به گزارش مشرق، او در گفت?وگويي که با خبر داشت، هرجا که از دولت حرف مي?زد، اشاراتي به رويکرد احمدي?نژاد و مشايي نيز داشت و آن را کليتي حاکم بر دولت مي?دانست. کما اينکه وقتي از نوعي پيوند ميان دولت و بخشي از اصلاح?طلبان سخن مي?گويد تاکيد دارد که احمدي?نژاد و مشايي در پي جذب 14ميليون نفري هستند که به موسوي راي دادند. او ردپاي آنها در ارائه فهرستي از نامزدهاي گوش به فرمان براي مجلس نهم را رديابي کرده و پيش?بيني مي?کند که نظر جامعتين را هم نخواهند پذيرفت.
وي با خوب ارزيابي کردن تلاش?هايي که براي وحدت اصولگرايان بر محور جامعتين صورت مي?گيرد، گفت: اما آقايان مشايي و احمدي?نژاد تمکين نخواهند کرد و فهرست مجزا از افراد گوش به فرمان خواهند داد.
نماينده تهران در پاسخ به سوال ديگري گفت: در مسائل اساسي مي?دانيد که آقاي احمدي?نژاد اگر به نظريه?اي رسيده باشد، يا آقاي مشايي نظري داشته باشد، آن قدر بر آن پافشاري مي?کند تا نظر خودشان پياده شود. رهبري چون مي?دانند رئيس?جمهور از نظر خودش کوتاه نمي?آيد معمولاً دخالت نمي?کنند. نمونه آن قانون هدفمند کردن يارانه?هاست. آن چه که اکنون در حال اجرا شدن است، چه خوب و چه بد، قانون مجلس نيست؛ بلکه آن چيزي است که آقاي احمدي?نژاد از ابتدا بر آن اصرار داشت که اکنون فرصت توضيح آن نيست.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس، نمونه ديگر را قانون عفاف و حجاب دانست و افزود: آقاي احمدي نژاد با مصاحبه تلويزيوني خود اين قانون را هوا کرد. نمونه ديگر مسئله مکتب ايران، به جاي مکتب اسلام است که ديديم علي??رغم مخالفت همه نخبگان، اين دو نفر بر آن پافشاري مي?کنند و اکنون نيز تصميم دارند منشور نوروز تهيه کنند. آيا نوروز از آرمان??هاي انقلاب اسلامي است؟ و عجيب است که فتنه اخير را دستاويز و پوششي براي اجراي اينگونه افکار خود کرده و غيرت مردم متدين را مي?رانده?اند. به طوري که اگر اين کارها در زمان دولت اصلاحات انجام مي?شد، دمار از روزگار آن دولت در مي?آوردند.
مطهري ادامه داد: به طور کلي تز دولت يعي آقايان مشايي و احمدي?نژاد اين است که آن چهارده ميليون نفري را که به آقاي موسوي رأي دادند، بايد جذب کنند. تسامح و تساهلي که در حوزه فرهنگ و در مواردي مانند فيلم?هاي سينمايي، ورزش بانوان و مسئله حجاب و اظهار نظر درباره موسيقي و مکتب ايران مي?بينيم ناشي از همين تز است.