کد خبر 1192218
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
شهید سید هادی مرقاتی خویی - کراپ‌شده

به قول مادرم که امروز بِه مناسبت سالگرد شهادتت برایمان نوشت: «این سال‌ها تحمل دوری برایمان آسان نبود اما خیالم راحت راحته که شفاعت ما را نزد خدا خواهی کرد. امید که مقبول افتد.»

به گزارش مشرق، دختر گرانقدر شهید سیدهادی مرقاتی خوئی در سی و ششمین سالگرد شهادت پدر بزرگوارشان،‌متنی را برای مشرق ارسال کردند که چنین است.

شنبه ٢٣ اسفند سال کرونا زده نود و نُه

بماند که صبحش چطور غافلگیر شدم! وضو ساخته بودم تا از تو بنویسم از کسی که حاضرترین غائب است برایم، از دیشب بِه سی و شش سالی که بی تو سپری شد فکر می‌کنم.

بُهت سی و شش ساله یک دختر شهید + عکس

بغض دلچسبی در گلویم بالا و پایین می‌رود و نم اشکی بر چهره می‌نشاند، بِه آخرین تصویری که از چهره نورانیت بچه‌های استودیو ٤*٣ خلق کردند خیره می‌شوم.

از سالگرد شهادت پارسال تا امسالت چقدر من بیشتر تو را شناختم و تعمق کَردم در شخصیت جذابت و اینها همه یعنی اینکه، علیرغم دشواری‌های خاص امسال بهترین سال بوده برایم! در این یک سال اخیر بِه این واسطه شب‌ها و روزهایی آنقدر حضور پر مهر پدرانه‌ات برایم پر رنگ شد که نفس‌هایم بِه شماره افتاد. آن شب سرد پاییزی اواخر آبان ماه ٩٩ در هتل حلمای مشهد مگر از خاطرم می‌رود که تا پاسی از شب بِه دورهمی‌ ذکر یادت با رفقایت گذشت، آنقدر که نفهمیده بودم گذر ساعت را از بس که اشتیاقم بِه دانستن از شما از اندازه گذشته بود.

پیدا کَردن رفیق و همسنگری که یک شب قبل از شهادتت یعنی درست روز ولادت سرور بانوان بهشت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، با شما بود، آسان نبود، هر چند خودت همه چیز را با برنامه تسهیل کَرده بودی!

او که خسته و در حال استراحت از ساخت پدها برای تسهیل عملیات بدر در جزایر مجنون جنوبی بود، با اصرار زیاد از سنگر کشیده بودی اش بیرون زیر تلالو نور ماه شب بیست و یکم جمادی الثانی لابلای هورهای زیبای جزیره بهشتی مجنون، گفته بودی‌اش "من فردا غروب شهید می‌شوم! این قرض‌های مختصرم را بپرداز" و او که درخشش سیمای چون ماهت را دیده بود ذره‌ای ترس برش نداشته بود که سید هادی ما چه دارد می‌گوید؟! با شناختی که طَی آن مدت همکاری بدست آورده بود افتخار شهادت را دور از تو نمی‌دید!

از او پرسیدم سفارشی در مورد خانواده‌اش نداشت.

و شنیدم که: اولا ایمان قرصش بِه خدا و آرزوی شهادتی که همیشه داشت و دوما تعهد و مسولیت‌های متعددی که پذیرفتن آنها بِه زعم دوست مشهدی‌ات تنها از پس غیرت یک مرد آذری برمی‌آمد و بس! مانع از پرداختن بِه همچین موضوعاتی بود.

در این یکسال بیشتر و بیشتر با زحمات طاقت فرسایت در دفتر مهندسی سپاه مشهد و بعد در قرارگاه صراط در جزایر مجنون شمالی و جنوبی در آن گرمای طافت فرسای شرجی جنوب برای ساخت پل های شناور، پل خیبر و .... مسئولیت‌های متعدد راهسازی و جاده‌سازی در جبهه و در نهایت راز چشمان نافذ سرخ از شب‌بیداری‌ها و همیشه خسته‌ات اندکی آشنا شدم و از عمق وجود شرمنده تمام دلاور مردی‌هایت شدم!

چندین و چند بار زیر لب با خودم تکرار کَردم، تلاش ها و اهتمام تو کجا و من کجا ....

حضرت پدر! ای آنکه زنده ای و در نزد خدایت روزی می‌خوری امسال بِه لطف خدا توانستم ذره‌ای از تلاش‌هایت برای رسیدن بِه جایگاه انسان کامل و قطره‌ای از دریای معرفت وجودیت و زحمات مستمرت برای بِه ثمر رساندن اهدافت را بشناسم و خدا را هزاران بار شاکرم از این بابت و خدا می‌داند که هر بار چقدر قربان صدقه‌ات رفته ام از عمق جان.

پدرجان می‌دانم که می‌دانی سی و شش سال است شانه‌هایم سنگین‌اند.

سی و شش سال در بهتی ابدی لانه کرده‌ام.

‎اندوهی عمیق در قلبم خانه کرده، اندوهی به وسعت سی و شش سال.

‎من در نبودنت روزها را شمرده ام، روزهای بی‌پدری را...

به قول مادرم که امروز بِه مناسبت سالگرد شهادتت برایمان نوشت: «این سال‌ها تحمل دوری برایمان آسان نبود اما خیالم راحت راحته که شفاعت ما را نزد خدا خواهی کرد. امید که مقبول افتد.»

آری درست است...

‎غم نبودنت ساده نبود و نیست.

‎مثل همان کودکی که با رفتنت کودکی اش را هم با خودت بردی.

‎من بی تو خالی شدم. تو ستون رویاهای دخترانه ام بودی که در آنی فرو ریخته شد. فرو ریختی و من دیگر پایی برای ایستادن نداشتم. و اگر دعاهای خیرت همیشه بدرقه راهم نبود ....!

‎تو همه من بودی، پدر، همه وجود یک دختر است و من این را سال هاست که بهتر و عمیق‌تر فهمیده‌ام.

‎واقعیت این است که من ندارمت. تو زنده‌ای اما من از سنخ زنده بودن تو نیستم.

‎تو بل احیایی و من در سیاهی دنیا مرده ام

‎تو عند ربهم یرزقونی و من...

‎من حتی نمی‌توانم این جمله ها را درست و حسابی تمام کنم.

سی و ششمین سالگرد شهادت مبارک ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر محمد یادگاری RU ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    6 0
    راهش پر رهرو
  • راحیل IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    5 0
    خدا اجرتان دهد به آبروی فاطمه زهرا (س)
  • یونس حامدی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    5 0
    روحش شاد یادش گرامی جاش خالی متن بسیار زیبایی بود .تداعی کننده تمام خاطراتم بود. زاهر خانم خیلی ازت ممنونم که باعث شدی اون دوران شیرین با پدرت بودن را تداعی کنم که بهترین روزگاران من بود . حتما میدونی که بین من و ایشون علقه خاصی بود و علتش رو هم میدونی. امیدوارم در اون دنیا به همین سبب ایشون از من دستگیری کند. حتما ایشون به خودش میبالد که همچی فرزندی دارد و روحش ازین بابت در آرامش است.
  • مجید دبیری IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    4 1
    امیدمان شمائید. کمکمان کنید. 2
  • موحد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    8 0
    یاد همه شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی، بخصوص شهدای دفاع مقدس گرامی باد. عملیات بدر یکی از طاقت فرساترین و سخت ترین نبردهای دفاع مقدس است که یاد و نامه همه شهدای والامقام آن تا ابد در دل ها و یادها باقی خواهد ماند. روح پرفتوح شهید مرقاتی خویی محشور با رحمت الهی باد.
  • فریده صادقی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 0
    سلام بر خاک پاک شهیدان روحشان شاد یادشان با ذکر صلوات اللهم صل علی محمد وآل محمد د عجل فرجهم ولعن اعدائهم اجمعین
  • بهار IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 0
    مینویسم تا یادم نرود: تمام اقتدار میهنم را از پرواز شما دارم...
  • محمد IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام ودرودخدابرهمه شهیدان وآرزوی سلامتی برای ولایت وخانواده شهدا.بسیارمتن عالی بود.
  • مددیان IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام و تشکر برای ما که دچار استحاله فرهنگی شدیم ،تلنگر مناسبی بود تا به خود آئیم.ان شاءالله با جدشان محشور شده و دست ما را هم بگیرند.و به توانیم راهشان را ادامه دهیم.
  • امیرناصر دری IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    1 0
    باسلام وتشکر از محبتهای خالصانه نسبت به پدر عزیز وشهیدتان التماس دعا
  • ف ک IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    1 0
    شهیدان سرمایه کشورمان بودند شهید عزیز مادر شما تنها نیست بلکه تنها متعلق به‌کلی ایران بلکه متعلق به جهان اسلام است ولی چون شمارند دلبندش هستی واز ما به او نزدیکتری از ایشان بخواه مارا مورد شفاعت قرار ده
  • مجید زبرجدی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام بر ارواح همه شهیدان راه حق ،آنهایی که با رفتنشان ، روح اقتدار و سربلندی وآزادی را برای این مملکت فراهم ساختند.خداوند به حق محمد (ص) وآل محمد علیهم السلام به خانواده همه شهدای راه اسلام که ادامه دهنده راه شهدایشان میباشند ، صبر و جزای خیر در دنیا و آخرت عنایت فرماید.پروردگارا ما را شرمنده راه شهیدانمان ممیران.
  • سمیه IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    دلتنگی هامان فقط برای دل پرخون خودمان است. آه از مردمانی که نداشته هاشان را در بیشتر شکستن ما می یابند. من که شرمنده دل شکسته ی خویشم قیامت را لحظه شماری میکنم که از لحظه شکستن خویش از مردمان نگذرم صبور باش دل غمگینم تو فقط سی و اندی سال بابا نداشتی صبوررباش..‌.
  • زهرا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    یادشان گرامی، راهشان پر رهرو.
  • فاطمه IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    بخدا شرمنده شما فرزندان شهدائم خدا به ما رحم کند که جوابی برای شما در روز قیامت داشته باشیم. ما را دعا کنید
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    یادشان گرامی و راهشان پر رهرو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس