به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه قم در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، اظهار داشت: با بهرهبرداری از طرحها و پروژههای جدید شهری چهره استان قم در آینده متفاوت خواهد بود.
وی پروژه روی زمینمانده منوریل را موردتوجه قرارداد و افزود: منوریل از همان ابتدا دچار مسائل سیاسی شد و دولت یازدهم از ابتدا با آن مخالف بود، اما با تلاشهای نمایندگان قم، دولت با ادامه ساخت و بهرهبرداری از آن موافقت کرده است.
عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان برنامهوبودجه کشور با ادامه طرح منوریل موافق است، اما چون اعتقاد مناسبی در دولت درباره ادامه ساخت آن وجود ندارد، اعتبارات کافی برای ادامه آن تخصیص داده نمیشود.
وی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر قم از ابتدا با طرح ساخت منوریل مخالف بود، اما متأسفانه مسئولان استانی بدون هماهنگی با شورای اسلامی وقت این طرح را مصوب کردند و این در شرایطی بود که دولت دهم در بهره برداری از پروژه منوریل مصمم بود و در اولین اقدام خود نیز بالغبر ۸۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص داد.
امیرآبادی با اشاره به شروع حفاری خط دو متروی شهری گفت: خط دو مترو شهری باید محدوده حرم و بازار را پوشش دهد و مسئولان استان با هر طرحی که در آن خواستههای استانی مغایرت داشته باشد مخالف هستند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بحث مربوط به فرودگاه قم را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: برخی مسئولان بر این باور بودند که فرودگاه قم توجیه اقتصادی برای آن وجود ندارد و مانند برخی از فرودگاههای بدون برنامه کشور میتواند صرفاً خرج روی دست دولت بگذارد.
وی در بیان لزوم احداث فرودگاه در شهر قم تأکید کرد: قم یکی از استانهای ویژه کشور است که سالانه ۱ و نیم میلیون نفر فقط از کشور عراق به قم سفر میکنند و هزاران نفر دیگر نیز از پاکستان، هندوستان و کشورهای دیگر دنیا به استان قم سفر میکنند.
امیرآبادی ادامه داد: قم ازنظر ظرفیت مذهبی و علمی جایگاه متفاوتی در کشور دارد و در طول سال بیش از ۲۰ میلیون از مردم کشور تعطیلات خود را در این شهر سپری میکنند که وجود اینگونه مسائل لزوم داشتن فرودگاه اختصاصی در قم را بیشتر میکند.
وی عنوان کرد: در چند جلسهای که با وزیر راه برگزار کردیم درنهایت وزیر راه با احداث فرودگاه در قم موافقت کرده است و حمایتهای خود را نیز شروع کرده است و مراحل ادامه ساخت و تجهیز فرودگاه قم بهزودی از سر گرفته میشود.