کد خبر 403870
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

رئیس اتحادیه باغداران اتکا به تولیدات داخل در تنظیم بازار شب عید امسال را نقطه قوت برنامه ریزی های انجام شده دانست و گفت: افزایش قیمت پرتقال بیشتر تحت تأثیر جوسازی بازار بود.

 به گزارش مشرق، مجتبی شادلو رئیس اتحادیه باغداران در مورد افزایش قیمت میوه در ایام نوروز و به خصوص گرانی پرتقال اظهار داشت:قیمت میوه در مقایسه با قبل و بعد از نوروز تفاوت چندانی نداشت و افزایش قیمت پرتقال نیز بیشتر جوی بود که در بازار ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کمبود چندانی نیز در پرتقال وجود نداشت و قیمت آن در بازار عمده فروشی از ٢٥٠٠تا ٥هزار تومان عرضه می شد،گفت: افزایش قیمت پرتقال در خرده فروشی ها تا ١١هزار تومان به دلیل بی انصافی مغازه داران و کشش بازار بود، بنابراین باید نظارت و بازرسی در این زمینه پاسخگو باشند.

رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه قیمت سیب و کیوی تغییری نکرد، گفت: با توجه به اینکه سطح شهر تهران وسیع بوده و نوسان قیمت بین شمال و جنوب تهران به دو برابر هم می رسد؛ نظارت و بازرسی سخت است ولی با این حال سازمان حمایت در ایام نوروز و حتی در طول سال بازرسی و نظارت لازم را بر بازار دارد.

شادلو با تأکید بر اینکه باید فرهنگ سازی شود تا مردم خود ناظر اعمال خود باشند، خاطر نشان کرد: حدود ٩سال است که دولت در غالب تنظیم بازار شب عید برنامه توزیع میوه را انجام می دهد و برنامه ریزی دولت برای سال جدید از بهترین سالها بود، البته درست است که در خصوص پرتقال کمبود هایی وجود داشت ولی بیشتر از همه این جو سازی ایجاد شده بود که تأثیر منفی بر بازار گذاشت.

وی در مورد نقاط قوت و ضعف تنظیم بازار شب عید امسال گفت: در سالهای گذشته برای تنظیم بازار ، دولت اقدام به واردات می کرد که این مسئله منجر به بروز مشکلات متعددی می شد اما در سال جدید با توجه به اینکه تنظیم بازار به عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده بود، با اتکا به تولید داخل این کار انجام شد.

شادلو تصریح کرد: همان طور که باید همه تلاش کنیم از تولیدات داخل استفاده کنیم، این مسئله ارزشی برای تنظیم بازار شب عید مورد توجه قرار گرفت.بنابراین باید سعی کنیم قیمت میوه در داخل کشور از طریق تولیدات داخل تنظیم شود و نقطه قوت تنظیم بازار امسال استفاده از تولیدات داخل بود.
منبع: تسنیم