کد خبر 1199643
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرزوبوم بخشی از کتاب ام کاکا را که خاطرات رزمنده جانباز امیر کعبی است را منتشر کرد. این روایت یکی از محافظان شخص شاه و فعالیت او در دوره ی جنگ تحمیلی است.

خانه حاج غلام شیک و مرتب بود. خود حاج غلام به استقبال آمد. او را که دیدم شناختم و گفتم « غلام تویی؟» او هم گفت: «امیر تو اینجا چی کار می کنی؟» یک دیگر را در آغوش گرفتیم و بوسیدیم. خانواده با تعجب ما را نگاه می کردند. بالاخره طاقت نیاوردند. پرسیدند: «مگه تو حاج غلام رو میشناسی؟» گفتم: «غلامه. حاج غلام نیست که! من غلام خلیلی رو از قرارگاه خاتم میشناسم که سرتیم محافظای صیادشیرازی بود. غلام، تو کی حاجی شدی؟ غلام خندید و گفت: «اون موقعی که هنوز با تو رفیق نشده بودم؛ سال ۱۳۶۱. گفتم: خب همون اول می گفتی مکه رفتی که بچه ها بهت نگن غلام. گفت: «غلام قشنگتره تا حاج غلام.

حاج غلام از رنجرهای قبل از انقلاب و از محافظ های شخص شاه بود که در ظفار جنگیده بود. سال ۱۳۵۵ به سبب مخالفت با رژیم از ارتش فرار کرده و رژیم شاه هم حکم تیر او را داده بود. او اولین کسی بود که بعد از پیروزی انقلاب در تلویزیون به مردم آموزش نظامی داد. غلام و دوستانش بعداز ظهر ها در قرارگاه خاتم فوتبال آمریکایی بازی می کردند. توپ را با دست می انداختند و بعد یک دیگر را می زدند. ما هم با بچه ها بازی آنها را تماشا می کردیم.

 همه رنجرها کلاه سبزهای نیروی مخصوص - ورزیده و فرز بودند. غلام هم اخلاقی بسیجی وار داشت و در قرارگاه همه بچه های سپاه با او دوست بودند. به خانواده گفتم که من قبل از اینکه با خانواده شما وصلت کنم با غلام رفیق بودم.

 بعد از شام میخواستم به پادگان ولیعصر بروم که حاج غلام مخالفت کرد و گفت: «من اینجا رو برای غریبه ها پاتوق کردم؛ تو که غریبه نیستی. کجا می خوای بری؟!» بعدها فهمیدم که آنجا واقعا پاتوق بچه های رزمنده بود. رختخواب بسیار داشت و بچه هایی که از غرب و جنوب می آمدند به منزلش میرفتند. همسرش هم برای آنها غذا درست می کرد و لباس هایشان را می شست.

حفاظت از شاه یا صیاد شیرازی ؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    18 2
    ایکاش یک عکس هم از حاج غلام میگذاشتید
    • ح س IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 1
      سلام خدا بر شهیدان
  • ابراهیمی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    4 1
    بنازم آدم خوب هم تو دنیا هست
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 1
    قربون صیاد شیرازی بشم. اما سخنی با نگارنده‌ی مطلب: لوس بی‌معنی! :) آخه نکته‌ی عنوان «حفاظت از شاه یا صیاد شیرازی ؟» چی بود پس؟
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 1
    سلام خدا بر شهیدان
  • ح س IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 1
    سلام خدا بر شهیدان
  • ... IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 6
    صیاد شیرازی و با شاه مقایسه نکنید.شاه جزء بد صفت ترین آدم ها بود.ولی صیاد شیرازی مرد بود و در از انسانیت.
    • علیرضا محمدی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      تو این خبر که این دو نفر رو با هم مقایسه نکرده بود!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس