آذربایجان

به نظر می‌رسد که آذربایجان خود را برای یک جنگ جدید با ارمنستان یعنی حمله مستقیم به بخش‌هایی از این کشور آماده می‌کند و ارتش آذربایجان به زودی در قره‌باغ یک عملیات ویژه اجرا خواهد کرد.

سرویس جهان مشرق - پایگاه یونانی گریک‌سیتی‌تایمز در گزارشی به قلم پل آنتونوپلوس نوشت: درست دو روز پیش از آغاز جنگ ناگورنو-قره‌باغ که با حمایت ترکیه انجام شد، گریک‌سیتی‌تایمز افشا کرد که ترکیه تعدادی از شورشیان سوری را به آذربایجان منتقل کرده است. وزارت امور خارجه آذربایجان به سرعت این خبر را تکذیب کرد، اما هم اکنون دلایل غیرقابل انکاری نظیر تصاویر و فیلم‌ها و اظهارات اسیرانی وجود دارد که بر اساس اعترافات آنها، سابقه حضور در جنگ سوریه را داشته‌اند.


مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش، صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


احتمال جنگ مستقیم آذربایجان با روسیه / آیا آذربایجان برای یک جنگ جدید علیه ارمنستان آماده می‌شود؟

یک منازعه جدید در راه است

این پایگاه یونانی می‌نویسد اکنون به نظر می‌رسد که آذربایجان خود را برای یک جنگ جدید با ارمنستان یعنی حمله مستقیم به بخش‌هایی از این کشور آماده می‌کند. اگرچه آذربایجان با کمک شورشیان سوریه و نیروهای ویژه ترکیه توانست هفت منطقه پیرامون منطقه خودمختار ناگورنو-قره‌باغ را از ارمنستان تصرف کند، اما به نظر می‌رسد که یک منازعه جدید در راه است.

پس از شکست نیروهای ارمنی به رهبری نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر این کشور و ناتوانی در کنترل هفت منطقه مورد اختلاف، شاهد ایجاد یک مسیر زمینی مستقیم برای آذربایجان هستیم که آنها می‌توانند از طریق این کریدور به منطقه نخجوان دسترسی داشته باشند. این کریدور از استان سیونیک ارمنستان عبور می‌کند که آذربایجانی‌ها به آن زنگزور می‌گویند. ایجاد این کریدور در توافق آتش‌بس سه جانبه دولت‌های ارمنستان، آذربایجان و روسیه در روز دوازدهم نوامبر به تصویب رسید.

احتمال جنگ مستقیم آذربایجان با روسیه / آیا آذربایجان برای یک جنگ جدید علیه ارمنستان آماده می‌شود؟

اهمیت راهبردی استان سیونیک ارمنستان

مونته ملکونیان، از افسران بلندپایه حاضر در نخستین جنگ ناگورنو-قره‌باغ در سال‌های ۱۹۸۸-۱۹۹۴در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی گفته بودد: اگر ارمنستان منطقه ناگورنو-قره‌باغ را به آذربایجان واگذار کند، به دنبال آن شاهد از دست رفتن استان سیونیک شامل یک نوار باریک خشکی که آذربایجان را از نخجوان جدا می‌کند، خواهیم بود.
وی می‌افزاید: اگر ما قره‌باغ را از دست بدهیم، آخرین صفحه از تاریخ کشورمان را بر باد داده‌ایم. وی اعتقاد داشت که اگر نیروهای آذربایجان در اخراج نیروهای ارمنستان از قره‌باغ موفق شوند، به سوی استان سیونیک و سایر مناطق ارمنستان نیز حرکت خواهند کرد.

اگر آذربایجان تلاش کند تا استان سیونیک را تصرف کند، علاوه بر ایجاد ارتباط میان کشور آذربایجان و نخجوان، شاهد ایجاد دسترسی مستقیم کشور ترکیه به ذخایر عظیم نفت و گاز دریای خزر و در ادامه آسیای میانه خواهیم بود.

احتمال جنگ مستقیم آذربایجان با روسیه / آیا آذربایجان برای یک جنگ جدید علیه ارمنستان آماده می‌شود؟

ترکیه و آذربایجان به دنبال ایجاد یک دولت کوچک‌تر ارمنی؟

رهبران باکو با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد از اقدامات خود برای بازپس‌گیری ناگورنو-قره‌باغ و مناطق پیرامونی آن دفاع می‌کنند. الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان اعلام کرده که کشورش تنها خواهان بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده است. به هر حال ناسیونالیست‌های ترکیه و آذربایجان، خواهان اشغال استان سیونیک ارمنستان هستند تا عملیات اتصال منطقه نخجوان به خاک آذربایجان تکمیل شود.

بسیاری از کارشناسان ارمنستانی هشدار می‌دهند که در بلندمدت، کشورهای ترکیه و آذربایجان به دنبال ایجاد یک دولت کوچک‌تر ارمنی در جنوب ارمنستان کنونی هستند. به نظر می‌رسد دولت آذربایجان خود را برای یک جنگ جدید آماده می‌کند تا استان سیونیک را از ارمنستان بازپس‌بگیرد.

علی‌اف اخیرا طی سخنرانی در یک کنفرانس اقتصادی گفت: یک کریدور حمل‌ونقل جدید از منطقه زنگزور به عنوان یک منطقه تاریخی آذربایجان عبور خواهد کرد و خاک کشور آذربایجان را به جمهوری خودمختار نخجوان و ترکیه متصل می‌کند.

آنا نقدلیان سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در واکنش به این سخنان اعلام کرد: اظهارات علی‌اف مبنی بر انضمام استان سیونیک به آذربایجان اشتباه است و با چنین اظهارات اشتباهی در مورد ایجاد یک کریدور خیالی، شاهد زیر سؤال بردن توافق‌های سه‌جانبه نهم نوامبر و یازدهم ژانویه هستیم. در هیچ یک از این دو توافق از ایجاد یک کریدور جدید، سخنی گفته نشده است.

رئیس‌جمهور آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان خواهان جلوگیری برای ساخت کریدور زنگیزور است، اما آنها موفق نخواهند شد. ما با استفاده از قدرت خود این کار را انجام خواهیم داد.

احتمال جنگ مستقیم آذربایجان با روسیه / آیا آذربایجان برای یک جنگ جدید علیه ارمنستان آماده می‌شود؟

نشانه‌های عملیات ویژه قریب‌الوقوع آذربایجان در قره‌باغ

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: دلایل و شواهد مختلف نشان می‌دهد که آذربایجان در حال آماده شدن برای استفاده از نیروهای نظامی خود جهت ایجاد یک کریدور حمل‌ونقل از خاک ارمنستان هستند تا نخجوان را به خاک خود متصل کنند. اظهارات الهام علی‌اف نیز نشان می‌دهد که نیروهای ارتش آذربایجان به زودی در قره‌باغ یک عملیات ویژه اجرا خواهند کرد. چندی پیش یک هواپیمای بوئینگ آواکس ۷۳۷ متعلق به ارتش ترکیه در مناطق مرزی ارمنستان اقدام به گشت زنی نموده بود.

این هواپیما با کد CENAH01 در روزهای آغازین جنگ سال گذشته نیز در این مناطق مشاهده شده بود. 
در هفته‌های اخیر، گزارش‌هایی نیز در مورد فراخوان نیروهای ذخیره جهت پیوستن به ارتش آذربایجان در رسانه‌ها منتشر شده است. همچنین نیروهای ارتش ترکیه و آذربایجان در هفته‌های اخیر چند رزمایش نظامی مشترک در نزدیکی مرز ارمنستان اجرا کرده‌اند.

احتمال جنگ مستقیم آذربایجان با روسیه / آیا آذربایجان برای یک جنگ جدید علیه ارمنستان آماده می‌شود؟

آماده شدن اوکراین برای حمله به دونباس

همزمان با آماده شدن دولت آذربایجان برای یک جنگ جدید، گفته می‌شود که دولت اوکراین نیز در بهار آینده به دنبال اجرای یک حمله علیه نیروهای شبه‌نظامی در منطقه دونباس است. 

این احتمال وجود دارد که به دلیل روابط نزدیک دولت‌های اوکراین و آذربایجان با ترکیه، با آغاز عملیات نظامی همزمان در ارمنستان و اوکراین، شاهد ناتوانی رهبران روسیه در موضع‌گیری در برابر اتفاقات پدید آمده خواهیم بود.
ترکیه بارها اعلام کرده که شبه‌جزیره کریمه به اوکراین تعلق دارد و اشغال روس‌ها باید با سرکوب اقلیت تارتار پایان یابد. به علاوه، رهبران آنکارا با در اختیار گذاشتن ده‌ها پهپاد به ارتش اوکراین اعلام کرده‌اند که در صورت عدم پذیرش خواسته‌های باکو توسط رهبران تفلیس دست به اقدامات نظامی خواهند زد.

احتمال جنگ مستقیم آذربایجان با روسیه / آیا آذربایجان برای یک جنگ جدید علیه ارمنستان آماده می‌شود؟

پشتیبانی روسیه از ارمنستان ادامه دارد

اگرچه پاشینیان تلاش نموده تا کشورش را از سیطره روسیه خارج کرده و به سوی غرب لیبرال حرکت کند، اما همچنان کرملین مهم‌ترین تأمین‌کننده تجهیزات و آموزش‌های لازم جهت ارتش ارمنستان به شمار می‌رود.

واقارشاک هاروتیونیان، وزیر دفاع ارمنستان در گفت‌وگو با شبکه ریو نووستی می‌گوید: ما علاوه بر برنامه‌ریزی برای ایجاد تحول در ارتش ارمنستان، اقدامات عملی زیادی انجام داده‌ایم و نظامیان روسیه در این مسیر مستقیماً با ما همراه بوده‌اند.بر اساس اعلام وی، مهم‌ترین اقدامات اجراشده شامل توسعه سیستم‌های کنترل اطلاعات، جنگ الکترونیک، دفاع هوایی، هواپیماهای بدون سرنشین، قدرت موشکی و آتشبار بوده است.

در مقابل، علی‌اف اعلام کرده که روسیه نباید در به‌روزرسانی ارتش ارمنستان دخالت کرده و یا سلاح‌های جدید در اختیار این کشور قرار دهد. 

نکته کلیدی این است که ارمنستان عضو سازمان معاهده امنیت جمعی (CSTO) است. اگر این کشور توسط یک کشور غیرعضو مورد حمله قرار گیرد، دولت‌های بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و روسیه به عنوان سایر اعضای معاهده، از این کشور دفاع خواهند کرد. 

احتمال جنگ مستقیم آذربایجان با روسیه / آیا آذربایجان برای یک جنگ جدید علیه ارمنستان آماده می‌شود؟

احتمال جنگ مستقیم آذربایجان با روسیه

این پایگاه یونانی در پایان گزارش خود مدعی شد: در شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد آذربایجان تمایلی به ایجاد یک جنگ مستقیم با روسیه بر سر تصرف خاک ارمنستان داشته باشد. البته اگر همزمان شاهد ایجاد دو جنگ در قفقاز و دونباس توسط آذربایجان و اوکراین در بهار آینده باشیم، ممکن است شرایط تغییر کند. 

به علاوه، روسیه متعهد به حضور در جنگ‌های سوریه و لیبی (به صورت غیرمستقیم) است. البته ممکن است آنکارا از رهبران باکو و کیف بخواهد تا با اجرای عملیات‌هایی همزمان، روسیه را به گوشه رینگ بفرستند. بدین ترتیب راه برای گشودن یک کریدور حمل‌ونقل میان آذربایجان و نخجوان هموار می‌شود.  اتفاقی که می‌تواند رؤیاهای رهبران باکو و آنکارا را پس از سال‌ها محقق نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 153
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 63
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    به نظر من یونانی های به جای جنگ جدید آذربایجان و ارمنستان و روسیه باید نگران حمله اردوغان به یونان باشند آخه چقدر خیالبافی و توهم
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      کشوری به نام ترکیه ی واحد وجود تاریخی ندارد و سه کشور علوی، کردی و عثمانی باید در درون ترکیه تشکیل شوند.
    • RU ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      منافع ملی ما ایجاب میکند که از ارمنستان حمایت کنیم
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      66 45
      مسئولان سیاسی ما سیاست راهبردی رو از ترکیه یاد بگیرن! فقط شعار میدیم
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      64 76
      آذربایجان شامل سه کشور از نظر فرهنگی مستقل شروان، نخجوان و تالشان است که تالشان حتی ترکی حرف نمی زنند بلکه به زبان تات و پهلوی اشکانی صحبت می کنند. اگر آذربایجان به تحریک ترکیه سیاست پان ترکی در پیش بگیرد، تالشی ها مجددا قیام خواهند کرد و این بار تنها نخواهند ماند.
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      45 55
      عثمانی ها غلط میکنن اینجادیگه لیبی نیست. شرایط خاک ارمنستان باقره باغ کاملامتفاوته جرات دارن حمله کنن تاچندین کشورهمپیمان ارمنستان تمام نوعثمانی گریهاراتکه پاره کنن اردوغان وعلی تف نوکران اسراییل عامل کشتارملیونهاانسان بیگناه ازلیبی تاسوریه الانم یمن بعدهم ادای فلسطین دوستی درمیاره ترکیه ک نوکراسراییله اگه مستقل بودکه عضوناتونبود یعنی رهبری امریکاوسروری امریکاراباجان دل قبول کرده
    • یاشاسین تورک علوی، یاشاسین آناتولی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      52 45
      اگر اردوغان راست می گوید به تورک های علوی آزادی بدهد و در آن جا رفراندوم بگذارد. ترک های علوی با جمعیتی حدود چهل درصد ترکیه، آماده ی خروج از سلطه ی رژیم عثمانی اردوغان هستند و این بار حمایت دو قدرت مهم منطقه ای را نیز با خود دارند. ایران اجازه ندهد نسل کشی ارمنی ها و کردها، این بار برای تورک های علوی توسط رژیم خونریز اردوغان اتفاق بیفتد. یاشاسین آناتولی یاشاسین تورک علوی
  • آرش IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    آفرین به اردوغان
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      به آدم کشی ها و پرورش تروریست و خوش خدمتی به صهیونیست ها آفرین گفتی؟
    • DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      20 11
      خب؟
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      73 37
      برای حمایت از داعش یا تاراج نفت سوریه؟؟اردوعان با صهیونیست ها مردم سوریه را به خاک و خون کشید
    • کریم IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      77 45
      اردوغان حامی داعش و نوکر غرب است آفرین بر چنین نوکری.
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      80 57
      لعنت بر اردوغان داعش پرور و قاتل مردم سوره و ارمنستان
  • US ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    ابر قدرتی که نتونه همزمان در دو جبهه بجنگه دیگه ابر قدرت نیست ، هر چند فکر میکنم این فکر که اگر توی اوکراین و ارمنستان جنگ راه بیوفته روسیه دچار مشکل میشه اشتباه محضه و روسیه نشون داده وقتی پا روی دمش بزارن خیلی خشن و با قدرت برخورد میکنه ، نمونش همین اوکراین و البته چند سال قبل گرجستان.
  • امید IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    بدون شک زمانی که روسیه منافعش تهدید شود آذربایجان را سر جای خودش خواهد نشاند. بهتر است که کشور ما از ارمنستان حمایت کند زیرا که آذربایجان و ترکیه قصد آسیب رساندن به منافع ایران دارند.
    • حسن IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      58 37
      دفعه پیش یک جنگ غیر منتظره بود که البته ترکیه و اذربایجان با زیرکی یه نزاع کوچک به راه انداختند و بعد همه رو غافلگیر کردن ولی این دفعه هر جنگی قطعا به ضرر اذربایجان تموم میشه چون ایران و روسیه دیگه میدونن قضیه چیه و قطعا ساکت نمیمونن و قطعا دامنه جنگ بیشتر از دو کشور اذربایجان و ارمنستان میشه شاید همون اتفاقی که تو سوریه افتاد بیفته و همه طرف ها تو این مناطق برای خودشون پایگاه ایجاد کنن که نتیجش به سود هیچ کشوری نخواهد بود گرچه همین الان هم روسیه خودش رو تو منطقه قره باغ جا کرده
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      39 50
      این بار تالشی های سرکوب شده در آذربایجان قیام می کنند و از سلطه ی رژیم علی اف آزاد خواهند شد و پشتیبانی دو کشور مهم را نیز در کنار خود خواهند داشت.
    • رضا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      44 32
      کشوری‌که‌نصفش‌تورک‌چطور‌می‌تواند‌‌به‌ ارمستان‌کمک‌کند‌تو‌ازطرف‌خودت‌حرف‌‌بزن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    ای کاش میشد این کشورهای همسایه را دوباره به میهن بازگردوند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    86 52
    درصورت جنگ دوباره قره باغ هم از دست خواهند داد
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    مسئولین چرا آذربایجان و ارمنستان آران و شروان شرق ترکیه کردستان عراق و هرات و ترکمِنستان را دوباره به ایران بر نمیگردونند
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      37 54
      توهمات دست اخر باعث نابودی خودشان میشه
  • روزبه IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    54 57
    ارمنستان در موقعیت ضعف-تهدید قرار داره و آذربایجان در وضعیت فرصت-قوت، در این شرایط باید منتظر شروع عملیات تهاجمی توسط دولت آذربایجان بود
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    55 9
    دولت ایرانم مثل همیشه بیانیه میده نه واکنش
  • newspapor77 IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    67 46
    برای ایران هم تصمیم گیری سخت خواهد شد چون ارمنستان نسبت به آذربایجان وترکیه کشور قابل اعتماد تری هست. تصرف استان سیونیک به معنای از دست رفتن مرز با ارمنستان وهم مرز شدن طولانی تر با کشوری هست که نماینده مطلق رژیم صهیون در منطقه است. قطعا ایران دلش نمیخواهد قدرت پان ترک هادر مرز هایش تقویت شود
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    45 80
    چه راحت ترکیه سیاست هایش را در منطقه اجرایی میکند و خط مرزی ارمنستان و از ایران را جدا کرد واقعا ابر قدرتی است برای خودش
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      10 6
      مخالف این مورد نبود والا نمیتونست
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    44 57
    سیاست همیشگی ایران نظارت است اهل جنگ نیست
    • امیر CA ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      44 17
      شما امروز به دنیا اومدی هفت سال جنگ داخلی سوریه و عراق رو ندیدی دو سال اول جنگ ایران فقط تو میدان جنگ بود بعد دو سال تازه روسیه وارد شد و همون ایران بود که دمشق و حلب و بغداد رو نجات داد طرف مقابل ایران رو هم که یادت نرفته عرعرستان قطر ترکیه امریکا و...... ای خدا یادش بخیر قرار بود دو هفته ای بشار اسد سقوط کنه همه این کشورها هم مصمم این جمله رو تکرار میکردن ولی حالا چی شد همشون مثل چی فرستاده میفرستن دست بوس بشار اسد
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    26 17
    مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افته
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    65 63
    آذربایجان نه توانایی جنگ داره نه توانایی مقابله
    • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      10 10
      به همین خیال باش
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    54 36
    ایران باید مانع از اجرای این طرح بشه چرا که بیش از همه به ضرر ایران خواهد بود و ایران دور زده خواهد شد متاسفانه
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    51 31
    اردوغان هم مثل بقیه دیکتاتورهای منطقه، آدم آمریکاست تمام این فیلمهای مخالفت با آمریکا هم ظاهر قضیه است، قضیه s400 هم برای رو کردن دست روسها پیش آمریکاست
    • حسن CA ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      15 3
      عزیز روسیه هیچ وقت دستش رو رو نمیکنه s400 یک سلاح از رده خارج شده تو خود روسیه است الان روس ها s500 دارن فکر کردی احمق هستند و نمیدونن مهندسی معکوسی هم وجود داره حتی خود امریکا هم سلاح های بروز شده خودش رو نمیفروشه مگر اینکه همه نظارت و استفاده ازش رو خود نیروهای امریکایی بر عهده داشته باشند مثل کشور کره ج ، ژاپن و امارات و قطر و غیره امریکا اونجا پایگاه داره سلاح های مدرنش رو هم مستقر میکنه ولی به کشورهای میزبان اجازه دسترسی بهشون رو نمیده فقط متعهد میشه ازشون دفاع کنه البته در ازای پول هنگفت
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    27 22
    به نظرم ارمنستان با غرب همکاری کند بهتر است تا روسیه همچنین تلاش خواهد کرد خودش را به ناتو ملحق کند اینطوری آینده خودش را تامین کرده
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    7 4
    عجب
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    34 8
    قابل پیش بینی بود پاشینیان عامل غربه که با انقلاب مخملی قدرت رو در دست گرفته و داره قدم به قدم پروژه های اونها رو با همراهی ترکیه و جمهوری آذربایجان اجرا می کنه ، روسیه هم خیلی راحت سرش کلاه میره می خواست به ارمنستان گوشمالی بده خودشو دارن میندازن بیرون!
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    8 48
    هیچکدوم این سرزمین ها ارزش اقتصادی و کشاورزی ندارند
    • مهدی TR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      29 11
      یه بار برو از نزدیک ببین که چقدر کشاورزی و دامداری پر رونقه و حتی ایران هم واردات دام زنده بعضا" ازشون دارد
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    63 78
    بهتر شما از اوضاع ایران ومرغ گزارش تهیه کنی و تحلیل کنی نه ارمنستان وآذربایجان
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      65 18
      شما هم بهتره چشمهات رو باز کنی و درست انتخاب کنی تا به این دریوزگی برای مرغ و غیره نیوفتیم
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      66 21
      مشکل مرغ و دیگر مشکلات بزرگتر با رفتن این دولت و توقف فساد این دولت خود به خود حل می شود
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    15 7
    فقط واقارشاک هاروتیانیان را داشته باشد واقارشاک هاروتیونیان چقدر تلفظ اش سخته
  • رامسر IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    75 41
    یاشاسین ایران
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      70 36
      امیدوارم این حماقت رو کنند و به خاک ایرانی توپی در کنند تا بهانه ی الحاق باکو آران رو به خاک کشور داشته باشیم
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      31 52
      اوسکول
    • GNS IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      5 2
      همچین مواقعی ما به طرف مقابل میگیم...
    • معدی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      11 9
      « از باکو تا بوشهر » !!! خوبی عموجان ؟
    • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      28 14
      زنده باد ایران عزیز
    • US ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      16 29
      ما هنوز قضیه پیشه وری رو برای جدایی آذربایجان از ایران یادموم نرفته ای کاش ترک ها اینقدر حس پان ترکیسم نداشتند
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      16 11
      20:58 چطور شده پیشه وری رو فراموش نکردی ولی باکری رو فراموش کردی؟مگه نمیدونی اونیکه پیشه وری رو سرنگون کرد شاه نبود خود مردم آذربایجان بودند چرا شماها اینقدر نمک نشناسید؟
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      12 20
      بله، درست است، خود آذری ها پیشه وری را سرنگون کردند. آن قدر به مقدسات دینی آن ها توهین کرد که به رگ غیرت آذری ها برخورد و ساقطش کردند. این را هم بدانید پیشه وری به ناموس آذری ها توهین نکرد، ولی اردوغان تکفیری های سوریه را به عنوان کادو برای علی اف فرستاد که به ناموس شیعیان به چشم حق جنسی خود نگاه می کنند.
  • قریشی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    59 43
    آذربایجان سر جاش نشونده بشه یعنی بازوی رژیم صهیونیستی در منطقه قطع شده
  • رضا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    9 7
    متاسفم برای جنگ
  • سعید RU ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    25 19
    ایران باید از این اتفاق جلوگیری بکنه. ترکیه به حدی قدرتمند شده که با سیاست ها و پشتیبانی های خودش از کشورهای همپیمانش میتونه هم منافع خود و هم منافع کشورهای دوست خودش رو تامین بکنه. با این اوصاف قدم بعدی تجزیه کشور روسیه هست که جمعیت کثیری اذری داره و تقریبا نبض اقتصاد روسیه دستشون هست.از این اردوغانه حیله گر هر چی بگی برمیاد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    68 78
    یاشاسین ترکیه و اذربایجان
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      55 32
      یاشاسین عزیز ایرانیمیز
    • نیما IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      17 22
      یاشاسین ایران عزیز... لعنت به اردوغان،پان ترکیسم و هر چه وطن فروشه... نظام باید پان ترکهای خاین رو سر جاشون بنشونه...
  • ناشناس IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    49 31
    اگر این دفعه فوزولی کردند بگیرید اون قسمت رو ضمیمه کنید و‌نگذارید پای ترکیه باز بشه اونجا.
  • مهدی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    26 11
    آخه آذربایجان دیوونست که اینکارو بکنه؟
  • وطن دوست TR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    44 36
    اولا علط می کند الهام علی اف یهودی دوما ترکیه تو خودش مانده از داخل به شدت پوسیده من تعجب می کنم از بعصی ایرانیها که اینجا پان ترک می گیم که کاسه داغ تر از اش شدند اولا مردم ترکیه دوستار مردم ایران و به غیر چند درصد بقیه مخالف پان‌ترکها هستند دوما وقتی از وضع داخلی کشور ترکیه خبر ندارند حرف نزنند این پان ترکها سوما اکثر همسایگان ما اهل باکو و اذر بایجانند دوستار ایران مخصوصا تبریز و مخالف اردوعان یهودی هستندو مخالف جنگند
    • ایرانی GB ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      22 31
      عین حقیقت رو گفتین دوست عزیز ... مردم ترکیه زیر فشار گرانی خانه ها و گرانی کرایه خونه ها دارند له میشن اونوقت در ایران یک مشت پان ترک بدبخت اردوغان پرست هی واسه اردوغان جان خودشون سبزی پاک میکنن و دستمال یزدی تکون میدن , انگار که اردوغان جان شون بزودی میاد تو ایران و به پان ترکها بهشت رو هدیه میده !!
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      27 9
      18:37 چرا اونهمه مردم دنیا و ایرانی در ترکیه ملک میخرن؟عقلشون اندازه تو کار نمیکنه؟
  • احسان IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    33 16
    هنوز ارتش و سپاه ایران لب مرز هستند ، طبق گفته خود مقامات ایران حاظر به تغییر جغرافیای کشورها نیستند ، ۲ روز پیش هم تلفنی استاندار سینواک ارمنستان با مقامات ایران راههای تقویت همکاری ترانزیتی بحث گذاشتند ، اتمام حجت ایران کرد
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    42 29
    ترکیه بااین ترک تازیها ازنقشه محو خاهدشد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    45 9
    اینبار هدف نه قره باغ بلکه شهر ایروان و زنگزور خواهد بود تا ارمنی‌ها رو از قفقاز بیرون کنند
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    32 36
    مشخصه آذربایجان چشمداشتی به خاک ارمنستان نداره و فقط میخواد تا اخرین قسمتهای تحت اشغال خودشو آزاد کنه
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    26 5
    تا جایی که اطلاع دارم سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان نگفته کریدوری وجود نداره! گفته کریدوری که در توافقنامه ازش یاد شده فقط برای رفع انسداد راه ارتباطی و حمل و نقل با نخجوانه و تحت حاکمیت ارمنستان. البته باید ببینیم در عمل چی پیش میاد
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    11 2
    خدای من جنگ نشه!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    17 2
    خدا کند همه چیز با صلح و آشتی تمام شود.
  • DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    29 28
    اردوغان یک شکست خورده ی سیاسی است.
  • حمید NL ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    75 23
    مشرق یه روز میاد میگه تورکیه در یمن دخالت میکنه یه روز میگه اوکراین یه روز میگه چین. همشم منابعش یا سایتهای درپیت یونانی یا ارمنی یا کرد.. عزیز من تمام این گزارشات براساس پروپاگاندا ی ضد تورکی هست. .....
    • محمدی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      25 10
      درود بر شما که حقیقت رو گفتی
  • ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    40 15
    سرو ته مقاله مشخص نیست بالاخره ارمنستان تفاهم نامه سه جانبه رو امضا کرده.پس باید در قبال راه ارتباطی به مرکز قره باغ برای ایجاد کوریدور نخجوان به قره قره باغ همکاری کنه.معلومه اگه به چیزی که امضا کردی پایبند نباشی به زور پایبندت میکنن
  • ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    40 17
    همگام جنگ جهانی اول روس ها و انگلیس ها برای محدود کردن قدرت عثمانی و مسلمانان با کمک به ارامنه ایروان رو اشغال کردن و چند صد هزار مسلمان رو قتل عام کردن.بهتره مراقب تیغ غیبی که هر لحظه ممکنه انتقام خون های ریخته شده رو بگیره باشن
  • نادری IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    25 31
    چه پولی اردوغان گرفت کلی تکفیری اورد مارب یمن اما بازم برا سعودی ها بی تاثیر بود مارب در حال فتح توسط مقاومت
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    25 16
    مشرق معلومخ تو محل شما روغن و مرغ خیلی فراوونه که داری به موضوعات فرعی رسیدگی میکنی
  • سوسان IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    43 17
    مینورسکی و فرای یهودی آرامیان رو عاریائی کردند تا جنگها تا ابد در منطقه ادامه داشته باشه مطمئن باشید روسیه هیچ وقت وارد جنگهای قومیتی که مینورسکی بوجود آوره نمیشه همین مینورسکی بود که به کردها و ارمنی ها اسلحه مجانی میداد و اسلحه رو از ترکها و عربها میگرفت با مراجعه به ویکی پدیای ارمنی و فارسی میفهمید چقدر مغزشون فاشیستی ورم کردهکه تا قیامت هم خوب نمیشه
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      15 28
      پانترک...
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      19 29
      طورک فرض کردن فضایی ها رو عشقه.خخخخخ
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    50 49
    دشمنان ترکیه و اذربایجان محکوم به نابودی هستند
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      23 3
      دوست عزیز خدا همیشه یاور یاری کنندگان مظلومان هست و خواهد بود
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      12 13
      دشمنان ایران بزرگ محکوم به نابودی هستند حتی اردغان و علیف
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    12 18
    خط قرمز حمله به خاک و تصرف خاک دو کشوره. این خط قرمز ایرانه چه از طرف دولت باکوه از طرف دولت ایروان
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    38 18
    این همونی نبود که گفته بود اگه آذربایجان به قره باغ حمله کنه تانک های ما تو باکو رژه خواهند رفت؟!؟!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    14 6
    جان دلار میرسه به ۴۰
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    20 16
    این گزارش بیشتر اوهام تخیلاته به نویسنده بگید برو یکم تحصیلات بکن این حرفا همش که نه ولی نودونه درصدش اوهامه
  • کورش DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    29 56
    پانترکیسم (با پشتیبانی صهیونیسم) به مراحل بسیار خطرناکی وارد شده است و باید هر چه سریعتر با آن برخورد شود. نباید مانند جنگ آرتساخ که ایران غفلت کرد وا ما هیچ واکنشی نشان ندادیم این بار غافلگیر شویم.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      19 8
      یعنی ایران چکار کنه؟ به جای حمایت از شیعیان آذربایجان از مسیحیان و پ ک ک حمایت کنه؟!
  • حسن IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    20 33
    بهتر است روسیه از طرف شمال و ایران از طرف جنوب به جمهوری اذربایجان حمله نموده و در انجا یک حکومت بیطرف بدون نیروی نظامی شبیه ژاپن بوجود اورند و هر دو کشور بر ان حکومت نظارت کنند . با این موجود دردسر های زیادی برای ایران و روسیه در اینده تولید خواهد شد .
    • ستار خان IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      25 15
      اون نسخه ای که پیچیدی برای عرب جواب می دهد نه جایی که عرب نی انداخت ( اعراب بدستور عمر وقتی ایران را فتح کردند وقتی به مرز ترکستان رسیدند نیزه جنگ را زمین انداختند)
  • جاویدایران FR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    30 35
    آذربایجان و اوکراین و ترکیه و این کشورک های کوچک در برابر قدرت نظامی روسیه توان یک ساعت ایستادن هم ندارن، یادتون نره قدرت نظامی روسیه حتی گاهاً از امریکا و کل اروپا هم قوی تر هست اونوقت این بازی های کوچک چیه ... به اینهامیگن بازی کوچکان. بیخیال
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    30 29
    لطفا خبر کاهش ارزش پول ملی ترکیه رو بزن یکم جیگرمون حال بیاد
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      24 14
      چه ربطی داره
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    12 2
    شما هم فقط نگاه کنید
  • US ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    8 2
    جالب شد
  • ناشناس IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    37 27
    آذربایجان فقط میخواد خاکهای اشغال شدش توسط ارمنستان و روسیه رو باز پس بگیره، نه کمتر نه بیشتر؛ منطقه زنگه زور جزو خاکهای تاریخی آذربایجان هستش
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      22 30
      کل قفقاز متعلق به ایرانه
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      21 25
      آذربایجان کشورش کمتر از ۳۰سال هست درست شده.قفقاز متعلق به ایران بزرگ هست
  • نادر IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    45 28
    دم ترکیه گرم ک کمک کرد ک ادربایجان سرزمینهای خودشو بازپس بگیره
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      14 35
      دم ایران گرم که کمک کرد حکومت علی اف نفس بکشه
  • نادر IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    48 24
    اردوغان شخصیتی عمل گرا داره و کاره درستی انجام داد ک از اذربایجان دفاع کرد ینی یجورایی دست اذربایجان رو گرفت برخلاف سایرین ک پای اذربایجانو میکشیدند
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    36 58
    خاک بر سر اون هایی که در ایران از آذربایجان پشتیبانی کرده و میکنند.بدبختها هیچ میدونین بعد ارمنستان نوبت خود شما هست؟ترکیه تا ایران رو نابود نکنه دست برنمیداره به نظر من از بین رفتن مرز ارمنستان یعنی نابودی حیثیت ایران .
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      18 16
      بیچاره دلم میسوزه برات
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      10 16
      چی بلغور می کنی واسه خودت؟!! کدوم مرز الان رفته؟! آخرین کسی که آرزوی نابودی ایران رو داشت شلدون ادلسون صهیونیست بود که به درک واصل شد! ترکیه که اول باید از اونا اجازه بگیره!!
