کد خبر 1198622
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

تهران از زمان‌های دور به عنوان پایتخت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر آن شناخته شده است. این شهر با حدود 9 میلیون جمعیت تمامی فعالیت‌های مهم کشور را به خود اختصاص داده است و محل اشتغال تعداد زیادی از افراد است. بر همین اساس عده زیادی برای کار و یا تفریح به این شهر سفر می‌کنند. تمامی افرادی که به دلایل مختلف عازم تهران می‌شوند، نیازمند مکانی مناسب و آرامش بخش برای اقامت هستند؛ در این راستا تعداد زیادی هتل در تهران وجود دارد، اما چگونه می‌توان از بین هتل‌های تهران بهترین آن‌ها را انتخاب کرد؟! اگر انتخاب هتل مناسب در تهران یکی از دغدغه‌های شما برای سفر است، در این مطلب هتل‌های تهران را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

فاکتورهای مهم در رزرو هتل تهران و اهمیت موقعیت هتل

 مهم‌ترین فاکتورها برای رزرو هتل‌های تهران

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که بر اساس چه معیاری درجه و تعداد ستاره‌های یک هتل تعیین می‌شود؟این یک معیار کلی است که سازمان میراث فرهنگی کشور برای سنجش کیفیت هتل‌ها در نظر گرفته است و هتل‌ها بر اساس این سنجش می‌توانند خدمات و امکاناتی که برای مسافران فراهم کرده‌اند را قیمت گذاری کنند. شاید از نظر بسیاری از مسافران یک هتل 4 ستاره با یک هتل 5 ستاره تفاوت چندانی نداشته باشد اما باید جزئی‌تر به موضوع نگاه کرد.

 اصلی‌ترین معیار طبقه‌بندی هتل‌ها بر اساس امکانات و خدماتی است که به مسافرین خود ارائه می‌دهند. طبیعتا هتلی که میلیاردها تومان سرمایه برای ارائه امکانات بهتر به مسافرین خود خرج کرده است با هتلی که تنها مقدار کمی سرمایه صرف ساخت و بهبود آن شده است یکسان نیست. اکنون می‌خواهیم مهم‌ترین فاکتورهایی که یک هتل باکیفیت را از نظر امکانات و خدمات از دیگر هتل‌ها متمایز می‌کند، بررسی کنیم.

●      نظافت محیط

اولین و مهم‌ترین معیاری که اغلب مسافران برای رزرو هتل به آن توجه می‌کنند، نظافت آن است. مخصوصا با شیوع ویروس کرونا این عامل اهمیت روز افزونی پیدا کرده است و هتلی که به نظافت و سلامت مسافرین خود اهمیت ندهد عملا از نظر آن‌ها مردود است.

●      امکانات هتل

دسته‌ای از امکانات مانند سرویس بهداشتی، حمام، اینترنت و... در تمامی هتل‌ها اعم از باکیفیت و بی‌کیفیت وجود دارند؛ اما دسته‌ای از امکانات هستند که در همه هتل‌ها وجود ندارند و وقتی در یک هتل خاص وجود داشته باشند، باعث ارزش‌مندی آن خواهند بود.

 به عنوان مثال اگر تمامی هتل‌ها در رستوران خود فقط غذای ایرانی سرو می‌کنند، اگر یک هتل علاوه بر غذای ایرانی، غذاهای فرانسوی را نیز در منوی خود قرار دهد، این موضوع باعث رضایت‌مندی بیشتر مهمانان خواهد بود.

●       کارکنان هتل

 یک نکته جالب که باید بدانید این است که در بعضی از نظرسنجی‌هایی که از مسافرین هتل‌های تهران صورت گرفته است، بسیاری از مسافران علت رضایت خود را برخورد مودبانه کارکنان هتل عنوان کرده‌اند. همچنین تسلط کارکنان هتل به زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

بهتر است قبل از رزرو هتل ، نظرات مسافرین قبلی در مورد آن را با دقت بررسی کنید. در وبسایت اقامت 24 می‌توانید به راحتی هتل‌های تهران را بر اساس لوکیشن فیلتربندی کنید و نظرات مسافرین قبلی را در مورد هتل مورد نظر خود مشاهده کنید.

●       متراژ هتل و اتاق‌ها

 متراژ کلی هتل و متراژ هر یک از اتاق‌ها نیز یکی از معیارهای مهم برای تعیین کیفیت هتل می‌باشد. هر چقدر متراژ هتل و هر یک از اتاق‌ها بیشتر باشد روی تعیین کیفیت آن تاثیر مثبت‌تری خواهد داشت.

●      موقعیت مناسب

لوکیشن یا موقعیت قرارگیری هتل نه تنها روی رفت و آمد راحت‌تر مسافران، بلکه روی آب و هوا نیز تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین اگر به قصد تفریح و یا کار اقدام به سفر کرده‌اید، بهتر است هتلی را رزرو کنید که در نزدیکی مکان مورد نظر شما باشد و در عین حال از آب و هوای خوبی نیز برخوردار باشد. در ادامه در این مورد مفصل‌تر بحث خواهیم کرد.

 بهترین هتل‌های تهران از نظر موقعیت

نمی‌توان منکر این موضوع شد که تهران شهری با حدود 9 میلیون جمعیت و حجم زیادی از شلوغی، همهمه و دود و غبار است. متاسفانه مسافرانی که قصد اقامت در هتل‌های تهران را دارند، اغلب با آلودگی هوا و سر و صدا مشکل دارند. اکنون به شما چند منطقه خوش آب و هوا و هتل‌های نزدیک به آن‌ها را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید اقامت لذت بخش‌تری را در شهر تهران تجربه کنید.

فاکتورهای مهم در رزرو هتل تهران و اهمیت موقعیت هتل

 منطقه درکه تهران

درکه یکی از مکان‌های زیبا و خوش آب و هوا در شمال غرب تهران می‌باشد که از آن به عنوان یک مسیر فوق‌العاده برای کوهپیمایی یاد می‌شود. از بهترین جلوه‌های طبیعی درکه می‌توان به آبشار بندر عبدالله، هفت حوض، جنگل و آبشار کارا و... اشاره کرد. چهار هتل « آزادی، اسپیناس پالاس، هتل هما و هتل استقلال» از جمله هتل هایی هستند که در نزدیکی دره درکه قرار دارند و به همین سبب دارای آب و هوای دلپذیری می‌باشند.

دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر

دریاچه چیتگر دریاچه‌ای مصنوعی با 7 سال قدمت می‌باشد که دارای آب و هوای بی‌نظیری است. دریاچه چیتگر علاوه بر این که بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کل کشور می‌باشد برای مسافران تفریحات سرگرم کننده‌ای مانند پرش آزاد، پیست دوچرخه سواری، کارتینگ و... مهیا کرده است. هتل‌های « استقلال، اوین، آزادی و هویزه » از جمله نزدیک‌ترین هتل‌ها به این جاذبه گردش‌گری هستند.

 پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از مکان‌های زیبا، سرسبز و خوش آب و هوای تهران است که مسافران برای فرار از ازدحام و آلودگی هوا به آن پناه می‌برند. این پارک با مساحت حدود 10 هزار هکتار در انتهای خیابان شهید باهنر تهران قرار گرفته است و به سبب آب و هوای خوشی که دارد یک امتیاز مثبت برای هتل‌های حوالی آن محسوب می‌شود. هتل‌های « آزادی، دیاموند و گلشهر » از جمله نزدیک‌ترین هتل‌ها به پارک جمشیدیه هستند.

بام تهران یا بام لند

بام تهران مجموعه‌ای است که در بالاترین نقطه خیابان ولنجک تهران قرار دارد و هر ساله پاتوق بسیاری از تهرانی‌ها و گردشگران است. این مجموعه بلندترین نقطه شهر تهران است و عده‌ای آن را به نام بام لند می‌شناسند. بزرگ‌ترین مزیتی که رزرو هتل در حوالی این منطقه دارد این است که کاملا از هیاهوی شهر به دور است و سکوت و آرامش عجیبی دارد.  در بام تهران می‌توانید علاوه بر تماشای منظره زیبای شهر تهران از تفریحاتی همچون سورتمه سواری، بانجی جامپینگ و پرش آزاد نیز لذت ببرید. هتل‌های « هویزه، کوثر، لاله، فارس و استقلال » از جمله هتل‌های نزدیک به بام تهران می‌باشند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس