کد خبر 1199270
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

احتمالا تاکنون با این شرایط مواجه شده اید که فرد جدیدی به محل کار شما اضافه شده و باید امکانات لازم برای فعالیت او را فراهم کنید: امکاناتی مثل میز و صندلی و سیستم کامپیوتری و تلفن. مشکلی که در این مساله وجود دارد سیم کشی سیستم ها به محل جدید است، سیم و کابل ها باید کاملا امن تا محل جدید کشیده شوند! اگر در محل رفت و آمد سیم و کابل وجود داشته باشد علاوه بر خطر برق گرفتگی و بی نظمی، موجب ناامنی سیستم های برقی نیز میشود. برای رفع چنین مشکلاتی چه باید کرد؟ در این مقاله قصد داریم ابزاری به نام داکت زمینی را معرفی و بررسی کنیم. با ما همراه باشید...!

همه چیز در مورد داکت زمینی | داکت نیم گرد | داکت کف خواب

داکت زمینی چیست و چه کاربردی دارد؟

داکت کف خواب نام دیگر داکت زمینی است که کاملا بر روی زمین نصب شده و علاوه بر ایجاد فضایی امن برای عبور سیم ها، موجب نظم دهی به محیط نیز می شود؛ داکت زمینی با داشتن پارتیشن های داخلی برای عبور سیم‌ ها و کابل های مختلف استفاده می‌شود تا از ایجاد نویز بین کابل های مختلف جلوگیری شود. در واقع برای مدیریت کابل های متعدد به راحتی می‌توان از داکت کف خواب استفاده کرد. داکت زمینی یا کف خواب عمدتا به شکل نیم گرد تولید میشود تا پاگیر نباشد و در محیط های مختلف بدون ایجاد مشکل قابل استفاده باشد. کاربرد انواع داکت و ترانکینگ در واقع تقسیم بندی و مدیریت سیم وکابل های ساختمانی است و می‌توان با استفاده از انواع این محصولات علاوه بر نظم بخشیدن به سیستم سیم کشی و پنهان کردن یا خارج کردن آنها از دید عموم، در عین حال از تجهیزات برقی ساختمانی نیز محافظت نمود تا در اثر برخورد اشیا و افراد با آنها آسیب نبینند.

انواع داکت زمینی

داکت زمینی را از جهت نوع نصب بر روی کف زمین می توان به دو نوع کلی تقسیم کرد. داکت زمینی ساده و داکت زمینی چسبدار. در واقع تنها تفاوت این دو نوع داکت زمینی در نحوه اتصال آنها بر سطح زمین است و از نظر سایر ویژگی های داکت مثل قابلیت پارتیشن بندی، رنگ بندی، سایزبندی و ابعاد، جنس و سایر ویژگی ها مشابه هم هستند. ادامه مقاله را دنبال کنید به صورت دقیق تر این نوع داکت زمینی را بررسی کرده است:

داکت زمینی ساده

نحوه اتصال این نوع از داکت یعنی داکت نیم گرد ساده با استفاده از ابزار و قطعه‌های خارجی انجام میشود. نصاب داکت زمینی ساده باید ابزارهایی مانند پیچ و رول پلاک با کیفیت برای نصب استفاده کند و همینطور از نظر تخصص نیز فردی مجرب و با تجربه باشد. به دلیل پیچیده تر بودن نحوه اتصال در این نواع از داکت، معمولا هزینه نصب بیشتر است.

داکت زمینی چسبدار

داکت زمینی چسب دار همانطور که از اسمش پیداست در قسمت اتصال بر روی زمین نوار چسبی دارد که به راحتی توسط همان چسب روی زمین نصب میشود. این داکت به شکل نیم گرد است و همچنین با داشتن پارتیشن های داخلی برای عبور سیم ها و کابل های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد در واقع برای مدیریت کابل ها به راحتی می‌توان از داکت نیم گرد زمینی استفاده کرد. این محصول پشت چسب دار تولید می شود که به راحتی قابلیت چسبیدن و نصب روی کف را دارد داکت زمینی پشت چسبدار به دلیل راحتی اتصال هزینه نصب داکت کمتری دارد و احتمالا نصاب مبتدی نیز قادر به نصب آن باشد.

علاوه بر دسته بندی فوق، انواع داکت زمینی را از جهت رنگبندی و جنس نیز می توان تقسیم بندی کرد. رنگهای داکت زمینی کدامند و از چه جنس هایی ساخته می شوند؟

داکت زمینی طرح چوب

طرح چوب در ساخت انواع داکت ها چه از نوع کف خواب یا زمینی و چه در نوع دیواری به کار رفته است و هدف اصلی ساخت آن ایجاد طراحی های مختلف جهت هماهنگی با محیط است؛ انواع داکت طرح چوب در رنگبندی های مختلف از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره طراحی و تولید شده اند که هر فردی بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب می کند. توجه کنید که تنها تفاوت داکت طرح چوب با سایر مدل ها در نمای ظاهری و رنگ آن است و ویژگی های دیگر آن، دقیقا مشابه با سایر داکت های ساده است.

داکت کف خواب فلزی

در محیطهای پرتردد که امکان آسیب به داکت پلاستیکی بالاست از داکت فلزی استفاده میشود؛ این نوع داکت نیز همان ویژگی های داکت سفید از جمله قابلیت پارتیشن بندی و انواع سایزهای مختلف را دارد اما  همان طور که از نامش پیداست از جنس فلز ساخته شده است و دلیل اصلی به کار بردن این جنس برای داکت استقامت و مقاومت آن در محیطهای صنعتی و ماندگاری بیشتر آن است.

همه چیز در مورد داکت زمینی | داکت نیم گرد | داکت کف خواب

خرید داکت زمینی

داکت و ترانکینگ به طور کلی محصولاتی زیرساختی و پایه ای بوده و در عین حال بسیار در معرض آسیب هستند بنابراین نیاز به مقاومت و ماندگاری بالا دارند، از طرفی در شهرهای بزرگی همانند تهران به دلیل تعداد زیاد فروشندگان، تنوع بالای محصولات، قیمت گذاری های مختلف و عدم نظارت لازم در اجرای قوانین مربوط به خرید و فروش، فرایند خرید داکت زمینی با کیفیت و با قیمت متناسب با چالش هایی همراه است. فروشگاه الکتروپخش امین علاوه بر فروش حضوری، از طریق تماس تلفنی و فضای اینترنتی و سایت نیز با شما در ارتباط است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت رسمی این فروشگاه لیست موجودی انواع برندهای داکت و ترانکینگ دیواری و زمینی را استعلام کرده، لیست قیمت را دریافت کنید و در نهایت محصول موردنیاز خود را سفارش دهید. اگر برای انتخاب محصول مورد نیاز خود نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، با الکتروپخش امین تماس بگیرید. همکاران متخصص این فروشگاه در تمام ساعات اداری آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند: 02133990349- 09121501825


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس