کد خبر 1204168
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
تجمع جمعی از دانشجویان کشور

جمعی از دانشجویان سراسر کشور با حضور در مقابل سایت هسته ای نطنز حمایت خود را از صنعت هسته‌ای کشور اعلام کرده و خواستار مجازات عاملان خرابکاری اخیر در این سایت شدند.

به گزارش مشرق، جمعی از دانشجویان انقلابی سراسر کشور با حضور در مقابل مجمتع غنی سازی شهید احمدی روشن ( سایت هسته‌ای نطنز) حمایت خود را از صنعت هسته‌ای کشور اعلام کرده و اقدام جنایتکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در این سایت را محکوم کردند. 

دانشجویان انقلابی همچنین با سر دادن شعارهایی نسبت به موضع گیری منفعلانه برخی مسئولان دولتی و دیپلماسی نسبت به این اقدام تروریستی انتقاد کردند. 

تجمع جمعی از دانشجویان کشور مقابل سایت نطنز

تجمع کنندگان که کفن پوش مقابل سایت هسته‌ای نطنز حاضر شده بودند خواستار پاسخگویی قاطع نسبت به این اقدام تروریستی و مجازات آمران و عاملان این اقدام شدند. 

دانلود

دانشجویان با سردادن شعارهایی همچون ‌" مرگ بر اسرائیل"؛ " مرگ بر آمریکا"، " دولت بی کفایت مایه ننگ ملت"، الله اکبر" و خواستار اخراج بازرسان آژانس بین المللی اترژی اتمی از کشورمان شدند.

تجمع جمعی از دانشجویان کشور مقابل سایت نطنز

آنها همچنین با در دست داشتن تصاویر شهید سلیمانی و شهید فخری زاده یا این شهدا را گرامی داشتند.

دانشجویان دست‌نوشته‌های را با خود همراه داشتند که روی آن مطالبی در انتقاد از مواضع منفعلانه برخی مسئولان و همچنین مطالبات خود برای پاسخگویی به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را نوشته بودند.

تجمع جمعی از دانشجویان کشور مقابل سایت نطنز

دانشجویان همچنین با تشکیل زنجیره انسانی در مقابل سایت هسته ای نطنز حمایت خود را از فعالیت های هسته ای کشور اعلام کردند. 

تجمع جمعی از دانشجویان کشور مقابل سایت نطنز

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

تجمع جمعی از دانشجویان کشور مقابل سایت نطنز

* درخواست برای پاسخ قاطع به اقدامات جنایتکارانه دشمنان

دانشجویان در این تجمع با قرائت بیانیه‌ای خواستار پاسخ قاطع به خرابکاری در نطنز شده و تاکید کردند: در صورت ادامه‌ روندی که در برابر اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اخیر در پیش گرفته شده است، همچنان شاهد خدشه‌های بیشتر بر عزت ملی و اقتدار دفاعی ایران عزیز خواهیم بود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ

(به کسانی که ستم کرده‏اند، تمایل نداشته و تکیه نکنید که آتش به شما خواهد رسید و در آن حال شما را در برابر خدا هیچ سرپرستی نیست، سپس یاری نمی‌شوید)

تجمع جمعی از دانشجویان کشور مقابل سایت نطنز

پس از ترور پدر دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای ایران -شهید محسن فخری زاده- در ادامه‌ی ترور دانشمندان هسته‌ای مان، صبح بیست و دوم فروردین ماه و در فاصله کمتر از یک سال از خرابکاری تیرماه ۹۹ در سایت نطنز، شاهد تروریسم هسته‌ای در تأسیسات نطنز به دست رژیم غاصب صهیونیستی بودیم.

وقاحت دشمن در اقدامات اخیر حاصل سیاست تنش‌زدایی و مصلحت اندیشی‌های منافقانه مسئولان وقت دولت است که بی هیچ عبرتی از تجربیات تلخ اعتماد به آمریکا، ندای مذاکره‌ی مجدد سر داده و همزمان با حادثه‌ی نطنز، حقیرانه سر میز مذاکره با عاملین و حامیان این اقدام تروریستی می‌نشینند.

مگر از اعتماد به غرب و مذاکره‌های قبلی و برجام، جز تکرار مکرر نقض عهدهای غربیان انتظار می‌رفت؟

چرا به جای درس گرفتن از اعتماد به شغال، به سگ زرد رو می‌آورید؟

در این شرایط، بنا بر سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، تنها زمانی می‌توان سخن از بازگشت پای میز مذاکره بر زبان آورد که تمام تحریم‌های ظالمانه لغو شده و اجرای تمام تعهدات آمریکا توسط ایران راستی آزمایی شود. ایفای تعهد تنها زمانی باید صورت بگیرد که ایفای تعهد متقابل وجود داشته باشد.

در مورد حادثه اخیر نطنز، علاوه بر برخورد با عاملان و افرادی که در مسئولیت خود کوتاهی کرده‌اند، اقلی ترین اقدامی که باید در دستور کار مسئولان وقت قرار بگیرد و فورا به منصه‌ی اجرا برسد، اخراج همه‌ی بازرسان آژانس بین المللی به دلیل جاسوسی و مشارکت در جنایات علیه ملت ایران، توقف اجرای تمام تعهدات هسته‌ای، بازگشت به توانمندی‌های هسته‌ای محصور شده ایران و توقف مذاکرات فعلی ایران با ۴+۱ در وین می‌باشد.

گرچه سایت هسته‌ای نطنز بعد از این حمله با خسارت‌های مالی فراوان و کاهش ظرفیت غنی سازی رو به رو شده است، اما خسارت اصلی به صنعت هسته‌ای معلول انفعال داخلی است که ناامن شدن زیرساخت‌های هسته‌ای، در امان نبودن جان دانشمندان ما و اخراج آنها به دست خودمان برای خوش رقصی در مقابل غرب، پرکردن قلب دستاوردهایشان با بتن و سنگ اندازی در مسیر پیشرفت و اقتدار کشور را سبب شده است.

خسارت اصلی آنجاست که صنعت هسته‌ای به عنوان رکنی از قدرت استراتژیک میهن عزیزمان و با وجود نقش تعیین کننده در تامین انرژی فردای جمهوری اسلامی، تبدیل به بازیچه جریان‌های سیاسی برای مقاصدشان میشود. برای جبران هرچه سریع‌تر خسارت‌های به عمل آمده در این سال‌ها این انتظار از دولت می‌رود که به طور کامل قانون کاهش تعهدات را اجرایی کند و هم‌چنین با توجه به اهمیت استراتژیک صنعت هسته‌ای، راهبرد ثابت و مشخص در کشور اتخاد شده و مجلس شورای اسلامی از این طریق اجازه ندهد این سرمایه مهم بازیچه دولت‌های مختلف قرار گیرد.

در آخر تاکید می‌کنیم که در صورت ادامه‌ روند تحقیرآمیزی که در برابر اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اخیر در پیش گرفته شده است، یعنی عدم طراحی پاسخی قاطع و درخور و اکتفا به رجزخوانی‌های بی‌اساس و نادیده گرفتن بازدارندگی دفاعی که از مهم ترین اصول روابط بین الملل و سیاست خارجی است، همچنان شاهد خدشه‌های بیشتر بر عزت ملی و اقتدار دفاعی ایران عزیز خواهیم بود.
جنبش دانشجویی ضمن اعلام آمادگی خود برای هر گونه کمک در پیشبرد اهداف صنعت هسته¬ای کشور خواهان توقف این مدل سیاست‌ورزی  توسط مسئولین، برخورد با عاملین حادثه و طراحی پاسخی متناسب حفظ عزت و امنیت ایران اسلامی است. در غیر این صورت، ملت عزیز ایران این نوع مواجهه و عملکرد را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس