photo_2021-01-26_14-58-46.jpg

مناطق مرزی مشترک سوریه و عراق همچنان آلوده هستند و ریشه ناامنی را باید در غده سرطانی التنف جست وجو کرد که به محلی برای جولان آمریکایی ها و تروریست ها تبدیل شده است.

سرویس جهان مشرق؛ گروهی مشترک از نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق و کامل، عملیات گسترده ای را از ۷ محور در محورهای شمال شرق و جنوب غرب استان الانبار برای شناسایی هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش ترتیب دادند.

یک منبع میدانی که تحولات میدانی را در غرب عراق از نزدیک دنبال می کند، گفت: رزمندگان عملیات را در منطقه «الکرمه» و جنوب شرق گذرگاه های «طریبیل - الولید» در شمال شرق و جنوب غرب الانبار برای شناسایی عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای عراقی عملیاتی را در محور شهرستان الرمادی در شمال استان الانبار انجام دادند و موفق شدند ۱۶ قبضه خمپاره و انواع تله های انفجاری متعلق به تروریست ها را در منطقه «الزنکوره» کشف و ضبط کنند.
 

جزئیات عملیات گسترده در مرزهای مشترک سوریه و عراق/ «التنف» نقطه امن آمریکایی‌ها برای حمایت از تروریست‌های داعش + نقشه میدانی و عکس

وی با بیان این که محور الرمادی و الکرمه در شمال و شمال شرق الانبار چندین مرتبه پاکسازی و امن شده اند، گفت: همکاری برخی ساکنان با تروریست ها و نزدیک بودن این نقاط به مناطق آلوده جنوب دریاچه الثرثار و جنوب غرب استان صلاح الدین راه را برای نفوذ دوباره عناصر مخفی داعش بازکرده است.

به گفته این منبع میدانی این دو محور مهم و حساس پایتخت را از طریق جاده «بغداد - فلوجه - الرمادی - الحدیثه - القائم» و جاده «بغداد - فلوجه - الرمادی - الرطبه - الولید» به مرزهای مشترک با سوریه متصل می کنند و همین مسئله اهمیتش این مناطق را چند برابر کرده است.
 

جزئیات عملیات گسترده در مرزهای مشترک سوریه و عراق/ «التنف» نقطه امن آمریکایی‌ها برای حمایت از تروریست‌های داعش + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی به جزئیات عملیات در محور جنوب غرب استان الانبار اشاره کرد و افزود: نیروهای عراقی در محور جنوب شرق گذرگاه «طریبیل - الولید» موفق شدند مقادیری از تجهیزات نظامی عناصر مخفی داعش را کشف و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: محور جنوب شرق گذرگاه های طریبیل - الولید در نزدیکی مرزهای سوریه و اردن واقع شده است و این محدوده آلوده به عناصر مخفی داعش در نزدیکی منطقه التنف در جنوب سوریه قرار دارد که در اشغال ارتش تروریستی آمریکا است؛ نظامیان امریکایی در این محور تروریست های مخفی داعش را سازماندهی می کنند و شرایط را برای آنان برای ورود به خاک عراق فراهم می کنند.
 

جزئیات عملیات گسترده در مرزهای مشترک سوریه و عراق/ «التنف» نقطه امن آمریکایی‌ها برای حمایت از تروریست‌های داعش + نقشه میدانی و عکس

از سویی دیگر مناطق واقع شده در حدفاصل گذرگاه القائم (غرب الانبار) تا گذرگاه مرزی الولید (جنوب غرب الانبار) با جنوب استان دیرالزور و جنوب و جنوب شرق استان حمص سوریه حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و این موقعیت بر اهمیت این محور افزوده است.

به گزارش مشرق، این نوار مرزی مشترک میان سوریه و عراق اغلب بیابانی است و فرصت را برای عناصر مخفی گروهک تروریستی مهیا کرده که از مناطق آلوده جنوب سوریه (بادیه حمص، وادی الولیج، طار الصرایم و زبیه) وارد استان الانبار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    10 6
    #سفیانی
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      3 3
      موافقم
  • پیروزه IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 2
    پس مقاومت چکار می کند این غده چرکین هر چه زودتر باید از بین برود پهپاد و موشک نقطه زن یادتان نرود طوری بزنید که امریکا و نوکرانش بار وبنه شان جمع کنند بروند ان‌ موقع که منطقه به ارامش می رسد.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    9 6
    آرزوم نابودی اسقاطیل با سجیل
  • سید IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 2
    آمریکای جنایتکار وناقض حقوق بشر وقاتل های سرگردنه ، منتظر باشید تا در عراق نه در خود آمریکا سرتان را از تن نجستان جدا کنیم ، در ایران نسل کشی را انداختید کشور جنایتکار آمریکا . مرگ بر آمریکا و حامیانش ، خداوند چنان بلایی سرتان بیاورد که ندانید چه اتفاقی افتاده است ، دلتان را فعلا به فایزر خوش کنید بی شرم ها ببینید چه بلایی سرتان خداوند خواهد آورد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس