به گزارش مشرق به نقل از فارس، هوشمند شريفي ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به تازگي افرادي با تلفنهاي اعتباري که اغلب فقط يکبار مورد استفاده قرار ميگيرد، با کسبه و صاحبان کالا و خدمات در استان بوشهر تماس گرفته و پس از سفارش مقدار زيادي جنس، اعلام ميکنند شرکت و اداره ما پول نقدي پرداخت نميکند و از آنها ميخواهند از طريق عابر بانک، وجه خود را دريافت کنند.
شريفي افزود: زماني که مغازه دار يا مشتري به عابر بانک مراجعه ميکند تا هزينه جنس فروخته شده را به حساب خود واريز کند، سارقان از وي ميخواهند تا موجودي خود را اعلام کند.
وي تصريح کرد: پس چندين دقيقه از پشت تلفن آنها را مشغول صحبت کرده تا به گفته خودشان شيوه واريز پول به حساب شان را ياد دهند، در همين حين، شمارههاي غير رند را به آنها عنوان مبلغ پرداختي اعلام ميکنند و از صاحب عابر بانک ميخواهند تا پس از ثبت اين اعداد، دکمه ارسال را فشار دهد، اما وي که از معطلي پشت باجه عابر بانک کلافه شده، با اين دکمه پول را به حساب ديگري منتقل ميکند و زماني متوجه ميشود اشتباه کرده که کار از کار گذشته است.
رئيس پليس آگاهي استان ادامه داد: سرقتهايي از اين دست در بوشهر، عسلويه و گناوه از مغازههاي لاستيک فروشي، غذافروشي و حتي طلافروشي رخ داده و اعتماد مغازه داران به اين گونه معاملات تلفني و کشاندن آنها به پاي عابر بانک شايع شده است.
اين مقام انتظامي گفت: از طرفي حسابهايي که پول کسبه بوشهر به آن منتقل شده، يا با اسناد جعلي باز شده يا مربوط به نزديکان فردي است که تماس گرفته و سريعا اقدام به برداشت آن شده است.
شريفي تصريح کرد: بررسيهاي پليسي و دستگيري برخي افراد اين باند نشان ميدهد سارقان در خارج از استان با اصناف تماس گرفته و اقدام به سرقت از حسابهاي عابربانکي آنها ميکنند.
رئيس پليس آگاهي استان بوشهر اين نوع سرقتها از اصناف در ?? روز گذشته تاکنون شيوع بيشتري يافته و انتظار ميرود تا کسبه بوشهر از معاملات تلفني با افراد ناشناس خودداري و در پرداخت وجه به حسابهاي ديگر دقت کنند.