ویژه ها

اگر آقایان جهانگیری، ظریف و زنگنه برای رفع مشکلات مردم و خروج از وضع موجود راهکار و راه حل دارند، پس چرا در شرایط فعلی راهکارهای خود را پیاده سازی نمی کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** روحانی با برجام،بحران را مدیریت کرد

«داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«دکتر روحانی با برجام به نوعی بحران را مدیریت کرد ولی با ورود ترامپ به کاخ سفید و خروجش از برجام و اعمال تحریم‌ها نتوانست از مواهب اقتصادی برجام در جهت حل مشکلات اقتصادی استفاده کند و کشور به سمت جنگ اقتصادی کشیده شد. جنگی ناخواسته به لحاظ اقتصادی که بر ما تحمیل شد و دولت هم راهی جز مقاومت نداشت».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اکنون این مقاومت نتیجه داده و با پیروزی بایدن در انتخابات و رفتن  ترامپ از کاخ سفید فرصت احیای برجام ایجاد شده است. مسئولان کشور از این فرصت به خوبی استفاده کنند و جناح‌های سیاسی بدانند که عرصه سیاست خارجی جای تقابل و تسویه حساب‌ نیست».

روحانی با برجام بحران را مدیریت کرد/ پزشکیان: با طرح شفافیت در مجلس مخالفم شفافیت یعنی FATF

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب اینگونه وانمود می کنند که جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران منحصر و محدود در دوره ترامپ بوده و در دیگر دولت های مستقر در کاخ سفید، خبری از جنگ اقتصادی علیه ایران نبوده است.

این ادعا در حالی است که در طول 40 سال اخیر، دولت دموکراتِ باراک اوباما به معاون اولی جو بایدن رکورددار تحریم های ضدایرانی بوده است.

از سوی دیگر، برجام نه تنها دستاورد اقتصادی در پی نداشت، بلکه خسارت های بزرگی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرد. دولت آقای روحانی تمام تخم مرغهای خود را در سبد برجام چید و همین مسئله مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرد.

در روزهای گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود:«آمریکا تا زمانی که وضوح و اطمینان پیدا نکند که جمهوری اسلامی ایران به برجام بازگشته است، تحریم ها را لغو نخواهد کرد».

با اینکه مقامات دولت بایدن در حال تکرار اظهارات و اقدامات ضدایرانی دولت ترامپ هستند، اما جریان اصلاح طلب با نشان دادن سراب، همچنان درباره چیدن سیب و گلابی های برجام وعده و وعید می دهد.

**پزشکیان: با طرح شفافیت در مجلس مخالفم،شفافیت یعنی FATF

«مسعود پزشکیان» نماینده اصلاح طلب مجلس در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«الان از نظر اصلاحات و تغییر رفتارها، تجربه‌ها و روندهای بین‌المللی، زمان‌های مشخصی را برای تغییرات تعریف کرده. شما نمی‌توانید در کمتر از یک دهه تغییر رفتار را در یک سازمان ایجاد کنید. تمام کشورهایی که توانسته‌اند کاری کنند، این‌طور نبوده است. در نتیجه کارهایی که در این روند می‌توان انجام داد، بحث‌های مربوط به رانت و قاچاق است. همین FATF  داخلی. یعنی کاری کنیم که کسی نتواند پول مفت بخورد».

پزشکیان در ادامه گفت:«کاری کنیم که کسی نتواند قوم و خویشش را صاحب املاک و زمین کند یا امتیاز ویژه بدهد. این کار با چارچوب و ساختار قابل دسترسی است».

این نماینده اصلاح طلب مجلس در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که «‌رسیدن به شفافیت امر مطلوبی است اما شما جزء مخالفان طرح شفافیت در مجلس بودید» گفت:«آن طرح شفافیت نیست. شفافیت یعنی FATF».

روحانی با برجام بحران را مدیریت کرد/ پزشکیان: با طرح شفافیت در مجلس مخالفم شفافیت یعنی FATF

پزشکیان در سال گذشته در اظهارنظری قابل تأمل گفته بود «از FATF سر در نمی آورم ولی گرانی دلار و اختلاس ها به خاطر عدم تصویب لوایح FATF است».

جالب اینجاست که یک نماینده مجلس اصلا نمی داند FATF چیست اما در عین حال با استناد به چیزی که اصلا نسبت به آن آگاهی ندارد، برای اداره کشور نسخه می پیچد.

اما محض اطلاع آقای پزشکیان و همفکران وی، FATF مثلا برای مبارزه با پولشویی و تروریسم تاسیس شده است اما آمریکا و اروپا به عنوان اعضای اصلی این سازمان، رکوردداران پولشویی در دنیا هستند. در حال حاضر 70 درصد پولشویی در جهان در آمریکا و اروپا رخ می دهد.

از سوی دیگر FATF تاکنون هیچگونه اقدامی در مبارزه با تروریسم انجام نداده است. مقر این سازمان در پاریس است. همان شهری که میزبان گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی جنایتکار که 17 هزار ایرانی را به شهادت رسانده است.

سازمان FATF در مقابل اقدامات تروریستی گروهک داعش و اقدامات تروریستی و جنایتکارانه آل سعود و اقدامات تروریستی آمریکا و دولت های اروپایی هیچگونه اقدامی انجام نداده است.

FATF یعنی شفافیت، اما شفافیت برای وزارت خزانه داری آمریکا برای هوشمندسازی تحریم ها علیه ایران.

نکته قابل تأمل اینجاست که امثال آقای پزشکیان اصلا با مسئله شفافیت میانه خوبی ندارند و صراحتا با طرح شفافیت آرا در مجلس مخالفت می کنند.

ظریف،جهانگیری و زنگنه، گزینه های اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«اکثر احزاب اصلاح‌طلب روی آقای دکتر ظریف اتفاق‌نظر داشته و قصد دارند به ‌رغم اینکه ایشان گفته است در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کند، او را تشویق به ثبت‌نام کنند و ظاهرا اکثریت روی ایشان توافق دارند. شخص دیگری هم که بعد از دکتر ظریف مطرح می‌شود مهندس جهانگیری است و می‌توان گفت افراد اول و دوم آقای ظریف و جهانگیری هستند. البته رایزنی‌هایی با مهندس زنگنه، دکتر اردکانیان و جسته و گریخته با دکتر پزشکیان شده  و گفت‌وگوها در حال انجام است».

روحانی با برجام بحران را مدیریت کرد/ پزشکیان: با طرح شفافیت در مجلس مخالفم شفافیت یعنی FATF

ظریف، جهانگیری و زنگنه همگی از مدیران ارشد دولت روحانی و به عبارتی همگی از بانیان اصلی وضع موجود هستند. اما با اینحال رسانه های اصلاح طلب از این افراد تحت عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری برای خروج از وضع موجود نام می برند.

اگر آقایان جهانگیری، ظریف و زنگنه برای رفع مشکلات مردم و خروج از وضع موجود راهکار و راه حل دارند، پس چرا در شرایط فعلی که در دولت حضور داشته و جزو مقامات ارشد دولت هستند، راهکارهای خود را پیاده سازی نمی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید US ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    28 0
    حاکمیت اصلاح طلبان تهوع آور مساوی است با دریافت های نجومی، اختلاس های کیهانی و دزدی های کهکشانی!!!!
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    18 0
    ان شاالله که شورای نگهبان همه شان را یکسره رد کند
  • علی GB ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    17 0
    اقای پزشکیان ان شفافیتی ( fatf ) که شما با ان موافقید شفافیت برای دشمنان ایران است نه ملت . طبق نظر شما همه چیز از دید ملت پنهان و در دید اجانب قرار بگیرد .
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    9 0
    ** روحانی با برجام،بحران را مدیریت کرد به نظرم ایشان بحران را پیاده کرد و روی اعصاب مردم رژه رفت
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    7 0
    ظریف،جهانگیری و زنگنه، گزینه های اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری اینان که قطار کردی اگر مرد کار و عمل بودند. در همین هشت سال یک گلی به سر ما می زدند. آزموده را آزمودن خطاست
  • شریف زاده IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    10 0
    **پزشکیان: با طرح شفافیت در مجلس مخالفم،شفافیت یعنی FATF آقای پزشکیان شفافیت یعنی اینکه برجام را نخواندی و امضا کردی و آواری برسر مردم ایران خراب کردید. اجازه بده ما از زیر این آوار سر بیرون بیاریم بعد یک اوار دیگر ( FATF ) را سر مردم آوار کن. بس کنید خجالت هم نکشید.
  • SE ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    11 0
    جالب است که در منطق اصلاحات شفافیت ما برای آمریکا آری. برای مردم ایران هرگز! آمریکا باید تمام تصمیمات و تراکنش های مالی ایران را بداند اما مردم ایران حق ندارند از درآمد نمایندگان خودشان خبر داشته باشند! همین جملات پزشکیان سندی برای نفوذی بودن او است.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    6 0
    دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه هر دو جانسوزند، اما این کجا و آن کجا تیغ جلادان کجست و ابروی دلدار کج هر دو خون ریزند، اما این کجا و آن کجا تحریم های 40 ساله و تحریم چهار ساله هردو تحریم اند اما این کجا و آن کجا
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    7 0
    پس لطفا رئیس جمهور. Fatf بشید
  • ج IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    4 0
    مردم هزینه ساده لوحی حضرات به غایت ساده لوح غرب گدا را میدهند.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    10 0
    روحانی با برجام بی فرجام 50 سال مملکت را به عقب راند
  • حامد IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    4 0
    جالبه پزشکیان هم بلده تز بده. اینم از عجایب روزگاره سند نخونده برجام رو میگفت ظاهرا خوبه تصویبش کنیم الان هم میگه fatf
  • مهرناز IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 0
    اگر جزئ شورای نگهبان بودم " اقایان ظریف " جهانگیری وزنگنه که هیچ " تمامی اصلاح طلبان را رد صلاحیت می کردم " تا ارامش به کشور برگردد.
  • سعید IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 0
    طفلکیا لبو فروشها و رانندگان تاکسی که از نظر اشرار سیاسی شهروند درجه جندم محسوب شده،از صبح تا شب جان میکنند،آخر شب هم بدهکارتر از دیروز،در عوض بانکها و بورس سرمایه گذشته،حال و آینده اونها رو با خلق پول و کمی شیب ملایم توی جیب ژنهای خوب میریزند!!! بقول حسین مرعشی ما اگر چوب خشک را معرفی کنیم مردم به آن رای میدهند
  • DE ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 0
    جواب آرمان رفسنجانی: مردم هزینه خیانت ، غارت اشراف و فریب دستگاه تبلیغاتی آنها را می دهند.
  • DE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 0
    جناب پزشکیان، اول لیست اموال خود بستان را منتشر کنید و از این به بعد رای خودتان در مجلس را ازمردم مخفی نکنید و بعد دم از شفافیت بزنید!
  • DE ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    1 0
    روحانی با برجام بحران را مدیریت کرد و اینهمه بحران در کشور که میبینید بخاطر مدیریت بحران آفرین روحانیست.بعد از هر سخنرانی او یک تنش عظیم در کشور ایجاد و به بی ثباتی بازار کمک کرد.
  • SE ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    4 0
    سنگ در چاه ویل برجام انداخته اید حالا دیگران تصمیم بگیرند که نتیجه فاجعه بارش بگردن دیگران بیافتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس