کد خبر 1213705
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
صنعا و 14 استان یمن صحنه راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس - کراپ‌شده

پایتخت و ۱۴ استان یمن هم امروز صحنه راهپیمایی باشکوه مردم این کشور به مناسبت روز جهانی قدس بود و به دنبال آن یک مقام ارشد حماس از حماسه امروز یمنی‌ها در دفاع از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، صنعا پایتخت یمن و ۱۴ استان دیگر این کشور هم اکنون صحنه حضور باشکوه و گسترده ملت یمن در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

در بیانیه پایانی تظاهرات روز جهانی قدس در یمن آمده است: ما از ملت‌های عربی می‌خواهیم به یاری ملت فلسطین بشتابند. ملت یمن هم به یاری ملت فلسطین تا آزادسازی فلسطین ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: ما  ضمن اعلام حمایت از مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق، گروه‌های فلسطینی را به وحدت و رویارویی با رژیم اشغالگر اسرائیل دعوت می‌کنیم.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس یمن، همچنین امت اسلامی را به تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی دعوت کرده و آن را سلاح کارساز علیه دشمنان دانستند.

آنها تاکید کردند: پیامدهای سقوط برخی رژیم‌های عربی در دام سازش بر آرمان فلسطین مثبت بوده است و آرمان فلسطین را از خائنان و همدستان با دشمن رها کرده است.

از استان مارب یمن هم خبر رسیده است که هواپیمای ائتلاف سعودی تجمعی از مردم در روستای السحاری از توابع شهر مجزر را که برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس آماده می‌شدند، هدف گرفته  که این جنایت چندین شهید و زخمی از میان شهروندان بی‌گناه  بر جای گذاشته است.

«اسماعیل رضوان» یکی از مقامات ارشد حماس هم در اظهاراتی از ملت یمن برای اعلام همبستگی با فلسطینیان و برگزاری تظاهرات باشکوه روز قدس قدردانی کرد.

این مقام حماس در ابتدای سخنانش گفت: سلام‌ها و تبریکات برادر اسماعیل هنیه رئیس حماس را به شما ملت یمن انتقال می‌دهم. سلام ملت فلسطین را هم از اطراف  و اکناف قدس و غزه مقاوم به یمن برادر و مجاهدان جبهه رویارویی با تجاوز آمریکایی صهیونیستی در منطقه می‌فرستیم.

رضوان تاکید کرد: نبردهایی که در منطقه جریان دارد، برای دفاع از قدس و فلسطین است؛ پس بر شما یمنی‌ها درود می‌فرستیم که از فلسطین حمایت می‌کنید و در راه دفاع از آن شهدای خود را تقدیم کرده‌اید.

این مقام حماس در پایان گفت: به ملت یمن و ملت‌های امت اسلامی درود می‌فرستیم که در روز جهانی قدس بیرون آمدند؛ روزی که امام خمینی آن را روز وحدت اسلامی و یادآوری تکلیف مسلمانان در آزادسازی قدس برشمرده است.

رضوان افزود: ما خواهان تحقق وحدت اسلامی و تشکیل بزرگ‌ترین ائتلاف عربی و اسلامی هستیم که جبهه مقاومت در راس آن است و راهبرد آزادسازی و رویارویی فراگیر را تعیین می‌کند.

این مقام حماس عادی‌سازی روابط حکومت‌ها با دشمن اسرائیلی را خیانت به امت و خنجری از پشت به ملت فلسطین توصیف کرد و از ملت‌های اسلامی خواست مخالفت خود را با سازش اعلام کنند.

رضوان گفت: درود به مردم ما در یمن که نماد قهرمانی، فداکاری، جهاد و مقاومت است و زمانی که مسجد الاقصی را آزاد کردیم، با شما ملت یمن در صحن‌های مسجد الاقصی ملاقات خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: قدس عربی و اسلامی بوده و خواهد بود و پایتخت ابدی فلسطین است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس