کد خبر 331623
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷

تیم فوتبال رئال مادرید در حالی به تور امریکا رفت که می توان آن را گامی جدید در راستای بازاریابی مدیریت باشگاه توصیف کرد.

به گزارش مشرق – تیم فوتبال رئال مادرید در تور تابستانی خود در خاک آمریکا به مصاف دو تیم اینترمیلان و آ.اس رم ایتالیا رفت و در هر دو بازی شکست خورد. البته کارلو آنچلوتی معتقد است با این دو شکست به نتایج بسیار خوبی رسیده و تیمش به آن نیاز جدی داشته؛ اما در کل اتفاق خوبی برای سفیدهای پایتخت اسپانیا رخ نداده است. این تیم با وجود خریدهای خوبی که داشته، در این دو بازی بزرگ نتیجه نگرفته است.



این دو نتیجه بد البته یک روی سکه است و رئال مادرید در بعد اقتصادی سود زیادی کرد و مقاماتش از سفر به ایالات متحده کاملا راضی هستند.

چهار مراسم رونمایی از پیراهن رئال در این کشور با تعداد قابل توجهی از حامیان مالی و بلیت فروشی بسیار موفق، بخش کوچکی از این مراحل درآمدزایی بود. بازیکنان مادریدی در چند مراسم کوچک و بزرگ دیگر نیز در کنار چند برند بزرگ ورزشی عکس گرفتند و در کلیپ تبلیغاتی آنها حضور یافتند.

همچنین از آکادمی فوتبال رئال مادرید در شهر واشنگتن بهره برداری شد. دو کمپانی بزرگ تولید لباس و پوشاک ورزشی قرارداد خود را با مادرید در بخش های مجزا و مشخص شده، تمدید کردند.



در نهایت باشگاه رئال مادرید از سفر به امریکا جدا از سود فنی و آمادگی برای آغاز فصل جدید، به 3 میلیون یورو سود خالص نیز دست یافت که در این باشگاه بزرگ و قدیمی مسئله بسیار پیچیده ای نیست. مادرید سودهای بیشتر از این را نیز در سفرهای تابستانی و زمستانی خود به ثبت رسانده؛ اما می توان این اقدام را گامی در جهت یافتن بازارهای جدید نیز دانست. رئال در این سفر به اهدافی که می خواست رسید و باید منتظر گام های بعدی بود.