به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محققان از شرکتکنندگان حاضر خواستند 60 عکس شخصی را برای بررسی بخش «بهیادآوردن» مغز ارائه دهند. سوژهها همچنین پرسشنامهای را پر کردند تا به کمک آن دانشمندان تعیین کنند چه سناریوهایی برای شرکتکنندگان ناآشنا بوده و بنابراین مولفههایی بهتر جهت بررسی بخش «تخیل» مغز هستند.
محققان سپس در طول یک جلسه امآرآی، تصاویر افراد از خودشان را با هدف استخراج فعالیت مغزی کاملا حافظهمحور به آنها نشان دادند؛ در این مطالعه نوعی تحلیل آماری الگوهای متمایز خاطره و تخیل را آشکارسازی کردند و تیم علمی توانست تفاوتهای بین به یادآوردن و تخیل را حتی در بخشهای کوچک هیپوکامپ مشاهده کند.
جزئیات این مطالعه در مجله Cognitive Neuroscience منتشر شد.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
محققان سپس در طول یک جلسه امآرآی، تصاویر افراد از خودشان را با هدف استخراج فعالیت مغزی کاملا حافظهمحور به آنها نشان دادند؛ در این مطالعه نوعی تحلیل آماری الگوهای متمایز خاطره و تخیل را آشکارسازی کردند و تیم علمی توانست تفاوتهای بین به یادآوردن و تخیل را حتی در بخشهای کوچک هیپوکامپ مشاهده کند.
جزئیات این مطالعه در مجله Cognitive Neuroscience منتشر شد.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.