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    20 21
    مسئله ای که اینجا بهش توجه نشده هشداری بود که سپاه در طول جنگ داد و اون هم اینکه ایران تغییر در ژئوپلتیک منطقه را قبول نمی کنه به هر حال قره باغ خاک جمهوری آذربایجان بود و ایران به نوعی با حضور تکفیری ها در مرز خودش کنار اومد ولی مسلما اینکه بخوان ارمنستان رو تصرف کنند یا تجزیه بکنندش با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد
  • نصر IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    13 7
    توی عکس الهام علی اف داره به اردوغان گوش میده.
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      10 13
      تو عکس عردوغان داره که الهامو میزنه
  • نصر IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    10 6
    توی عکس الهام علی اف داره به اردوغان گوش میده.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    36 23
    هر وقت دولتی در ایران آمد که خوشبین و ضعیف بود ترک ها فکر کردن خبری شده و دست به اقداماتی زدند، الان ترس دارن تا دولت جدید که روی کار بیاد بخواهد واکنش نشان بده اون وقت کار براشون سخت می شه اما این دولت که توان کنترل مرغ و تخمش نداره و تمام هستی و نیروی خودش در سه کشور اروپایی و آمریکا می بینی و دنبال اجازه گرفتن از اونهاست، این را اردوغان خوب اومده، اما قدرت خداوند بالاترین قدرت ها است، از قدیم گفتن عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، همان طور که صدام از عراق رفت و ایران جای پای محکم کرد، ایشان الله این هما همین کار را می کنند و آذربایجان شیعه به ایران باز خواهد گشت!
  • DE ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    21 19
    ظاهرا ترکیه دست به قماری میزنه که آذربایجان و ارمنستان رو به جغرافیای ایران ملحق کنه
  • علی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    20 9
    مثل اینکه نبرد قرقیسیا در حال طراحی شدن است و هر دو طرف ظالم و ناحق بوده و کشتاری بپا خواهد شد که دنیا به چشم خود ندیده است.والله اعلم.
  • پدی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    32 30
    یاشاسین قدرت ترکیه یاشاسین
  • سیامک DE ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    22 26
    این همه داد وفریاد ها و هیاهوهای این چند سال اخیر دولت عثمانی ترکیه برای جلب توجه جهان به خود، تنها فقط بدلیل تحقیر شدن از سوی اتحادیه اروپا می باشد که آنان (ترکیه) با وجود اینکه میلیاردها دلار برای ورود به اتحادیه اروپا سرمایه گذاری کرده بودند و حتی خط نوشتاری خود را به خط لاتین تغییر دادند ،ولی در اروپا پذیرفته نشدند.اردوغان یک فرد جاهل و منافق است و هر جایی که باد بوزد به همان سوی میرود.بنابرین هرگز به ایشان اعتماد نکنید ،زیرا ایشان شخصیتی متزلزل و ناپایه دار می باشد
    • DE ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      19 19
      خدائیش تحلیل جالبی بود . عردوغان دقیقا مانند بچه ایست که بهش محل نمیگیذاری دایم شلوغ میکنه داد و قال و سرو صدا میکنه که من هم آدمم و من هم اینجا هستم تا جلب توجه کنه .اردوغان یا مسعود رجوی ترکیه هم مانند اون بچه داره دادو هوار راه میندازه و خوش خدمتی میکنه که من هم هستم
    • الم IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
      7 2
      چی میگی تاریخ تغییر خط ترکیه چه ربطی به اتحادیه اروپا دارد مگه سابقه اتحادیه چند ساله
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    35 24
    اردوغان شده الگوی جوانان آزربایجان ایران
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      10 23
      درود
    • FR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      15 7
      اما امام علی الگوی جوانان شیعه در آذربایجانه. خواهی دید که پیروزه و کی مزدور و شکست خورده
    • DE ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      6 3
      ۰۰:۳۷ - ۱ درود / عجب گیجیه این یارو. درود چیکارش به آذربایجان . درور و الیگودرز و بروجرد خرم آباد..... ربطی به آذربایجان ندارند
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    18 23
    قراباغ جزو خاک آذربایجان هست ولی سیونیک جزو خاک آذربایجان نیست این که نخجوان و سرزمین اصلی آذربایجان با هم مرز مشترک ندارند تقصیر ارمنستان نیست.
  • یکی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    16 18
    این دفعه دیگه باید سرجاشون بشونیم اردوغان و رفقاشو.قطعا باید ایران از منافعش دفاع کنه.حتی اگه لازمه باید به ارمنستان کمک کنیم تا حساب کار دست اردوغان بیاد
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    24 5
    توهم یونانی به این میگن جنگ روس و آذربایجان این آرزوها اصلا تحقق پیدا نمیکنه
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    29 10
    زنگزور متعلق به جهان اسلام است
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    26 9
    از مرغ چه خبر
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    7 11
    جنگ جدید و کشتار بیگناهان بخاطر قدرت طلبی یک رییس جمهور کم عقل
  • نادر IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    10 1
    زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد
  • ناشناس US ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    19 5
    خب اصلا برای این کریدور جنگ نیاز نیست چون خودش در توافقنامه هست.این مسیر قبلا در زنگه زور وجود داشت ولی بعد از جنگ ۱۹۹۲ توسط ارمنستان تخریب شد و حالا قراره بازسازی بشه. سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن بعیده آذربایجان با روسیه بجنگه! در کل تحلیل بعیدی هست
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    34 17
    نولدو پاشینیان؟ خخخخ. پ ک ک را فرستاده بودند به جنگ ترکان آذربایجان.ارمنی ها خاک آذربایجان را اشغال کرده اند و آن را از نخجوان جدا کرده اند حتی ارمنی ها آهنگ های آذری ها را هم کپی میکنند! و به نام خود ثبت میکنند.در مساجد آذری ها خوک نگهداری میکنند!موقع جنگ هم ارمنی ها به غیر نظامیان آذری حمله میکنند!! من فکر نمیکنم هیچ کشوری چنین دشمن عتیقه ای داشته باشد. آذربایجان خاک اسلام است.
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      11 28
      فعلا که آذربایجان حل جولان صهیونیست ها و اشغالگران اسرائیلی شده ! پانترکیسم تلاش میکنه همه چیز رو وارونه نان بدهد ! بی جهت نیست گفتند پانترکیسم ملغمه ای است از بیسوادی و بیشعوری !
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 10
    حمله به خاک ارمنستان و زنگزور یک دام از سوی روسهاست تا آذربایجان حمله بکنند
  • CA ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    14 24
    باید آذربایجان سرعقل بیایید و به ایران ملحق شود. سرزمین های از دست رفته به ایران بازگردانده شوند.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    10 22
    نباید ارتباط با ارمنستان قطع شود در صورت بروز جنگ بالافاصله باید تا 20 کیلومتر در خاک آذربایجان و ارمنستان مستقر شویم.
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    6 1
    ما هیچ ما نگاه
  • پیمان IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    6 4
    چنین به نظر میاد که این خبر گذاری یونانی برای اینکه کانون توجهات رو از یونان به قره باغ انتقال بده چنین گزارشی رو تنظیم کرده باشه، ولی جمهوری اسلامی ایران کوچکترین تحرکات رو در کل منطقه رسد و تجزیه و تحلیل میکنه و هیچ گونه جنگ یا تحرک رو در نزدیک مرزهای خود تحمل نمیکنه و درمورد امنیت خود و منطقه با هیچ کشور و دولتی تعارف نداره
  • mehriran IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    12 22
    با سلام و عرض ادب ایران بایستی از ارمنستان صد در صد حمایت کند البته این حمایت ایران از ارمنستان به نفع آذربایجان هم هست زیرا ترکیه در نظر دارد ارمنستان و آذربایجان را به سمت یک جنگ فرسایشی سوق دهد و به بهانه امنیت مرزهایش جای پایش را در شمال ایران محکم نماید
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    23 5
    کردها و چند تالشی چگونه به تکاپو افتاده اند
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    38 20
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورکیه یاشاسین اردوغان و یاشاسین الهام علی اف یاشاسین تورک میللتی، به کوری چشم دشمنان قره باغ آزاد شد و دل ده ها میلیون ملت آذربایجان و ترکیه را شاد کرد و پوزه کسانی که ادعای مسلمانی دارند و از پیروزی آذربایجان و شکست ارمنستان غاصب و جنایتکار می سوزند را به خاک مالید. زنده باد دوستی و برادری ترکیه و آذربایجان
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      12 23
      ابله قره باغ هنوز دست ارمنستانه
    • امير IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      10 8
      فعلا كه هر خبرگزارى توى دنيا را نگاه كنى داره درمورد قدرت ايران صحبت ميكنه عردغان حالا حالا بايد پشت سر ايران بدوبدو كنه
  • * IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    31 19
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تورک
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    19 4
    مشرق. درست تحلیل نمی کنی. ارمنستان باید مسیر نخجوان به آذربایجان باز کند داره مسخره بازی در میارن
  • نیما IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    7 6
    سیاست کشور ما توسط رهبرش اعلام میشه... حضرت آقا اعلام فرمودند که ایران هیچ گونه تغییر در ژیوپولوتیک منطقه رو نمیپذیره...یعنی همونطور که خاک اشغال شده آذربایجان باید آزاد میشد،حمله و اشغال خاک ارمنستان هم قابل پذیرش ایران نخواهد بود...
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    35 26
    روس ها باید از قفقاز خارج شن، چون قره باغ و زنگه زور از لحاظ تاریخی جز خاک آذربایجان است و در صورت مداخله روس ها و همپیمانانشان ما ترک های آذربایجان برای جنگ با روس ها و ایادی شان به کمک آذربایجان خواهیم شتافت و در کنار برادران شیعه آذربایحانی با دشمنان خواهیم جنگید
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      11 13
      زیاد سینمای عثمانی نگاه نکنید براتون خوب نیست
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    11 15
    اگر نیازی باشه ضربه شصت ایران در آذربایجان رو هم به آبدوغخان میچشونیم.
  • حسین IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    6 11
    اگر این جنگ رو راه بندازن . بهترین کار اینه که روسیه با ایران از چند طرف ترکیه رو تحت فشار قرار بدن و در سوریه ادلب رو کاملا پاکسازی کنن تا مرز ترکیه و در شمال عراق ، ارتش عراق با حشدالشعبی رو حمایت کنن تا پایگاه هایه ترکیه رو نابود کنن تا دیگه این اردوغان به فکر جنگ را انداختن نباشه. ترکیه داره از سیاست صهیونیستی استفاده میکنه.۱. ضعیف کشی ۲.حمایت از یک جبهه جنگ به نفع منافع خودش. ولی این سیاست ها اخر دامن خودش رو میگیره. چاه مکن بحر کسی اول خودت . دوم اردوغان
  • بهروز IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 10
    تمام سخنان گفته شده حکایت نقشه عرب ویهودواردوغان حزب باداست.ایران بایک شهرموشکی می تونه بااعلان اینکه ازقبل اینهاجزوایزان است اولتیماتوم صادرکنه فقط باپرتاب ۱۰ موشک همه راقزاری بده .ماسه نیروداریم که همزمان درسه منطقه می تونه بجنگه.ارتش سپاه وبسیج مردمی.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    8 13
    خیلی مهمه که ایران در مقابل ترکیه از ارمنستان حمایت نظامی کند .
  • ارتا IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    20 6
    ایروان سرزمین آذربایجان مسلمانان است دوم این ارمنستان اشغالگر است که سخت درهم کوبیده خواهد شد چون اشغالگر است
    • ایلیا IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      8 2
      آذربایجان برادران و شیعیان علی بن ابیطالب هستن لعنت بر دشمنان و خاینین
  • محمد IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    ما با قاطعیت از آذربایجان حمایت میکنیم شما هرچه میگویید بگویید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس