به گزارش مشرق، پیمان سنندجی با اشاره به زمان راهاندازی اتوبوسهای برقی در پایتخت، گفت: قرار بود این خط در ابتدای امسال راهاندازی شود اما به دلیل مشکلاتی که در برخی از قطعات وجود داشت، این کار با تاخیر انجام شد.
وی ادامه داد: قرار بود کلیپس اتصال دهنده اتوبوس با خطوط برقی توسط قطعهساز داخلی ساخته شود اما این قطعه نگاهدارنده که توسط کارخانههای داخلی ساخته شده بود شکست اما قرار است قطعهای با کیفیت ساخته شود که تا ۲۰ روز آینده نتایج کیفیت آن مشخص میشود و امیدواریم خط برقی خیابان ۱۷شهریور تا میدان خراسان در مهرماه راهاندازی شود.
جزئیات تردد اتوبوسهای فرسوده
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت اتوبوسهای فرسوده پایتخت پس از اجرای طرح کاهش ((LEZ گفت: این طرح بر اساس میزان آلایندگی خودروها، محدودیتهایی را پیش بینی کرده اما بیشتر اتوبوسهای فرسوده ما گازسوز هستند و زمانی که از میزان فرسودگی آن انتقاد میکنیم به دلیل ناایمن بودن آنهاست نه به دلیل آلاینده بودنشان. همچنین ۲ هزار اتوبوس دیزلی که نیاز به فیلتر جذب کننده دوده برای کاهش آلایندهها دارند، پس از مناقصهای که بزودی برگزار می شود، تعیین تکلیف میشوند و امیدواریم اگر این مناقصه برندهای داشت ظرف سه ماه آینده تمامی این اتوبوسها مجهز به فیلتر جذب دوده شوند.
به گفته سنندجی، هزار اتوبوس دوکابین که دارای استاندارد یورو سه به بالا هستند در ناوگان اتوبوسرانی در حال جابهجایی مسافرند.
وضعیت سرویس مدارس استثنایی
وی همچنین به افزایش ۳۰ دستگاه اتوبوس به سرویس مدارس استثنایی خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۵ مدرسه استثنایی تحت پوشش سرویس مدارس قرار گرفت که ۶۰ اتوبوس و مینیبوس در آن فعالیت میکرد که امسال این اتوبوسها به ۹۰ دستگاه افزایش یافتند.