انصارالله : آمریکایی ها در پایان دادن به محاصره یمن جدی نیستند

"محمد عبدالسلام " رئیس هیات مذاکره کننده صنعا اعلام کرد: آمریکایی ها در پایان دادن به حملات تجاوزکارانه و محاصره تحمیل شده علیه یمن جدی نیستند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، محمد عبدالسلام در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اعلام این مطلب افزود: سخن گفتن از یک نبرد جزئی و وانهادن یمن در محاصره نه تنها باعث پایان یافتن بحران در این کشور نمی شود، بلکه بر وخامت آن می افزاید.

رئیس هیات مذاکره کننده یمن تاکید کرد: فعالیت ها و تصمیمات شورای امنیت تنها در صورتی قابل تحقق یافتن است که مصلحت یمن را در نظر بگیرد. ملت یمن به طرف هایی که به امنیت و صلح و تمامیت ملی کشورشان اهمیت نمی دهند، اهمیتی قائل نیست.

این مقام یمنی پنجشنبه گذشته نیز تاکید کرد که تحقق یافتن هر گونه رویکرد مثبت در مورد یمن بستگی به لغو محاصره تحمیل شده علیه این کشور دارد. چنین رویکردی می بایست به ابعاد بشردوستانه در یمن اولویت ببخشد.

از سوی دیگر "علی قحوم" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز تاکید کرد که تمامی اقدامات آمریکایی ها در راستای حفظ طرح های استعماری و ویرانگرشان و ادامه یافتن توطئه های پلیدشان علیه یمن قرار دارد.

قحوم در صفحه شخصی خود در توئیتر خطاب به آمریکایی ها افزود: ملت یمن به هیچ وجه طرح های شیطانی شما را نخواهد پذیرفت.

این در حالی است که برخی از منابع چندی پیش در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین از برخی از اقدامات منطقه ای و بین المللی و سازمان ملل جهت پایان دادن به بحران یمن و صدور قطعنامه جدیدی در همین خصوص پرده برداشتند که از تمامی طرف های سیاسی و نظامی یمن می خواهد تا به روند مذاکرات ملحق شوند.

در همین راستا " محمد علی الحوثی " عضو شورای عالی سیاسی یمن چند روز پیش در ارتباط با مواضع جدید محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفت: اظهارات بن سلمان قابل توجه است اما با یکدیگر در یمن اختلافی نداریم بلکه با کشورهای متجاوز آمریکایی ، انگلیسی ، سعودی ، اماراتی و همپیمانان شان اختلاف داریم.

الحوثی سخنان " تیم لیندر کینگ " فرستاده ویژه آمریکا به یمن را نمایانگر آن دانست که آمریکایی ها اندیشه های شومی برای یمن در سر دارند و خواهان تحقق یافتن صلح در این کشور نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس