برای بازسازی ابتدا مطالعات بسیاری صورت گرفت . بدین معنی که ضمن بررسی کامل وضع باقیمانده, عکس های متعدد از داخل و خارج اتومبیل تهیه شد.اتومبیل آسیب زیاد دیده بود . طی سالهای گذشته بر اثر زلزله بخشی از دیوار گلی باغ روی اتومبیل فرو ریخته ضمن وارد کردن صدمه به سقف و اطاق مقدار زیادی خاک و آوار به داخل اتومبیل ریخته شده بود.
ابتدا موتور اتومبیل پیاده شد و به تعمیرگاه فرستاده شد. سپس بخش های مختلف نظیر درب ها , گلگیرها , کاپوت و رکاب ها مورد بازسازی قرار گرفت. صافکاری اتومبیل باید با وسواس و دقت زیادی صورت می گرفت.
تمام قسمت های آسیب دیده مرمت و بازسازی گردید و سپس قطعات پیاده شد و بصورت مجزا روی بدنه سوار شد تا از صحیح بودن درزها و قوس های بدنه اطمینان پیدا شود.قطعات شکسته و گم شده بدنه از طریق قالب گیری , ریخته گری و آبکاری ساخته می شد.
تعمیر موتور قدیمی بخشی دیگر از کار بود. طی سالهای گذشته شمع های روی موتور را باز کرده و برده بودند به همین جهت آب باران در رطوبت و خاک به درون سیلندرها نفوذ کرده و پیستون ها بدلیل زنگ زدگی سیلندر و رسوب املاح به سیلندر چسبیده بودند. تمام قطعات موتور پیاده و پس از روزها تلاش بی قفه تعمیر شد.
بالاخره بعد از دو سال کار مداوم و طاقت فرسا اتومبیل فرسوده به یک خودرو لوکس و زیبا تبدیل شد. بسیاری از مردم کرمان که طی سالها لاشه این اتومبیل را دیده بودند با شگفتی و شادی اتومبیل بازسازی شده را تماشا می کردند.