وی افزود: اگر بحث دیجیتال خصوصا سینمای دیجیتال مطرح نمیشد شاید این بحثها جایی برای مطرح شدن نداشتم. رفتن به سوی استریبورد بحث بسیار قدیمی است و این آداب در ایران به صورت جسته و گریخته وجود دارد.
حاتمی کیا اضافه کرد: زمانی که مدیایی به نام دیجیتال وجود دارد و میتواند در هر فریم دخالت کند در این صورت ایدهها باید قبلتر از آن گفته شود که ما در این فیلم سعی کردیم قبل از نگارش فیلمنامه و برای اینکه هنر تصویر مفهومی آن را بکشیم با فرد متخصص و با تجربهای مانند سهیل دانشاشراقی کار کردیم تا این تصور که برای سینمای ما تازه است ایجاد شود.
کارگردان فیلم بادیگاربا بیان اینکه سینمای ایران تا حدی فقرزده شده است گفت: این سینما مشکل دارد و در چارچوب خانهها و آپارتمانها گرفتار شده و نمیتواند در خیابانها جولان دهد و این بحث دلخور کننده است.
حاتمیکیا افزود: برای سینما باید استریبورد کشیده شود و من تجربههایی که این تصویر را تغییر داده در این کتاب مطرح کردم و این اثر میتواند به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده افراد قرار گیرد و زکات آنچه را که آموختهام پرداخت کنم.
کارگردان آژانس شیشهای در خصوص سفر به سوریه خطاب به تیم جدید خود گفت: هدف از این سفر این بود که سوریه را ببینم و تا زمانی که فیلمنامهای را ننوشتم و آماده ساخت نبود هرگز آن را اعلام نمیکنم و این اخبار تا زمانی که خودم آن را به طور رسمی اعلام نکردهام واقعیت ندارد.