کد خبر 1206728
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
بادامچیان: برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری می‌کنم

دبیرکل حزب موتلفه از خود، میرسلیم، نیکنام، انواری و ترقی به‌عنوان ۵ گزینه این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری نام برد

به گزارش مشرق، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی امروز(چهارشنبه) در نشست خبری ضمن تقدیر از کادر درمان و افرادی که در مسیر مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، گفت: درگذشت دو سردار ارزشمند، سردار حجازی و سردار کرمی‌راد را گرامی می‌داریم و برای آنها و همه کسانی که در ایام کرونا دچار آسیب شدند، طلب مغفرت داریم و برای بازماندگان طلب اجر و صبر می‌کنیم.

وی درباره شرایط حساس کنونی و انتخابات‌ پیش رو، افزود: ما در موقعیت مهم انتقال از گام اول چهل ساله انقلاب به گام دوم انقلاب هستیم. در آغاز این دوره انتخابات مجلس را داشتیم و در ادامه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش رو داریم که اهمیت ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

ادعای فقدان اختیارات و قطار نامزدهای مدعی اصلاحات!

دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: سیاست ما در  انتخابات شوراهای شهر و روستا ایجاد یک وحدت بین همه نیروها است که این کار در قالب  شورای وحدت انجام می‌شود.

بادامچیان با تاکید بر اینکه در انتخابات شوراها، یکی از مسائل مهم این است که استان‌ها فعال شوند، گفت: نباید این طور باشد که ما در تهران بنشینیم و بگوییم در شهرهای مختلف چه کسانی باید نامزد و عضو شوراها شوند. بنابراین با این سیاست که اختیار و استقلال در استان‌ها حکم‌فرماست، فعالیت‌ حزب موتلفه اسلامی در ۳۱ استان شروع به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه جو آرام و خوبی در کشور حاکم است، افزود: درگیری‌ها و جدال ها کمتر شده است البته برخی تندی‌ها هم وجود دارد که لازمه انتخابات است، اما در مجموع کارهای ارزشمندی انجام شده است که نتایج آن را در انتخابات مشاهده خواهیم کرد.

دبیرکل حزب موتلفه درباره سیاست‌های کلی حزب متبوعش در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: سیاست کلی ما این است که همه کسانی که اعلام نامزدی می‌کنند، از هرجناحی که باشند به آنها احترام بگذاریم. تلاشمان بر این است که درگیری با اشخاص نداشته باشیم و درگیری‌های جناحی در حدی نباشد که افراد روی یکدیگر چنگ بیندازند، حزب موتلفه هرگز با این موضوع و این نوع از رفتار موافق نبوده است.

بادامچیان با بیان اینکه طبق قانون اساسی، اعلام آخرین افراد احراز صلاحیت شده به عهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: هیچ دلیلی ندارد کسانی که نامزد می‌شوند با یکدیگر برخورد کنند. باید افراد تا زمان ثبت‌نام، خود را به صورت اثباتی برای مردم مطرح کنند تا بعد از احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان، پا به عرصه بگذارند، وحدت کنند یا به صورت مستقل در انتخابات حضور یابند.

بیشتر بخوانید:

رستم قاسمی: به نفع کسی کنار نمی روم

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه از اعضای خود در سطوح مختلف خواسته است کسانی را که در تراز ریاست جمهوری هستند به حزب معرفی کنند، بیان کرد: معرفی ها انجام شد و بعد از بررسی‌ها و گفتگوها، پنج نفر از این افراد معرفی شده، به عنوان کاندیداهای حزب موتلفه مشخص شدند. بنده و آقایان میرسلیم، نیکنام، انواری و ترقی کاندیدای حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: البته  روشن است که حزب یک نامزد نهایی خواهد داشت چون انتخابات، شورایی نیست و نمی‌توان یک شورا معرفی کرد. بنابراین یک گزینه توسط حزب موتلفه معرفی شود و از بین این افراد بیشترین توجه به کسی خواهد بود که توسط شورای نگهبان تایید شود؛ اما تا کنون این پنج گزینه مطرح شده‌اند.

بادامچیان با بیان اینکه حزب موتلفه تنها مجموعه‌ای است که نه به صورت شخصی بلکه حزبی فعالیت خود را پیش می برد، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سه حالت متصور است، فردی به صورت شخصی و مستقل وارد عرصه شود، یا یک گروه او را معرفی می‌کنند و در حالت آخر به صورت حزبی معرفی می شود. باید اذعان داشت،  کشور نیازمند یک حرکت حزبی است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند در ایران حزب نداریم، اظهار داشت: درحالی‌که ما حزب داریم از جمله موتلفه اسلامی و سایر احزابی که فعال هستند. باید به مردم اثبات کنیم یک حزب توانا، هماهنگ، کارآمد و منسجم‌ می تواند به صورت مستقل وارد انتخابات شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: اگر یک شخص، مستقل پیروز انتخابات شود باید در چینش دولت خود از رفقایش استفاده کند به همین جهت از ثبات مدیریت فاصله می‌گیرد، درحالی‌که یک حزب از قبل آمادگی، برنامه و هماهنگی دارد و به محض قبول مسئولیت می‌تواند به حل مسائل و مشکلات کشور بپردازد.

بادامچیان از انجام مذاکرات درباره کاندیداتوری خود با منوچهر متکی خبر داد و تصریح کرد:  شورای وحدت مانع نامزدی کسی نیست و حزب منعی در معرفی افراد ندارد و شاید شورای وحدت روی نامزد حزب موتلفه ائتلاف کند.

وی فعالیت حزب متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را ذیل شورای وحدت دانست و گفت:  مسلما خودم اعلام نامزدی می‌کنم اما اگر شورای وحدت از ما بخواهد از انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کنیم، این کار را انجام می‌دهیم. همچنین در انتخابات شوراها قصد ارائه لیست مستقل را نداریم مگر آنکه شورای وحدت این خواسته را از ما داشته باشد که تا کنون چنین صحبت‌هایی مطرح نشده است.

دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: درحال حاضر شورای وحدت در حال بررسی اقبال مردم و شاخص افراد مطرح با توجه به گام دوم انقلاب است و در مرحله بعد شورای نگهبان شرایط را تعیین می‌کند.

بادامچیان در عین حال گفت:چه اشکالی دارد در جبهه اصلاحات یا اصولگرایان همه احزاب و گروه‌ها از یک نفر که توانایی دارد و برای گام دوم انقلاب گزینه مناسبی است حمایت کنند تا فردی که روی کار می‌آید از پشتوانه همه آنها برخوردار باشد.  

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    7 0
    سن و شهرت تون چی میگن
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    7 0
    چقدر هم به حرف رهبری گوش میدید که جوان انقلابی اتو نکشیده و جهادی و اقتصادی میفرستید وسط!!!
  • هبوط آدم NL ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    8 0
    متوهم ترین حزب و تشکل سیاسی کشور اینان
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    ماشاالله چه توانمندیی!!!!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    اینا فسیلند .دست از سر انقلاب بردارید
  • NZ ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    شرم بر شما حزب مؤتلفه. رأی وحدت و سربلندی ايران يعنی دکتر سعيد محمد.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    با آبروی خودتون باز نکنید
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 1
    کلا حزب موتلفه 5 نفر بیشتر نیستن هر 5تاشون هم اعلام نامزدی کردن واقعا کی میخوان از لاک شون در بیان و به دنیای امروز ورود کنن ان شاءالله که آقای رئیسی میان وگرنه با این همه مدعی و حق به جانب، خدا بخیر کنه
  • ELays US ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    دکتر احمدی نژاد بیاد وسط همه چیز درست میشه همه مردم ایران دکترو میشناسن و امتحانشو پس داد نباید بی دلیل و مدرک رد صلاحیتش میکردن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس