کد خبر 28535
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۶

به گزارش مشرق، "احمدعلي مقيمي" نماينده بهشهر و نکا در مجلس، در گفت وگو با خانه ملت، با بيان اين که ميانگين بالاي عمر ناوگان هوايي کشور، هر نوع مديريت کارآمد در حوزه حمل و نقل هوايي را با مشکل روبه رو مي کند، افزود:

هم اکنون ميانگين عمر ناوگان هوايي کشور 40 سال است، در حالي که دولت بايد با حمايت از بخش خصوصي براي خريد هواپيماهاي نو، ميانگين عمر اين ناوگان را به 15 سال کاهش مي داد.

وي همچنين با بيان اين که بخش خصوصي مشمول تحريم هاي دولت هاي غربي نمي شود، تصريح کرد: با وجود درخواست هاي مکرر وزارت راه به دولت درباره اختصاص منابع مالي به بخش خصوصي براي خريد هواپيماهاي نو، هنوز اعتباري در اين باره تصويب نشده است.

نماينده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار داشت: دولت از نظر منابع مالي، محدوديتي ندارد و عدم تصويب اعتبار براي خريد هواپيماهاي نو، توجيه پذير نيست.

مقيمي، با انتقاد از مديران اقتصادي کشور، تأکيد کرد: وضعيت ناوگان حمل و نقل کشور در تمام زمينه هاي هوايي، دريايي، ريلي و جاده اي، دچار مشکلات جدي است و مديران اقتصادي کشور بايد در سريع ترين زمان ممکن، با اختصاص اعتبارات لازم، مشکلات را برطرف کنند.

مسئولان دستگاه خارجي و اقتصادي در اولويت هاي خود بازنگري کنند

عضو کميسيون عمران مجلس، تلفات گسترده جاني را در سوانح هوايي اخير، دور از شأن نظام توصيف و اعلام کرد: تکرار اين سوانح، هشداري براي مسئولان وزارت امور خارجه و مديران اقتصادي کشور است تا در تعيين اولويت هاي کاري خود، بازنگري کنند.

وي با دفاع از عملکرد وزير سابق راه و ترابري، کافي نبودن اعتبارات و بي توجهي تصميم گيران اقتصادي به ناوگان حمل و نقل کشور را عامل اصلي مشکلات وزارت راه خواند و تصريح کرد: وقتي اعتبار کافي وجود ندارد، چه کاري از دست وزير راه و ترابري ساخته است؟

عضو کميسيون عمران مجلس، با نقد عملکرد رئيس جمهوري در معرفي نکردن سرپرست وزارت راه و ترابري، پس از گذشت بيش از 10 روز از استيضاح وزير راه، هشدار داد: بي توجهي دولت به حوزه حمل ونقل، پيامدهاي نامطلوب و پرهزينه اي براي ملت و نظام خواهد داشت و اين شايسته مردم شهيدپرور و انقلابي ايران نيست.