الشریم دیشب در صفحه توییتر خود اعلام کرد : عالِم دینی با سؤالی مواجه می شود و به آن جواب می دهد و این امر هیچ عیب و اشکالی ندارد؛ و افرادی که رستوران بوفه باز را حرام می دانند ، براساس برداشت و عقیده خاص خود فتوا داده اند، زیرا پیامبر اسلام (ص) فروختن اجناسی را که مشتری اطلاعات کاملی درباره آنها ندارد، نهی کرده است.
الشریم خاطرنشان کرد: رستوران بوفه باز مشابه پرداخت پولی معین برای ورود به سالن بازی های مختلف یا بازی کردن بدون سقف زمانی معین است. اگر کمی فکر کنیم، متوجه می شویم که در رستوران بوفه باز ما پول معینی را می دهیم و می دانیم روی میز چه غذاهایی چیده شده است و اکثراً می دانیم که چه قدر خواهیم خورد؛ لذا استفاده از اینگونه رستورانها بلامانع است .
خطیب مسجد الحرام اعلام کرد : رستوران بوفه باز بهتر از فروش معمولی است، زیرا به عنوان مثال فردی که یک بشقاب برنج سفارش می دهد، قبلا بشقاب برنج را ندیده است و نمی داند که آیا برنج سفارشی به مذاقش خوش خواهد آمد یا نه و آیا با خوردن برنج سفارشی سیر خواهد شد یا نه لذا بوفه باز بهتر از فروش معمولی است.
صالح الفوزان عضو کمیته دائم فتوا و عضو مجمع علمای ارشد سعودی سه شنبه هفته گذشته رستورانهای بوفه باز را حرام اعلام کرد و گفت که فروش غذا بدون معین کردن نوع و مقدار غذا جایز نیست.
خطیب مسجد الحرام اعلام کرد : رستوران بوفه باز بهتر از فروش معمولی است، زیرا به عنوان مثال فردی که یک بشقاب برنج سفارش می دهد، قبلا بشقاب برنج را ندیده است و نمی داند که آیا برنج سفارشی به مذاقش خوش خواهد آمد یا نه و آیا با خوردن برنج سفارشی سیر خواهد شد یا نه لذا بوفه باز بهتر از فروش معمولی است.
صالح الفوزان عضو کمیته دائم فتوا و عضو مجمع علمای ارشد سعودی سه شنبه هفته گذشته رستورانهای بوفه باز را حرام اعلام کرد و گفت که فروش غذا بدون معین کردن نوع و مقدار غذا جایز نیست.