وی ادامه داد: پژوهشگاه تعلیم و تربیت فرایند اجرا را بررسی کرد و نتیجه آن را به شورای عالی آموزش و پرورش گزارش داد و در نتیجه این شورامصوب کرد تا این طرح به صورت قطعی در مدارس واجد شرایط اجرا شود. بر اساس این طرح، دانشآموزان با نیازهای ویژه (کودکان استثنایی) با میزان آسیبدیدگی اندک مانند ناشنوایی، نابینایی و معلولیت جسمی اندک میتوانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند.
وی درباره اثرات این مصوبه گفت: این مصوبه سبب خواهد شد تا این گروه از دانشآموزان خود را عضوی از جامعه دانسته و ارتباط عاطفی و فکری مناسبی با جامعه برقرار کنند؛ همچنین دانشآموزان عادی این گروه از دانشآموزان را به عضویت جامعه پذیرفته و توانایی برقراری ارتباط درست را با آنها تمرین کنند ضمن اینکه خانواده این گروه از دانشآموزان نیز از نظر روانی به آرامش خاطر رسیده و فرزندان خود را در محیط اجتماعی تربیت خواهند کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشآموزان دارای آسیب دیدگی کم را متخصصان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشخیص داده و به مدارس واجد شرایط معرفی میکنند، اظهار داشت: این مصوبه از مهر ماه سال آینده اجرایی میشود.