به گزارش مشرق، بانك ملي پيشتر اعلام كرده بود براي ارائه اين خدمات از كساني كه حساب جديد باز ميكنند و متقاضي اين سرويس هستند براي سال 94 مبلغ 10 هزار تومان كسر خواهد كرد. به گفته مدير انفورماتيك اين بانك خدمت سامانه پيام كوتاه از طريق سيستم متمركز كه به طور خلاصه «ساپتا » ناميده ميشود سالانه براي بانك ملي حدود 50 ميليارد تومان هزينه دارد كه به اين ترتيب در صورت ادامه اين سيستم براي 8 ميليون متقاضي بانك ملي حدود 80 ميليارد تومان پول دريافت خواهد شد. به عبارت ديگر نه فقط با اين اقدام هزينهها پوشش داده خواهد شد بلكه بانك ملي از محل ارائه اين خدمات نيز ميلياردها تومان سود خواهد برد.
بنابراين گزارش به همين منظور از روز پنجشنبه كه از برخي حسابها مبلغ 5 هزار تومان كسر شده در فضاي شبكههاي اجتماعي تحت تلفن همراه پيامكي دست به دست ميشود كه مردم را دعوت به انصراف دريافت اين خدمات از بانك ملي كرده است.
در متن اين پيام آمده است: «جديدترين تخلف درآمدزا توسط بانك ملي در روز روشن (البته تعطيل! جمعه هشتم خرداد94): برداشت 50 هزار ريال توسط بانك ملي از حسابهاي بانكي به عنوان خدمات ماهانه ساپتا! بدون اطلاعرساني قبلي و كسب اجازه از صاحبان حساب!
روز شنبه 9خرداد 9 صبح همه به بانك ملي شعبه خود مراجعه و درخواست لغو اساماس يا ساپتا نماييد.» اين در حالي است كه بانك ملي پيشتر اعلام كرده بود كسر مبلغ 10 هزار تومان براي خدمات ساپتا از سال 94 به بعد خواهد بود.
بر اساس اخبار ارسالي از اين بانك، مشترياني كه تمايلي به استفاده از اين سامانه ندارند بايد با مراجعه به شعب بانك و داشتن مدرك شناسايي معتبر نسبت به غيرفعالسازي اين سرويس براي شماره حساب/حسابهاي خود اقدام نمايند. عمل غيرفعالسازي يك روز پس از ارائه درخواست انجام ميگيرد.
منبع:جوان
بانك ملي در روز تعطيل و به طور ناگهاني مبلغ 5 هزار تومان از حساب بيش از 8 ميليون نفر بابت هزينه خدمات پيامكي خود كسر كرد تا به اين ترتيب يك شبه صاحب 40 ميليارد تومان شود.