کد خبر 86367
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷

دبیر کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشترین اختلاط میان دختر و پسر در حیاط و بوفه دانشگاه صورت می‌گیرد، گفت: تفکیک جنسیتی کلاس‌های درس مشکل دانشگاه‌ها را حل نمی‌کند چرا که با حضور استاد در سر کلاس، کمتر شاهد روابط نادرست هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، طهورا نوروزی در ‌خصوص ایجاد دانشگاه‌های ویژه زنان اظهار داشت: ساماندهی روابط دختر و پسر در دانشگاه‌ها از طریق تفکیک جنسیتی در کلاس‌ درس امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: هم اکنون اختلاط دختر و پسر بیشتر در حیاط و بوفه دانشگاه صورت می‌گیرد و در کلاس درس کمتر شاهد اختلاط غیر ضروری و برخی از روابط نادرست هستیم چرا که با حضور استاد در کلاس توجه دانشجو معطوف به نکات درسی می‌شود.

دبیر کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با بیان اینکه هم اکنون تفکیک جنسیتی در کلاس‌های درس اجرا می‌‌شود، گفت: در حال حاضر از فضای عمومی دانشگاه مانند حیاط، بوفه و کافی شاپ که بیشترین اختلاط جنس مخالف در آنجا صورت می‌گیرد، غافل مانده‌ایم. در محوطه دانشگاه شاهد برخی از رفتارهای نادرست هستیم به گونه‌ای که برخی افرادی که هیچ مشکل رفتاری ندارند، دچار آسیب اجتماعی می‌شوند.

وی در ‌خصوص تأسیس دانشگاه‌های ویژه زنان عنوان کرد: تأسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی فرصت انتخاب افراد را بیشتر می‌کند همچنین گسترش این دانشگاه‌ها باید منجر به ارتقاء توان علمی زنان و ارائه تسهیلات ویژه به آنها در جذب هیئت علمی شود.

رئیس اداره ترویج حجاب و عفاف وزارت کشور بیان کرد: هم اکنون دو دیدگاه در‌خصوص تأسیس دانشگاه‌های تک‌جنسیتی وجود دارد، برخی از مخالفان معتقدند در دانشگاه‌هایی که تک جنسیتی نیستند شاهد رقابت علمی میان دانشجویان دختر و پسر هستیم اما در دانشگاه‌های تک جنسیتی فضای رقابتی وجود ندارد؛ از این رو کمتر شاهد رشد علمی خواهیم بود.

نوروزی ادامه داد: موافقان تأسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی نیز معتقدند در این محیط‌ها چون کلاس درس دختر و پسر از یکدیگر جداست برخی از سؤالات و ابهاماتی که ممکن است برای دانشجویان ایجاد شود ولی از بیان آن شرم دارند، حل می‌شود و دانشجو تمام سؤالات و ابهامات خود را سر کلاس درس رفع خواهد کرد.

وی در پایان عنوان کرد: وزارت علوم برای ایجاد دانشگاه‌های تک جنسیتی باید تحقیق و پژوهشی میدانی را انجام دهد تا متوجه شود که در دانشگاه‌های تک جنسیتی رشد علمی بیشتر است یا خیر.