انتخابات

کواکبیان گفت:بدنه اصلاح‌طلبان معتقد است بدترین عملکرد را اصلاح‌طلبان در مجلس دهم و دولت دوازدهم داشته‌اند. اگر بخواهیم تعهدی به مردم بدهیم باید پای آن بایستیم.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

-  برگ برنده کاندیداها، بیان راه حل برای رفع مشکلات ایران و آمریکاست

«محمدصادق جوادی‌حصار» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «اگر کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری این قدرت و ظرفیت را داشته باشند که حل مساله ایران و امریکا را در دستور بگذارند، به نظرم بزرگ‌ترین گام را در مسیر پیروزی در انتخابات پیش‌رو برداشته‌اند. البته به شرطی که بیان‌شان در این مساله باورپذیر باشد. در دوره فعلی تا حدی که وعده داده شده بود، عملی شد و مردم هم استقبال کردند. ولی از جایی به بعد که مسیر پیشرفت در این حوزه متوقف شد، مردم ناامید شدند. هم‌اکنون نیز به نظرم مساله ما مانند گذشته یک بحران جهانی نیست و فقط مساله امریکاست. اگر کسی بتواند با شگردی مشکلات ایران و امریکا را حل کند، برگه برنده انتخابات ریاست‌جمهوری را رو کرده است».

کواکبیان: اصلاحات زیر بار کاندیداتوری لاریجانی نمی رود/ ارتباط مستمر آخوندی با خبرنگاران و رسانه ها

- کواکبیان: اصلاحات زیر بار کاندیداتوری لاریجانی نمی رود

«مصطفی کواکبیان» فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیر کل حزب مردم سالاری در مصاحبه با خبرگزاری مهر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و احتمال نامزدی لاریجانی گفت: اصلاح‌طلبان واقعی هرگز زیر بار نامزد غیر اصلاح‌طلب نخواهند رفت. تجربه دولت یازدهم و دوازدهم نشان داد روی کار آمدن یک فرد غیر اصلاح‌طلب نه تنها منافعی برای جریان اصلاح‌طلب ندارد بلکه ضرر هم دارد. هرکس می‌خواست به دولت فحش بدهد به ما فحش می‌داد.

کواکبیان: اصلاحات زیر بار کاندیداتوری لاریجانی نمی رود/ ارتباط مستمر آخوندی با خبرنگاران و رسانه ها

کواکبیان افزود:«بنده حتی ائتلاف جبهه‌ای را هم قبول ندارم و معتقدم هر حزب باید یک نامزد داشته باشد اما فعلاً چون نظام انتخابات حزبی نداریم ناچار به پذیرش ائتلاف جبهه‌ای هستیم. در دنیا اول انتخابات حزبی دارند بعد ائتلاف جبهه‌ای و یا ملی».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: «خمیرمایه لاریجانی، اصولگرایی است. ما به عنوان اصلاح‌طلب چرا باید زیر بار شخصی که ذات اصلی‌اش اصولگرایی است برویم... بدنه اصلاح‌طلبان معتقد است بدترین عملکرد را اصلاح‌طلبان در مجلس دهم و دولت دوازدهم داشته‌اند. اگر بخواهیم تعهدی به مردم بدهیم باید پای آن بایستیم. چه کسی می‌خواهد پاسخگوی عملکرد دولت دوازدهم و مجلس دهم از طرف اصلاح‌طلبان باشد؟».

کواکبیان: اصلاحات زیر بار کاندیداتوری لاریجانی نمی رود/ ارتباط مستمر آخوندی با خبرنگاران و رسانه ها

- نقل قول نماینده سابق درباره شرط لاریجانی برای کاندیداتوری

از سوی دیگر خبرآنلاین به نقل از نامه نیوز نوشت:«سیدحسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره کاندیداتوری علی لاریجانی گفت: "یک نقل قولی از آقای لاریجانی شنیدم که ایشان جایی مطرح کرده و گفته «اگر آیت‌الله رئیسی بیاید دیگر نیازی به کاندیداتوری من نیست." با این اوصاف اگر آیت‌الله رئیسی نامزد شود به نظرم تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری روشن است».

- قاضی زاده: در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنم

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت:«سید امیرحسین قاضی زاده نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره خبرهای مربوط به اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: بنده در انتخابات ثبت نام خواهم کرد و نامزدی در انتخابات به تأیید صلاحیت شورای نگهبان بستگی دارد».

قاضی زاده در پاسخ به اینکه اگر رئیسی و قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شوند، چگونه عمل می‌کنید، بیان کرد: «به این پرسش پاسخ نمی‌دهم، چون بر اساس اما و اگرها عمل نمی‌کنیم. رهبری هم در سخنرانی اخیرشان فرمودند شما ببینید نسبت به موضوع‌ها صلاحیت دارید یا نه».

کواکبیان: اصلاحات زیر بار کاندیداتوری لاریجانی نمی رود/ ارتباط مستمر آخوندی با خبرنگاران و رسانه ها

- ارتباط مستمر آخوندی با خبرنگاران و رسانه ها  

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «شعاربازی انتخاباتی» نوشت:«عباس آخوندی که ازجمله نخستین چهره‌هایی بود که از کاندیداتوری خود خبر داد، در این مسیر تلاش می‌کند که خود را به‌لحاظ اقتصادی متعلق به طبقه متوسط معرفی کند. او که طی این چند ماه اخیر همواره سعی کرده در ارتباط مستمر با خبرنگاران و رسانه‌ها، خود را در عرصه سیاست پویا نگه دارد، به تازگی در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین درباره وضعیت معیشتی خود که از قضا بسیار هم محل پرسش افکار عمومی بوده، توضیح داده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«آخوندی در پاسخ به پرسشی درباره دارایی‌هایش گفته است:"برای من مهم نیست که پول‌دار باشم یا نباشم ولی فقیر هم نیستم، الحمدلله یک زندگی طبقه متوسط را دارم و آدم متوسطی هستم ولی به نظر من این حرف‌ها همه‌اش انحراف است. زندگی من خیلی سالم است. یعنی اگر پایش بیفتد و بحث کنیم آن وقت معلوم می‌شود که سالوس‌ها چه پنهان‌کاری‌ها که دارند. چون من هیچی برای پنهان‌کردن از مردم نداشتم و ندارم و نخواهم داشت".»

روزنامه اعتماد در ادامه نوشت:«در ۸ سال گذشته اصولگرایان و مخالفان سرسخت دولت حسن روحانی بارها سعی کرده‌اند که اعضای کابینه را به‌خاطر فعالیت‌های اقتصادی و حتی ثروتمند شخصی‌شان مورد انتقاد قرار دهند و از قضا آخوندی همواره یکی از مهم‌ترین گزینه‌های این مخالفان در این میان وزرای دولت بوده».

کواکبیان: اصلاحات زیر بار کاندیداتوری لاریجانی نمی رود/ ارتباط مستمر آخوندی با خبرنگاران و رسانه ها

- بادامچیان:شورای نگهبان افراد مشهور اصولگرا را هم رد کرده است

«اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه با خبرآنلاین گفت:«متاسفانه اصلاح طلبان همیشه علیه شورای نگهبان موضع گرفتند و هر چند نفر از آنها را هم که تایید کند باز هم این اظهارات را علیه شورای نگهبان خواهند گفت. شورای نگهبان طبق قانون موظف است کسانی که دارای صلاحیت قانونی نیستند یا صلاحیتشان برای شورای نگهبان احراز نمی شود را تایید نکنند و ربطی به مسائل سیاسی ندارد.  در دوره انتخابات گذشته تعداد گسترده ای از تیپ مشهور به اصولگرا را رد کرده است».

کواکبیان: اصلاحات زیر بار کاندیداتوری لاریجانی نمی رود/ ارتباط مستمر آخوندی با خبرنگاران و رسانه ها

بادامچیان در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:« همین آقای علی مطهری که منتقد شورای نگهبان است، درچند دوره شورای نگهبان آقای علی مطهری را تایید کرده است؟ و چقدر رای آورده است؟ می گفتند اگر علی مطهری بیایند همه می آیند اما چنین چیزی نیست. این بحث ها در کلان توده مردم نیست، مردم امروز کسانی را می طلبند که به آنها اطمینان داشته باشند و به تعبیری افراد به درد بخور و شایسته ای باشند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    12 1
    مشکل کشور عدم رابطه با امریکایی که تو تامین اب و برق خودش مونده و کارش به ماسک دزدی از متحدان خودش هم رسید نیست. مشکل ذلت طلبایی چون شما اصلاح طلبا هستن که تحریم داخلی رو تو دستور دارین تا القا کنین که مشکلات به خاطر تحریم های امریکاست. ارز۴۲۰۰ چه ربطی به تحریم داره؟ اون همه طلا رو به باد دادین چه ربطی به تحریم داره؟ داداشاتون دزده چه ربطی به تحریم داره؟ فرزندان مظلومتون احتکار می کنن چه ربطی به تحریم داره؟ بسه یا بازم بگیم؟
    • نادری IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      10 0
      جناب کواکبیان هرکی رو دوس دارید یاعلی بفرستید وسط تا ببینید چندچندید شاید بازم حرف خاتمی پسران رفسنجانی حسن خمینی کارساز شده و به عقب بر نگشتیم که عزت مردم رو صف نبینیم
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      11 1
      اگر می خواهیم بیماری کرونا مهار شود، راهش مهار اصلاح طلبان تهوع آور است! با بیرون کردن این فرقه از مملکت به فضل خدا این مریضی هم از کشور رخت برمی بندد!
  • مهرناز IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    18 0
    اخوتدی " خودبزرک بینی تو کمتر از روحانی نیست " حتما در انتخابات شرکت کن " تا متوجه مجبوبیت خود بشوید. گویند: انسان یکبار از یک سوراخ گزیده می شود " مردم با دولت مداری روحانی چنان گزیده شده اند " که دیگر جای هیچ انتخابی برای اصلاح طلبان از جانب مردم وجود نخواهد داشت.
    • محمد رضا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      14 0
      حالا ببینید کی گفتم مواظب باشید این آخوندی از زیر بار پاسخ گویی در نره ... حضور بیش از حدش تو رسانه ها فرار رو به جلو است...
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      0 0
      الان این عکس ژست انتخاباتی آخوندیه ؟ :)
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    15 1
    وزیری که افتخار کرده هیچ خانه ای در دوران ریاستش بر وزارت مسکن نساخته ، حتما برای دست نزدن به کل کشور میخوام رئیس جمهور شود
  • SE ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    9 1
    گرانی و کمبود مسکن دستپخت آخوندی است که آثار سوء آن سالیان متمادی بجا خواهد ماند. این بابا چرا دست از سر مردم برنمیداره؟
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    14 1
    لطفا عکس این بی لیاقت آخوندی رو از تیتر اول بردارین
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    4 0
    نماینده های انقلابی. آخوندی که داره هرروز به درودیوار می کوبه. چوب رو دست شما دیده داره دم تکون میده که یک جورایی فرار کنه. اول تکلیف پسر کارچاق کنش رو بگیره. بعد زر بزنه. انشاالله تولباس آبی راه راه میاد برای مردم توضیح میده
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    آقای جوادی حصار اصلاح طلبان دور مغزشون را حصارکشیدن به جز آمریکا چیزی نمی بینند. حتی هنگامیکه دربستر کنار خانواده ارامیده اند. فکرکرده ومی گویند اگر با آمریکا رابطه داشتیم چشمان فرزندانمان. آبی بود
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    آقای کواکبیان. اتفاقا این دفعه خیلی جالب است گنده هاتون مثل روحانی تو گل موندن بیان یانه. دنبال زمین کج میگردن. در مجلس گله ای میومدین توهم توش رای می آوردی. حال تنها بیا. مثل کروبی که رییس ستاد انتخاباتیش کرباسچی رفت تو بغل یکی دیگه بهش رای نداد چون خودتون خودتون را می شناسید واما آنقدر بی شرفید که بادمجون رو به جای موز به مردم قالب میکنید مثل علی برکت الله
  • DE ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    8 0
    آقای اخوندی با این کارنامه فوق العاده درخشان! دارید مارو خجالت زده نفرمائید! حداقل از چند سال پیش تا امروز چند میلیون خونه برای مردم می ساختید بعد کاندید می شدید. با ترک فعل نمیشه رای اورد!
  • DE ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    8 0
    کواکبیان: اصلاحات زیر بار کاندیداتوری لاریجانی نمی رود.خخخ داشتند لاریجانی را واکس میزدند پولیش میکشیدند کاغذ کادو بسنه بندی که اصولگراست و کاندیدای اصولگرهاست تا بتواند در مردم تردید و شک ایجاد کنند چغذر! زود لو رفت اصلاح طلبه خخخ
  • حسین PL ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    10 0
    هیچ وقت فکر نمیکردم رییس جمهوری نا کارآمدتر از روحانی باشه تا اینکه آخوندی کاندیدا شد , روی روحانی را سفید میکنه
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    20 1
    نامزد های وطن فروش اصلاح طلب باید رد صلاحیت شوند مردم به رئیس جمهور انقلابی و ایرانی احتیاج دارند نه نامزد انگلیسی امریکایی
  • سوخته IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 0
    این آخندی مزخرف کم بود دیده شدن دارد
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 4
    کاندیدا در 1400 اخوندی وزیر دانا و کارکشته است!
  • CA ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 1
    بنظرمن بایستی تمامی لیبرالها رو در همه جا گرفت و بعد از شکنجه روحی در جا بدون آب دادن اعدام کرد. لیبرالیسم بایستی در نطفه خفه بشه.
  • یوسف IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    2 0
    خبرآنلاین به نقل از نامه نیوز که او نیز از اصناف نیوز شنیده بود و نقل شده از ایلنا که او نیز از مشرق نقل قول کرده بود که این بار ما نامزد ائتلافی نمی خواهیم و همان اصلاح طلب باشد بهتر است
  • شهروند ارومیه IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    سلام در نظر داشته باشید که آقای آخوندی از آینده خود نگران است بخاطر عملکردش و در گیر شدنش در دادگاه او با حضور بیشترش در رسانه ها می خواهد خود را ناجی ایران سازد تا در میان افکار عمومی از این امتیاز خود ساخته گرمخانه ستاد انتخاباتی کاندید مورد نظرش را گرم و روشن سازد تا در اینده با حمایت برنده ریاست جمهوری مورد نظرخود از خطر در گیر شدن در دادگاه ایمن سازد اما آنگونه نخواهد شد چنگال عدالت به دنبال بی عدالت گران خواهد بودو این را تاریخ ثابت کرده است.
  • FR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    این آخوندی بنظر میرسد ادای موسوی خائن را در می اورد.....
  • مهدی درخشانی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 11
    به خدا همه اصلاح طلبا بد نیستن
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      اگه اینطوره چه اصراری دارن که عنوان اصلاح طلب داشته باشن؟ دارن می بینن که عمده مشکلات کشور به خاطر طرز تفکر و عملکرد جماعتی است که با تابلو اصلاح طلبی خون ملت رو تو شیشه کردن.
    • DE ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      به طرف گفتند قسم دروغ نخور گفت بخدا تا حالا قسم دروغ نخوردم و از این ببعد سعی میکنم اصلا دیگه قسم دروغ نخورم.
  • جسن IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 0
    کسی که با یک خبرنگار زن برخورد فیزیکی میکند (آخوندی) .تنفر امیز و مکروه است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس