کد خبر 313222
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ آلمان با ارزشی بالغ بر 896 میلیون دلار گران ترین برند باشگاهی جهان شناخته شد.

به گزارش مشرق، راشاتودی بنا به اعلام برند فاینانس فوتبال نوشت: باشگاه فوتبال بایرن مونیخ آلمان با قهرمانی در لیگ و جام حذفی آلمان طی سال جاری با ارزشی معادل 896 میلیون دلار گران‌ترین برند باشگاهی فوتبال جهان است.

باشگاه رئال مادرید اسپانیا نیز که در سال جاری قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرده است و همچنین کاپ اسپانیا را نیز بدست آورد با ارزش 768 میلیون دلاری در جایگاه دوم گران‌ترین برند های باشگاهی جهان قرار گرفته است.

ارزش باشگاه رئال مادرید اسپانیا در سال گذشته 147 میلیون دلار افزایش داشته است و این باشگاه بیشترین میزان فروش در بین باشگاه های جهان را از آن خود کرده است.

برخلاف دیگر باشگاه های جهان، باشگاه منچستر یونایتد که سال های عنوان گران‌ترین برند باشگاهی فوتبال جهان را یدک می کشید، بدلیل نتایج فصلی ضعیف خود و همچنین بازنشستگی سر الکس فرگوسن، نسبت به سال 2013 سقوط ارزشی معادل 98 میلیون دلار را تجربه کرده است و در حال حاضر ارزش آن 739 میلیون دلار ارزیابی شده است که همین امر این باشگاه را در رده سوم گران ترین باشگاه های فوتبال جهان در سال جاری قرار داده است.

این گزارش می افزاید مدیریت مدبرانه مالی در منچستر یونایتد از سقوط بیشتر ارزش این باشگاه جلوگیری کرده است.

گزارش برند فاینس فوتبال ادامه می دهد که یک فصل ضعیف دیگر می تواند ارزش باشگاه منچستر را بیش از پیش کاهش داده و برخی اسپانسرها را از ادامه همکاری با این باشگاه باز دارد.

بیشترین افزایش ارزش در بین باشگاه های فوتبال در سال جاری توسط باشگاه پاریس سن ژرمن رقم خورده است. ارزش این باشگاه بدلیل قهرمانی در لیگ و جام قهرمانی فرانسه، از 84 میلیون دلار و رده 24 در سال 2013 به 324 میلیون دلار و رده 10 برترین برندهای فوتبال جهان رسیده است.

باشگاه های بارسلونای اسپانیا، منچستر سیتی، آرسنال، چلسی، و لیورپول انگلیس، و همچنین بورسیا دورتموند آلمان در رده های بعدی ارزشمند ترین برند های باشگاهی جهان در سال 2014 قرار گرفته اند.

منبع: فارس