کد خبر 26203
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰

معاون اجتماعي شهرداري تهران درباره وجود برخي نمادهاي فراماسونري در فضاهاي شهري تهران گفت: حتماً نسبت به امحاي نمادهاي فراماسونري اقدام مي‌کنيم.

به گزارش مشرق ، سيد محمدهادي ايازي در گفت‌وگو با توانا، در خصوص تابلوهاي فراماسونري در ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوس اظهارداشت: بسياري از نمادهايي که استفاده مي‌شود شايد تداعي کننده يک نماد منحرف مثل جريان فراماسونري باشد اما به طور کلي اصلاً اين موضوع مد نظر نبوده است.

وي بر همين اساس به بسياري از ساختمان‌ها اشاره کرد که اين سؤال را در ذهن ايجاد مي‌کنند که آيا از اين نمادها نيز در آنها استفاده شده يا خير، گفت: قطعاً چنين موضوعي مطرح نبوده و اگر مواردي نيز وجود داشته و انعکاس پيدا کند حتماً نسبت به امحاء آن اقدام مي‌کنيم.

معاون فرهنگي اجتماعي شهردار تهران با بيان اينکه يک شوراي فرهنگي و هنري در رأس اين کار با حضور افراد فرهيخته و صاحب‌نظر در مسائل فرهنگي و هنري وجود دارد،‌ يادآورشد: اگر مواردي در اين زمينه وجود داشته باشد به آنجا ارجاع داده شده و آنها با بررسي‌هاي لازم نسبت به رفع آن اقدام مي‌کنند؛ همچنين قبل از نصب اين کميته اقدامات لازم را انجام مي‌دهد.

وي در عين حال به برخي از موارد شنيده شده در خصوص وجود تابلوهاي فراماسونري در برخي از اماکن همچون مترو اشاره کرد که به مراجع مربوطه ارجاع و امحاء شده‌اند، گفت: همچنين در برخي موارد نيز نمادهاي فراماسونري وجود نداشته و برداشت‌هاي اشتباه صورت گرفته بود که با توضيحات لازم برطرف شد؛ اما در برخي موارد نيز اقدامات لازم انجام شده است.

ايازي در ادامه نسبت به بودجه ? ميلياردي دولت به شهرداري، اظهارداشت: دولت هنوز اين بودجه را به شهرداري پرداخت نکرده است.

وي بر همين اساس به سؤال علي مطهري از وزير اقتصاد در خصوص اين بودجه اشاره کرد و گفت: توضيحات وزير وي را قانع نکرد و مطهري معتقد است که اين مسئله به رئيس‌جمهور مربوط مي‌شود؛ از اين رو قرار شده مطهري از رئيس‌جمهور اين سؤال را داشته باشد که مصوبه مجلس مربوط به پرداخت ? ميليارد دلار به شبکه ناوگان ريلي کلان‌شهرها چرا پرداخت نشده است.

ايازي پرداخت اين بودجه را عاملي براي توسعه بيشتر حمل و نقل عمومي شهرداري تهران عنوان کرد.

وي در ادامه در خصوص ترافيک موجود پس از ساخت تونل توحيد، خاطر‌نشان‌کرد:اگر تونل توحيد ساخته نشده بود وضعيت ترافيک بسيار سنگين‌تر بود؛ اين تونل توانسته کمک گسترده‌اي در جهت حل مشکل ترافيک داشته باشد، ولي ممکن است در برخي از مقاطع زماني روز نيز ترافيک وجود داشته باشد.