کد خبر 1212634
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
جن ساکی: گزارش‌ها در خصوص تبادل زندانی با ایران درست نیست

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گزارش‌ها در خصوص تبادل زندانی میان ایران و آمریکا را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گزارش‌هایی که به تازگی در خصوص معامله تبادل زندانی میان ایران و آمریکا منتشر شده بود را رد کرد.

او گفت: گزارش‌ها در خصوص معامله تبادل زندانی با ایران درست نیست.

او در ادامه افزود: سیاست ما در خصوص مخالفت با پرداخت باج برای آزادسازی زندانیان آمریکایی بازداشت شده در خارج از کشور تغییری نکرده؛ اما در تلاشیم تا ان‌ها را به کشور بازگردانیم. هرگونه مذاکرات غیر مستقیم با ایران در خصوص موضوع زندانیان از مذاکرات هسته‌ای جدا خواهد بود.

روز گذشته نیز وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با انگلیس گفت: گزارش‌ها در خصوص توافق تبادل زندانی با تهران دقیق نیست.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در کنفرانسی خبری با همتای آمریکایی خود خبر آزادی قریب الوقوع زندانی امنیتی این کشور در ایران را رد کرد.

این در حالی است که وزیر خارجه انگلیس نیز در سخنانی گفته بود: گزارش‌ها در خصوص آزادی قریب الوقوع زندانی انگلیسی در ایران غیردقیق است.

پیشتر شبکه خبری المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود آمریکا چهار ایرانی بازداشت شده در آمریکا را آزاد خواهد کرد و ایران هم در مقابل چهار تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی برای این کشور را آزاد خواهد کرد

این شبکه همچنین اعلام کرده بود: چهار ایرانی که در آمریکا در بازداشت هستند، از جمله کسانی بودند که به دور زدن تحریم‌ها در زمان محاصره ایران کمک می‌کردند.

المیادین همچنین در بخش دیگری از گزارش خود آورده بود قرار است واشنگتن ۷ میلیارد دلار و انگلیس ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

در گزارش المیادین آمده بود: دولت آمریکا نمی‌خواست هیچ مبلغی از دارایی‌های توقیف شده ایران را در مذاکرات آزاد کند، اما در برابر اصرار طرف ایرانی برای آزادی بخشی از این اموال، دولت بایدن در این باره موفق نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس