کد خبر 1125204
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرزوبوم روایتی از سردار مرتضی قربانی از خسارت سنگین ۲۵ رزمنده به تجهیزات دوگردان زرهی عراق در ۱۰ مهر ۵۹ در خرمشهر⁦ را منتشر کرد.

⁩روز ششم تا نهم مهر ۵۹ وضعیت ما در مناطق مختلف شهر از جهت تسلطی که داشتیم متفاوت بود. دشمن از ششم که حمله اش را پس زدیم تا روز دهم دیگر پیشروی نکرد اما دهم، عراقی‌ها از شمال، جنوب و جناح میانی به جبهه های ما فشار آوردند.

 گردان الحسن ۳۳ تانک داشت و گردان اسکات استعدادش ۳۳ نفربر بود، از میدان کشتارگاه آمدند و روبروی جبهه ی ماستون شدند. ما در میدان راه‌آهن، گمرک و همانجاها بودیم که عراقی‌ها هجوم آوردند. بچه‌ها هم گفتند بسم الله. آنها از محور راه‌آهن تا نزدیک میدان کشتارگاه آمده بودند. در خط ایستگاه راه آهن به طور معجزه آسایی یک جعبه آر.پی.چی 7 که سه قبضه داخلش بود و دو سه تا جعبه مهمات به دستمان رسید. هنوز گریس‌های آنها پاک نشده بود.

 ظهر روز دهم بود و هوا هم خیلی گرم. این سلاح ها را آیت الله بهشتی و خامنه‌ای از ستاد جنگ اهواز برای سپاه و مسجد جامع خرمشهر فرستاده بودند. سریع گریس هایشان را پاک کردیم و عملیاتی شان کردیم.

 راه افتادیم از بین خطوط راه‌آهن و جایی که تعویض روغنی لوکوموتیوها بود از زیر قطارها به نزدیکی جاده خرمشهر شلمچه رسیدیم. قطارها دقیقا بالای سرمان بودند.از وسط ستون عراقی‌ها عبور کردیم اما چون عراقی‌ها داخل تانک و نفربرهایشان بودند درست ما را نمی‌دیدند. ما هم از زیر قطارها آهسته رفتیم و به حدود ۱۵۰ متری جاده خرمشهر بصره و پشت عراقی‌ها رسیدیم

 کار خدا بود که فرماندهان گردان الحسن و گردان اسکات عراقی‌ها با یک جیپ فرماندهی خیلی مجهز روی جاده خرمشهر شلمچه بودند یک دفعه مستقیم بیایند روبروی ما. من هم از خدا خواسته بلند شدم و آن جیپ را با آرپی جی زدم.  باک بنزین آن آتش گرفت و منفجر شد و چهار نفری که داخلش بودند پرت شدند وسط کشتارگاه جمعیت ما ۲۵ نفر هم نمی‌شد ولی روی جاده و اطراف آن ۴۶ تانک و نفربر بود که از این تعداد۲۷ تانک گردان الحسن را و  ۱۷ تا از نفربرهای چرخ لاستیکی را منهدم کردیم. عراقی‌ها بقیه نفربرها را سالم گذاشتند و فرار کردند. شما حساب کنید در مجموع ما به ۴۴ زره پوش آنها خسارت وارد کردیم.

 عراقی‌ها خیلی مغرور بودند و اصلا گمان نمی‌کردند که مشکلاتی در این جبهه برایشان پیش بیاید ولی روز دهم مهر سازمان رزمشان از هم پاشید و رفتند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    4 2
    امروز با 80 میلیون نفر به لطف اصلاحات صورت گرفته اب خوردن مردم رو هم گره زده به کدخداش! :/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس