کد خبر 685913
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

در همان جلسه اول پیش از خواندن فیلمنامه، متوجه شدم فیلم بیشتر زنانه است و قرار نیست مردان در آن نقش عمده ای داشته باشند، اما به شدت نگاه فیلمنامه را به آن برهه از تاریخ و نوع روایى اش دوست داشتم و به همین دلیل پذیرفتم.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- علی شادمان بازیگر فیلم «ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی گفت: این فیلم در تابستان اندیمشک فیلمبرداری شد و شرایط سختی داشت که تا به حال این میزان از گرما را تجربه نکرده بودم اما به شدت فیلمنامه «ویلایی ها» را دوست داشتم.علی شادمان بازیگر فیلم ماندگار «میم مثل مادر» امسال در فیلم «ویلاییها»ی منیره قیدی به عنوان کارگردان اول حضور دارد. او درباره کار در این فیلم به بانی فیلم توضیح داد: من مشغول بازی در یک فیلم دیگر بودم که از طرف خانم قیدی با من تماس گرفتند و صحبت های اولیه ای درباره فیلمنامه انجام دادیم.

 

 شادمان ادامه داد: در همان جلسه اول پیش از خواندن فیلمنامه، متوجه شدم فیلم بیشتر زنانه است و قرار نیست مردان در آن نقش عمده ای داشته باشند، اما به شدت نگاه فیلمنامه را به آن برهه از تاریخ و نوع روایى اش دوست داشتم و به همین دلیل پذیرفتم .بازیگر فیلم« میم مثل مادر» افزود: فیلمنامه ای که خواندم خیلی کامل بود و شخصیت الیاس خط مشخصی داشت و نمی توانستیم کار زیادی از نظر داستانى و حتى اجرایى با او انجام دهیم. حضور سعید ملکان یکی از نقاط قوت کار بود. من او را از ۸ سال پیش می شناسم و به عنوان شخصی که صاحب فکر است، حضورش در این فیلم باعث دلگرمی بیشتر بود.شادمان عنوان کرد: بعد از خواندن فیلمنامه چند نکته را درباره حضور الیاس در نظر داشتم که به ایشان گفتم و یکی از محاسن خانم قیدی قبول پیشنهادهای ما بود و درباره ایدههایی که مطرح می کردیم، فکر می کرد.

این بازیگر افزود: من چند تیک برای الیاس در نظر گرفتم که در شخصیت پردازى در واقع به گذشته الیاس برمى گشت که در فیلم می بینید. تقریبا شش جلسه جلوى دوربین رفتم و با وجود گرماى عجیب اندیمشک، در آن موقع از سال انسجام و همدلى گروه مثال زدنى بود .شادمان یادآوری کرد: ماحصل «ویلایی ها» هرچه باشد، اتفاقی است که از دل برآمده و فکر می کنم بر دل می نشیند. اگر این همدلی بین اعضای گروه نبود، امکان دوام آوردن در آن شرایط جوى، طی دو ماه وجود نداشت. این جای تبریک به منیر قیدی و سعید ملکان و عوامل ویلایى ها دارد .بازیگر فیلم «اروند» درباره کار با کارگردان اول عنوان کرد: این چند سال اخیر از سوی کارگردانان پیشنهاد داشتم، اما هر کدام به دلایلى نشد. به هر حال فیلم اولى ها دریچه ای جدیدى را در سینماى ایران باز کرده اند که فکر می کنم به شدت مسیر درستی است و آینده درخشانی را براى سینمای ما رقم می زنند .

 

شادمان در پایان گفت: منیر قیدی خیلی کار کشته و حرفهای است و سالها از بهترین منشی صحنه های سینمای ایران بوده و در هدایت گروه چه پشت دوربین و چه جلوى دوربین بسیار باهوش و دقت عمل می کند که غیر از این هم از ایشان انتظار نمى رفت. معمولا حضور کوتاه در فیلمها را قبول نکردم، اما «ویلایی ها» نوعی ناب بودن دارد که حرفى عمیق و درست را در جغرافیاى مکانى و انسانى بیان می کند.

 

میم مثل مادر

علی شادمان احتمالاً تا سال های سال همچنان با نقش آفرینی تحسین شده اش در «میم مثل مادر» (مرحوم رسول ملاقلی پور) شناخته شود و زیر سایه بازی خوبش در کودکی باشد. او همچنین از معدود بازیگرانی است که از سنین پایین وارد این عرصه شد و توانست با عبور از دوره بحرانی که گریبان چهره هایی از این دست را برای جدایی از دنیای فیلم و سینما می گیرد، خود را به عنوان بازیگری نو آمده معرفی کند. او شانس این را هم داشت که در سریال های عامه پسندی مثل «کیمیا» و «ماه و پلنگ» دیده شود. به نظر می رسد او آرام آرام درصدد تثبیت خود در سینما نیز هست و این را می توان در وسواس و وقتی که برای انتشار صحبت هایش در رسانه ها دارد، به خوبی دریافت. او امسال با «دریاچه ماهی» (مریم دوستی) در فیلمی دفاع مقدسی ظاهر شده است.