کد خبر 1212709
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

به گزارش مشرق کاربر توئیتری بنام نوترینا در رشته توئیتی نوشت:

دوست عزیزی در مورد ذخایر اورانیوم موجود در کشور پرسیدند که باید بگم خوشبختانه چند سال پیش بر خلاف انتظار ذخایر زیادی اورانیوم در اطراف شهر یزد در سطح و عمق زمین پیدا شد. بعد از آن ایران توانست تولید کیک زرد خود را به صورت چشمگیری افزایش دهد، به طوری که در سال گذشته شمسی به گفته علی‌ اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی‌ ایران، چیزی بالغ بر ۴۰ تن کیک زرد تولید کردیم و این یعنی‌ افزایش ۸ برابری تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال‌های پیشین.

فارغ از این طبق گفته بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژِی اتمی، نتایج امیدوار کننده‌ای از احتمال کشف ۴ معدن جدید اورانیوم در عمق ۶۰۰ تا ۷۰۰ متری وجود دارند که با راه اندازی آنها تولید کیک زرد کشور در آینده نزدیک به ۱۰۰ تن در سال خواهد رسید. لازم به ذکر است که در حوزه اکتشاف. زمانی از تجهیزاتی استفاده می‌کردیم که با به کارگیری آن‌ها تنها می‌توانستیم تا عمق ۵۰ الی ۱۰۰ متری زمین را پی جویی کنیم که بعدا تا به ۳۵۰ متر نیز افزایش یافت، اما هم اکنون با روش‌های جدید می‌توانیم تا اعماق ۶۰۰ - ۷۰۰ متری زمین را مورد بررسی قرار دهیم.

جزئیات چند معدن جدید اورانیوم در ایران

با تولید ۴۰ تن کیک زرد در سال، ایران می تواند از پس نیاز دسته کم بوشهر و چند راکتور ماژولار کوچک که در نظر دارد در سال‌های آینده بسازد، برآید. در اینجا اضافه می‌کنم که هر سال برای یک راکتور آب سبک تحت فشار ۱۰۰۰ مگاوات.

حدود ۲۷ تن اورانیوم - حدود ۱۸ میلیون قرص سوخت که در بیش از ۵۰ هزار میله سوخت قرار میگیرند - مورد نیاز است. طبیعتا با تولید احتمالی‌ ۱۰۰ تنی کیک زرد در سال‌های آینده می‌توان از پس سوخت ۲ راکتور دیگر که در بوشهر در حال احداث می باشند، برآمد.

جزئیات چند معدن جدید اورانیوم در ایران

جزئیات چند معدن جدید اورانیوم در ایران

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    17 15
    اگر دولت دست غربگراها باشه،چه فایده ؟ با زحمت تولید میکینم، سرمیز مذاکره تحویل دشمن میدیم مرد میدان لازمه تا از امکانات و منابع کشور ،برای رفاه مردم و ایجاد قدرت بهره برداری بشه
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    12 13
    اگه اصلاح طلبان بزارن
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    18 11
    چرا یک همچنین گرای دقیقی به دشمنان از محل معدن میدهید؟!!!!
  • حمید IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    معادن بیشتری کشف کنید! و سعی کنید از جاهای دیگه هم اورانیوم بگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس