بررسی می‌کنیم. در اینجا به عنوان نمونه پنج فیلم از دهۀ 1970 میلادی انتخاب شده است.

1. همه مردان رئیس جمهور (1976)

All the President's Men


پشت پرده رسوایی واترگیت را افشا می کند.

موضوع: رسوایی واترگیت

محصول: کمپانی برادران وارنر

کارگردان: آلن جی. پاکولا

فیلمنامه نویس: ویلیام گلدمن (بر اساس کتابی به همین نام نوشتۀ کارل برنشتاین و باب وودوارد)

بازیگران: داستین هافمن (کارل برنشتاین)، رابرت ردفورد (باب وودوارد)، جیسون روباردز (بن برادلی)

خلاصه داستان: کارل و باب، دو خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به تقلب نیکسون در انتخابات پی می‌برند و آن را تحت نظارت بن برادلی سردبیر روزنامه منتشر می‌کنند، ماجرایی که به رسوایی واترگیت معروف شد. واقعه در سال 1972 رخ داد و این نخستین فیلمی بود که به این ماجرا می‌پرداخت.

عوامل یهودی فیلم: برادران وارنر، کارگردان، نویسنده، و بازیگرانی مانند: داستین هافمن و مارتین بالسام


نقد و نظر:

این فیلم بر اساس حوادث واقعی ساخته شده است. ریچارد نیکسون از حزب جمهوری خواه سی و هفتمین رئیس جمهور امریکا بود که فقط یک سال و نیم از دور دوم ریاست جمهوری‌اش را سپری کرد و در اوت 1974 مجبور به استعفاء شد.


ریچارد نیکسون از حزب جمهوری خواه (سی و هفتمین رئیس جمهور امریکا)
در اوت 1974 مجبور به استعفاء شد

کارل برنشتاین یک یهودی است و برای نقش او نیز یک بازیگر یهودی (داستین هافمن) انتخاب شده است. بن برادلی سردبیر روزنامه گرچه یهودی بوده لکن بازیگر نقش او غیریهود انتخاب شده (جیسون روباردز) شاید برای اینکه تعداد عوامل یهودی فیلم کم شود تا عموم مخاطبان در مقابل فیلم جبهه گیری نکنند.


کارل و باب، دو خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به تقلب نیکسون در انتخابات پی می‌برند و آن را در روزنامه منتشر می‌کنند؛
 ماجرایی که به رسوایی واترگیت معروف شد

آلن جی. پاکولا کارگردان این فیلم، همچنین فیلم‌ افشاگرانه دیگری به نام پرونده پلیکان (1993) در کارنامه دارد و ایضاً یک فیلم کاملاً صهیونیستی به نام انتخاب سوفی (1982) دربارۀ هولوکاست.

ویلیام گلدمن نیز رمانی به نام دوندۀ ماراتن (1974) در همین موضوع هولوکاست نوشت و خودش آن را به فیلمنامه‌ای تبدیل کرد و جان شلزینگر یهودی، در سال 1976 فیلمی به همین نام با بازی داستین هافمن از آن ساخت


تیزر "همه مردان رئیس جمهور"

لینک دانلود


2. شبکه (1976)

Network


پشت پردۀ کانال تلویزیونی‌ UBS در امریکا را افشا می کند

موضوع: پشت پردۀ کانال تلویزیونی‌ UBS در امریکا

محصول: مترو گلدین مایر

کارگردان: سیدنی لومت

فیلمنامه نویس: پَدی چایِفسکی (Paddy Chayefsky)

بازیگران: پیتر فینچ (هوارد بیل)، فی داناوی (دیانا کریستنسن)، ویلیام هولدن (ماکس شوماخر)


هوارد بیل مجری اخبار شبکه یو.بی.اس که آمار بینندگانش رو به کاهش است
 به طور ناگهانی اعلام می‌کند که فردا شب در همین برنامه خودکشی خواهد کرد

خلاصه داستان: هوارد بیل مجری اخبار شبکه یو.بی.اس که آمار بینندگانش رو به کاهش است به طور ناگهانی اعلام می‌کند که فردا شب در همین برنامه خودکشی خواهد کرد. دیانا سردبیر خبر از این واقعه سوء استفاده می‌کند و به او اجازه می‌دهد که در شب‌های بعد، حرف‌هایی غیرمتعارف بزند و به این ترتیب آمار مخاطبان شبکه افزایش می‌یابد. پس از مدتی هوارد بیل در امریکا به عنوان نماد آزادی‌خواهی مطرح می‌شود و نمایش‌‌ هایی با حضور مردم برای او ترتیب داده می‌شود. در نهایت هوارد در یکی از این نمایشات توسط دو مرد ناشناس با رگبار مسلسل کشته می‌شود.

عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده، کارگردان، نویسنده


ظاهراً پشت پردۀ سیاست‌های رسانه‌ای و تلویزیون‌های امریکا در این فیلم فاش می‌شود
 اما آنچه در فیلم علن می‌گردد عملاً تحت کنترل است


نقد و نظر:

در این فیلم ظاهراً پشت پردۀ سیاست‌های رسانه‌ای و تلویزیون‌های امریکا فاش می‌شود. اما در واقع آنچه فیلم از آن پرده برمی‌دارد عملاً تحت کنترل است و چیزی نیست که مردم امریکا از آن مطلع نباشند؛ مثلاً اینکه شبکه‌های تلویزیونی با هم رقابت می‌کنند و به دنبال جلب مخاطبان بیشتر هستند.


بازیگران اصلی فیلم یهودی نیستند. زیرا همه آنها در فریب مخاطبان تلویزیون، سهم دارند.

عمده وقایع فیلم در شبکه UBS می‌گذرد. به نظر می‌رسد که این اسم از روی نام شبکه تلویزیونی PBS  که یک تلویزیون مستقل در امریکا است جعل شده تا آن شبکه را که در سال 1970 میلادی تأسیس گشته از میدان به در کند. شبکه PBS جزو معدود شبکه‌های تلویزیونی است که آگهی تبلیغاتی پخش نمی‌کند.


بازیگران اصلی فیلم شبکه، یهودی نیستند. زیرا همه آنها در فریب مردم، سهم دارند. و این نیز البته یک دروغ بزرگ است زیرا اغلب رسانه‌ها و تلویزیون‌ها در امریکا متعلق به سرمایه‌داران یهودی است.




3. کاپریکورن یک (1977)

Capricorn One


پشت پردۀ صعود به مریخ را افشا می‌کند

موضوع: پشت پردۀ صعود به مریخ

محصول: Incorporated Television Company

کارگردان و فیلمنامه نویس: پیتر هیامز

بازیگران: الیوت گُلد (رابرت کالفیلد)، جیمز برولین (چارلز بروبیکر)


سه فضانورد ناسا به سوی مریخ صعود می‌کنند.


قبل از آنکه از جو زمین خارج شوند کپسول حاوی آنها از سفینه جدا شده و آنها با چتر فرود می‌آیند

خلاصه داستان: سه فضانورد ناسا به سوی مریخ صعود می‌کنند. اما قبل از آنکه از جو زمین خارج شوند کپسول حاوی آنها از سفینه جدا شده و آنها با چتر فرود می‌آیند. این سه مطلع می‌شوند که ماجرای صعود جعلی است. لذا در یک استودیو در بیابان، ماجرای فرود به مریخ را بازی می‌کنند. وقتی کار تمام می‌شود آنها می‌فهمند که قرار است به زودی کشته شوند. لذا فرار می‌کنند. دو نفرشان در بیابان می‌میرند و فقط چارلز نجات می‌یابد. در این میان، یک خبرنگار به نام رابرت کالفیلد که به ماجرا مشکوک شده است با تحقیقاتی پی به حقیقت می‌برد و آن را فاش می‌کند.


دو نفر از فضانوردان در بیابان می‌میرند و فقط چارلز نجات می‌یابد


عوامل یهودی فیلم: لئو گرِید (مالک کمپانی سازندۀ فیلم)، کارگردان (که فیلمنامه را نیز نوشته)، الیوت گُلد (در نقش خبرنگار)


نقد و نظر

از حدود دهۀ 1970 زمزمه‌هایی شروع شد که فرود فضانوردان ناسا بر روی کره ماه در سال 1969 را جعلی قلمداد می‌کرد. این فیلم شاید به این امید ساخته شد تا با بیان قسمتی از حقیقت، به این زمزمه‌ها خاتمه دهد.


یک بازیگر یهودی (الیوت گُلد، در نقش خبرنگار، نفر سمت چپ) در نقش
خبرنگاری که به دنبال حقیقت است به ماجرا پی می‌برد و آن را افشاء می‌کند

در اینجا نیز دیده می‌شود که یک بازیگر یهودی در نقش یک خبرنگاری که به دنبال حقیقت است به ماجرا پی می‌برد و آن را افشاء می‌کند.


تیزر "کاپریکورن 1"

لینک دانلود




4. بدل (1976)

The Front


لیست سیاه مک‌کارتی را افشا می‌کند

موضوع: لیست سیاه مک‌کارتی

محصول: کلمبیا پیکچرز

کارگردان: مارتین ریت

فیلمنامه نویس: والتر برنشتاین

بازیگران: وودی آلن (هاوارد پرینس)

خلاصه داستان: چند نفر از فیلمنامه نویسان هالیوود به دلیل گرایش به کمونیسم در فهرست سیاه مک‌کارتی قرار گرفته‌اند و حق کار کردن ندارند. آنها مردی به نام هاوارد پرینس را که در یک رستوران کار می‌کند به عنوان «بدل» خود انتخاب می‌کنند تا فیلمنامه‌هایشان را با نام او به تلویزیون بفروشند. هاوارد به یکی از کارکنان تلویزیون که نبوغ او را می‌ستاید علاقمند می‌شود. در نهایت ماجرا فاش می‌شود و فرصتی برای مظلوم نمایی پدید می‌آید.

عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده، کارگردان، نویسنده فیلمنامه، وودی آلن


نقد و نظر

این داستان بر اساس واقعیت ساخته شده است. بسیاری از سیصد نفری که به علت عضویت در احزاب کمونیست در فهرست سیاه مک‌کارتی قرار گرفتند یهودی بودند، افرادی مانند: دالتون ترومبو، ژول داسن، مایکل گوردون، رابرت راسن، هربرت بیبرمان، ساموئل اُرنیتز، آبراهام پولونسکی، و همچنین زنانی مانند: لیلیان هلمن، دوروتی تری.

این فیلم مسئله برخی از فیلمنامه نویسان یهودی که از کار ممنوع شده بودند را مطرح می‌کند. لذا وودی آلن یهودی، برای بازیگر نقش بدل آنها انتخاب شده است. آلن قبل از بازی در فیلم بدل، پنج فیلم ساخته بود و تا این زمان فیلم‌های سینمایی یا تلویزیونی که او کارگردانی کرده به 45 عنوان رسیده است. اغلب فیلم‌های وودی آلن به مسئله یهود می‌پردازد.


جوزف مک کارتی

بسیاری از کمونیست‌هایی که حکومت اتحاد جماهیر شوروی را بنیان گذاشتند یهودی بودند. افرادی مانند: ولادیمیر لنین، لئون تروتسکی، گریگوری زینوویِف.[2]

مک‌کارتی دو دستیار یهودی داشت به نام‌های روی کوهن (Roy Cohn) و دیوید شاین (Dave Schine).[3] لذا به نظر می‌رسد که اصل ماجرای محاکمات مک‌کارتی از سوی یهودیان خداپرست که ننگ الحاد را برای سایر یهودیان نمی‌پسندیدند برنامه ریزی شده باشد.

شرکت کلمبیا پیکچرز را دو برادر یهودی به نام‌های هری و جک کوهن در سال 1924 بنیان گذاشتند. این شرکت تاکنون بیش از 2900 فیلم تولید کرده است.



5. و عدالت برای همه (1979)

...And Justice for All


قضات فاسد در دادگستری امریکا را افشا می کند

موضوع: قضات فاسد در دادگستری امریکا

محصول: کلمبیا پیکچرز

کارگردان: نورمن جویسون

فیلمنامه نویس: بری لوینسون

بازیگران: آل پاچینو (آرتور کرک‌لند)، جک واردن (قاضی ری‌فورد)، جان فورسایت (قاضی فلمینگ)، لی استراسبرگ (پدر بزرگ آرتور)


خلاصه داستان: در مورد قاضی فلمینگ که متهم به فساد گشته و آرتور (آل پاچینو) مجبور است به عنوان وکیل از او دفاع می‌کند. او خوشحال است که یک عکس در اتهام فلمینگ به دست آورده. لذا در جلسه دادگاه بر خلاف قانون وکالت، علیه قاضی شهادت می‌دهد.

عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده، کارگردان، نویسنده فیلمنامه، جان فورسایت، لی استراسبرگ


نقد و نظر

فیلم در عین حال که فساد قاضی را با شک و تردید‌هایی مطرح می‌کند جرم بزرگتر را متوجه آرتور می‌داند که قانون حفظ اسرار که جزو اصول اساسی وکالت است را نادیده گرفته است.


تیزر "و عدالت برای همه"

لینک دانلود


نتیجه‌گیری
در این گفتار برای نمونه، پنج فیلم افشاگرانه از دهۀ 1970 مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که سازندگان این فیلم‌ها یهودیانی هستند که با ساخت فیلم‌های افشاگرانه اولاً خود را طرفدار آزادی بیان نشان می‌دهند و ثانیاً موضع اصلاح‌طلبانه می‌گیرند و البته با ساخت فیلم‌هایی با این موضوعات جنجالی، سود سرشاری نصیب خود می‌کنند.

ادعای کمپانی‌های هالیوودی زمانی صحیح خواهد بود که آنها به سینماگران غیریهودی نیز اجازه بدهند تا در فیلم‌هایشان به انتقاد از تمدن غرب (به طور کلی یا جزئی) بپردازند.

نام برخی فیلم‌های افشاگرانۀ دیگر
در ذیل، نام تعدادی دیگر از فیلم‌های افشاگرانه ارائه شده است. خوانندگان محترم می‌توانند صحت نظریۀ فوق را در این فیلم‌ها نیز بررسی کنند.

1. افشای فساد دولت‌مردان امریکا
نیکسون (1995)، شهرداری (1996)، سگ را بجنبان (1997)، قدرت مطلق (1997)، رنگ‌های اصلی (1998)، بول‌وُرث (1998)

2. فساد قضایی در امریکا
سرپیکو (1973)، بروبیکر (1980)، اتاق ستاره (1983)، جی. اف. کی. (1991)،  گزارش پلیکان (1993)

3. افشای فساد در شبکه‌های رادیویی و تلویزیون
توتسی (1982)، چیز بجا (1983)، پخش خبر (1987)

4. افشای سیاست‌های نظامی دولت امریکا
اولین خون (1982)،‌ جوخه (1986)، غلاف تمام فلزی (1987)، نردبان یعقوب (1990)، سقوط شاهین سیاه (2001)، در دره ایله (2007)

5. افشای سیاست‌های امنیتی دولت امریکا
دشمن ملت (1998)، جاسوس بازی (2001)، حقیقت محض (2008)، بخوان و بسوزان (2008)، شبکه جهانی/ توطئه اشلون (2009)، بازی منصفانه (2010)

6. سایر افشاگری‌ها در زمینه هنر، تجارت، اقلیت‌های قومی و مذهبی
سیلک وود (1983)، رقص با گرگ‌ها (1991)، مالکوم ایکس (1992)، نفوذی (1999)، ملکوت آسمان (2005)، از سیگار کشیدنتان متشکرم (2005)

... و فیلم‌های بسیار دیگر.

توضیح: مرجع این مقاله در خصوص یهودی شمردن افراد، سایت ویکی پدیا بوده است.



* امیر اهوارکی


منابع و مآخذ:


 

[1]  Erich Fromm (1959), Sigmund Freud's mission; an analysis of his personality and influence

[3]. http://www.jewwatch.com/jew-communists-joe-mccarthy-and-the-jews.html

توضیح: منبع ما در خصوص یهودی شمردن افراد در این مقاله سایت ویکی پدیا بوده است.