اولین تمرین استقلال با حضور فرهاد مجیدی

مدیر اسبق استقلال گفت: مدیریت باشگاه باید خواسته های فرهاد مجیدی را برآورده کند ولی اگر هم نشد مجیدی نباید سریع قهر کند و برود و باید بماند و با سختی های کار در استقلال کنار بیاید.

سرویس ورزش مشرق – با پایان سال ۱۳۹۹ و البته قرن چهاردهم هجری شمسی باز هم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار نشدند و این برنامه هدفمند، به قرن پانزدهم کشیده شد. در صحبتی که با یکی از اعضای اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال داشتیم در ارتباط با خصوصی سازی و البته اختلافاتی که همواره در جمع مدیران این باشگاه در این سالها مشاهده شده حرف زدیم.

حسین فرزامی در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات اخیر در عدم خرید بازیکن مد نظر فرهاد مجیدی برای استقلال و البته سهم مسعود سلطانی فر در عدم واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی حرف زد.

متن این صحبتها در ادامه می آید:

وزیر همانقدر که بابای پرسپولیس است بابای استقلال هم هست/مبادا باز هم فرهاد مجیدی قهر کند

* مدیران استقلال امی قاسمی نژاد را جذب نکردند! فکر می کنید پرداخت ۳ میلیارد تومان برای مدیران متمول استقلال تا این اندازه سخت بود؟

- قطعا که سخت نبوده است. شکر خدا افرادی در هیأت مدیره استقلال هستند که این اعداد برایشان پول خورد است و باید دید مشکل از کجاست. من قبل از این موضوع به فکر فرهاد مجیدی هستم.

* چرا مجیدی؟

- سابقه نشان داده او به محض اینکه در تیمش مشکلی ایجاد می شود قهر می کند و تیم را رها می کند. حالا می خواهد این مشکل مالی باشد، می خواهد اداری یا هر چیز دیگری باشد. او اصلا حاضر نیست خودش را به خطر بیندازد. در حالی که از قدیم گفته اند کسی که تنش را به آب می زند باید انتظار خیس شدن را داشته باشد. سرمربیگری در استقلال همان قدر که محبوبیت و کِیف کردن دارد سختی های خودش را هم دارد. در واقع پستی و بندی ها در کنار هم هستند. او باید خودش را در این قبیل مسایل دخالت بدهد.

وزیر همانقدر که بابای پرسپولیس است بابای استقلال هم هست/مبادا باز هم فرهاد مجیدی قهر کند

* یعنی در امور مدیریتی ورود کند؟

- بله! سرمربی تیم می تواند برود و بین مدیران باشگاه بنشیند و خواسته اش را رخ به رخ و چشم در چشم مطرح کند. باید برود و بگوید من فلان بازیکن را می خواهم تا جام بیاورم. کاری که امثال امیر قلعه نویی می کنند. به هر حال هر اتفاق خوب و بدی در استقلال رخ بدهد همه این نفرات سهیم هستند. اگر فرهاد مجیدی بخواهد کناری بنشیند کارها پیش نمی رود و باید  خودش هم در خیلی مسایل ورود کند. به ویژه مسایلی مانند یارگیری. او قطعا می دانسته که خرید قاسمی نژاد برای تیمش اهمیت زیادی داشته و باید این موضوع را دنبال کند.

* وظیفه مدیران باشگاه چه بود؟

- آنها هم باید خودشان را نشان بدهند. مدیریت که فقط عکس انداختن در هنگام عقد قرارداد نیست. این روزهاست که باید خودی نشان بدهند. از دسته چکشان هزینه کنند. داشته ایم مدیرانی که در این روزها از اموال شخصی شان زدند تا هوادار در آخر فصل قهرمانی بیاورد. استقلال یک پلی میکر می خواست و این بازیکن می توانست خواسته های فرهاد مجیدی را برآورده کند. ولی با این شیوه مدیریت این ره که می روند به ترکستان است.

وزیر همانقدر که بابای پرسپولیس است بابای استقلال هم هست/مبادا باز هم فرهاد مجیدی قهر کند

* چرا مدیریت باشگاه در چنین روزهایی منفعل می شود؟

- این را باید از وزیر ورزش هم سئوال کرد. از بس که مدیریت استقلال چشمش به دهان وزیر است. این آقایان بدون اجازه مسعود سلطانی فر آب نمی خوردند. این استقلال و آن پرسپولیس دو مجموعه ای هستند که یک بابا دارند ولی نگاهی که به این دو فرزند می شود مساوی نیست. این دو مجموعه باید سالها پیش به بخش خصوصی واگذار شوند ولی وزیر این دو تیم را کرده عصای دست خودش و حاضر نیست از تکیه دادن به آنها دست بردارد. هر کاری می خواهد بکند از این دو تیم خرج می کند و معلوم است که دوست ندارد این دو تیم را به بورس یا هر جای دیگری واگذار کند. او هر دو تیم را برده زیر بلیت دولت و از آنطرف می خواهد از موقعیت اجتماعی شان استفاده کند و از طرفی نمی خواهد برایشان خرج کند.

* فکر می کنید این دو تیم در نهایت واگذار می شوند؟

- والا در قرن چهاردهم که این اتفاق رخ نداد. ببینیم در قرن پانزدهم کسی می آید که چنین عرضه ای داشته باشد! این وزارت ورزش هم با این همه سروصدا و وعده هایش باز هم همه را سرکار گذاشت. خیلی بعید می دانم دولت حالاحالاها دست از سر این دو باشگاه بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    5 10
    الان من میخاستم یه چیز در مورد کینگ فرهاد بنویسم ولی چه فایده؟
    • نادری IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      21 3
      بعد از پایان این دولت معلوم میشه بابای کی بوده؟؟ بابا مسعود بره لنگ برمیگرده به دوران بعد از قطبی
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      1 14
      زمان قطبی هم سلطانی فر بود؟توآسیا هم سلطانی فر هست؟
    • ببند IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      3 1
      پس دهنتو ببند وراجب فذهاد حرف نزن
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    9 0
    می خوام بدونم شرف و انسانیت و عدالت گویی چنده؟ البته خرج زندگی بالاست دیگه
  • بامرام IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    20 6
    برای پرسپولیس پدر و برای استقلال پدر رومینا است.
    • ا. IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      1 20
      چون کیسه هم مثل رومینا،سروگوشش می جنبه وکارش شده دکل نوردی بابای رومینا هم براش زیاده ازمسئولان نالایق تیم کیسه،پیشکسوت جیره خوارباشگاه،عده ای ازهواداران وبازیکنان بی تعصب ومربی بی عرضه شبانه روزکارشون شده بالارفتن ازدکل سرورشون وتناول ازخیگ پرسپولیسیها
  • مانی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    9 4
    متاسفم برای نویسندهاین مقاله که خودش خبرنگار میدونه ولی نمیدونه سال 1399 پایان قرن نیست
  • Bndboy IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    9 10
    قهر فرنازم به وزیر نسبت میدن
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    7 2
    فعلا که دوره همین رانت خواری هاست ولی خدایی دیگه حق ندارید در مورد عدالت حرف بزنید از اولم دوتا تیم محبوب بودن برای دولت استقلال و پرسپولیس!! بقیه هم پشم
  • سامان HK ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    6 1
    مسولین محترم چرا با پول معدن مس رفسنجان در کرمان استادیوم و باشگاه و .. میسازید طبق قانون 20درصد درامد دولتی معدن مس رفسنجان فقط باید در رفسنجان هزینه شود الودگی مس نصیب رفسنجان ولی سود ان نصیب کرمان عدالت کجتست
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 2
    وزارت ورزش و وکلا ورزش ایران ته آن ختم میشود به پرسپولیس و استقلال مثل بچه ای که دوعدد عروسک داشته باشد و جانش به انها بسته است وهیچ وقت انها رااز خودش جدا نمی کند حالا حکایت وزیر است و این دوباشگاه که هویت وزارت خانه هستند. میگه با تو بیستم بدون تو هیچی نیستم. اگر هواداران پرسپولیس و استقلال زرنگ باشند این دو تیم را رها کرده و برای خود دو تیم جدید ازنو ساخته حتی با نامهای دیگر وبه دوسال نمی کشد که آن تیم ها پا گرفته و جایگزین این دو تیم میشوند.بدون دخالت دولت ووزیر انوقت می بینید این دو تیم فعلی به سال نکشیده منحل شده وحال اقایان گرفته میشود. عیراز این باشد سالهای سال هواداران پرسپولیس و استقلال سرکار هستند.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    3 1
    بابای پرسپولیس! بابای استقلال! این دیگه چه ادبیاتیه!!
  • وطن پرست DE ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    3 1
    درفوتبال رو تخته کنید پولشو خرج خرید تبلت و احداث زمین ورزشی در مناطق محروم کنید. با پول قرارداد پیلتموس می شد مشکل زمین ورزشی برای دانش اموزان را در تمام کشور حل کرد.
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    3 2
    مجیدی زمانی که بازیکن بود هم قهر میکرد چه ربطی به وزیر داره کلا زیاد قهر میکنه
  • رمصانیان GB ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    لیگ ایران یعنی بابا سلطانی وارتباطات قوی وزیرارتباطات به کمک داوران متعصب به ی تیم خاصصصص وهمراهی امپراطوری رسانه ای به شدت سرخ اجازه خود نمایی به هیچ تیم دیگری جز لنگ را نمی دهند عرض اندام کنند بقیه برای دومی وسومی بجنگند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس